handdator

Visa fullständig version : getingstucken?


schröder
2009-08-26, 06:43
hej, vart getingstucken igår! när jag kom hem så hade jag en smärtande känsla över bröstkorgen och det började klia på magen och halsen (blev stucken på underarmen) men det blev bättre framemot kvällen. nu så har jag blivit svullen på armen och det bränns varje gång jag inte har nåt kallt emot. känner mig förövrigt pigg och kry, jävligt gymsugen för den delen oxå. undrar då om jag kan träna idag eller om jag bör vila? tänkte sova nu och se hur jag mår när jag vaknar..

DavidN
2009-08-26, 07:45
hej, vart getingstucken igår! när jag kom hem så hade jag en smärtande känsla över bröstkorgen och det började klia på magen och halsen (blev stucken på underarmen) men det blev bättre framemot kvällen. nu så har jag blivit svullen på armen och det bränns varje gång jag inte har nåt kallt emot. känner mig förövrigt pigg och kry, jävligt gymsugen för den delen oxå. undrar då om jag kan träna idag eller om jag bör vila? tänkte sova nu och se hur jag mår när jag vaknar..

träna lär inte vara några problem. MEN, eftersom du reagerar som du gör (på ställen som inte är runt sticket lokalt), så ska du ta och pinna iväg till din läkare och göra en undersökning av allerginivå.
Att känna sig tung över bröstet och få klåda som du beskriver låter illabådande.
Om inte annat så kommer du att kunna ordineras medicin för att lindra besvären (även de som du har nu).


/Biodlare

Mental
2009-08-26, 07:57
Se till att få en anapen utskriven så du kan injicera adrenalin om det händer igen, det kan bli livshotande om man reagerar starkt

jogustaf
2009-08-26, 08:07
Testa med anti-histamin tabletter, typ Kestin eller Cetrizin.

Lindrar inte dessa bör du kontakta läkare.

schröder
2009-08-26, 09:32
tack för svar, ska ner till läkaren om ett tag