handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att bestämma mig


makadam
2009-08-27, 15:48
Hej

Är en kille på 17 år, och har läst mycket om träning och vet en hel del nu. Tränar "tresplit" och joggar 1-2gånger i veckan, har tränat i 3veckor nu. Mitt mål med träningen är att bygga muskler.

Men jag har en del fett på kroppen, och enligt vad jag har läst och märkt av lite grann, så sänks motivationen till att träna i och med att man inte ser resultat lika fort (förstår och inser att resultat tar lång tid att se). Problemet är bara att jag bara väger 67 kilo på mina 183~ cm, och vet inte hur jag ska lägga upp kosten för att undvika att tappa musklerna samtidigt som jag går ner i vikt? (s.k. deff) Har inte, som ni säkert förstår, mycket muskler. (s.k. deff)

Alternativet är kanske att jag äter mer och tränar mer och "bulkar" för att sedan "deffa" av det, men då är det problemet med motivationen som är i vägen.

Kanske ska ligga under kost(?)
Har säkert glömt nämna något också

Tack på förhand

TommyBoy
2009-08-27, 15:56
Deff är inget du bör bekymra dig om nu vid din ålder och som relativ nybörjare. Se till att fortsätta att äta mycket och bra mat. Så fort du börjar lägga på dig muskler kommer din normala kaloriförbrukning att stiga och fettet kommer troligtvis att försvinna i processen.

Träna hårt och ät mycket, bekymra dig inte över detaljer.

makadam
2009-08-27, 16:17
Deff är inget du bör bekymra dig om nu vid din ålder och som relativ nybörjare. Se till att fortsätta att äta mycket och bra mat. Så fort du börjar lägga på dig muskler kommer din normala kaloriförbrukning att stiga och fettet kommer troligtvis att försvinna i processen.

Träna hårt och ät mycket, bekymra dig inte över detaljer.

Tack! Det var det bästa svaret jag har hört idag :-)

Pjotor
2009-08-27, 21:08
Håller med TommyBoy i alla avseenden.