handdator

Visa fullständig version : Diet dags, åsikter och tips !


påskmust
2009-08-25, 19:45
Tjenare

Har sedan länge behövt gå på diet väger nu 3 siffrigt och dags att ta tag i kosten och tränings seriöst, och vänder mig därför till er.

Matväg

Lunch / middag kommer vara mycket GI inspirerat med kyckling, magert kött eller vanlig husmanskost ska äta mycket utav brocoli eller avokado istället för ris, pasta.

Mellanmål kommer att bestå utav keso / kesella / nöt blandning


07.00 / 09.00 Frukost med bröd vatten / te
11.00 Lunch som beskrivet tidigare
14.00 mellanmål som beskrivet tidigare
18.00 Middag
Träning
Mat efter träningen?

Kommer att köra 4split på gymmet kommer mera om det senare
försöka springa upp konditionen resten utav dom 3 dagarna

Morgonprommenader eller annan cardio blir det ej i början (har ansträngande arbete) sänker mat behovet i början ifall jag inte går ner.

Frågor

Cola light hur är det för kroppen? hade en kompis berätta om nervgifter och dåliga ämmnen, vad är det som gäller?.

Vad är vettigt att dricka efter träningen? funkar gainomax eller är det för mycket kolhydrater / kalorier för diet.

Låter det som mitt matuplägg inehåller bra fetter, proteiner och alla ämmnen som jag behöver.

Ge mig gärna tips

påskmust
2009-08-25, 19:53
EDIT: Läser alltid om att saker ökar ens ämmnesomsättning, hur är det till ens fördel?
tackar

Rickard
2009-08-25, 20:01
Några tips:

Särskriv inte i topic, folk orkar inte ens öppna ämnet då.
Använd sökfunktionen.
Börja med att läsa klistrade trådar. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Peace. :thumbup:

mangs
2009-08-26, 11:31
Hej,

Om jag var du skulle jag börja med att läsa på i de klistrade trådarna enligt ovan. Sedan skulle jag börja med att äta och lära mig tillaga nyttiga måltider. Samtidigt som detta skulle jag börja träna styrketräning för hela kroppen för att höja/bibehålla ämnesomsättningen genom ökad/bevarad muskelmassa. Sedan skulle jag om tiden är knapp fokusera mer på att äta mindre istället för att överdrivet röra mig mer.

Många som ökar motionen äter omedvetet för mycket för att kompensera ökad hunger vilket får till följd att du istället står still eller ökar i vikt.

När vikten dalat och du börjar köra fast kan du kompensera genom att röra dig mer. Givetvis kan ett-två konditionspass i veckan vara med på hela resan.

Maten lät väl rätt ok men om du vill hålla nere kcal så tänk på att nötter och Avocado innehåller en hel del kcal så ät inte "för" mycket av dessa.
Till frukosten kanske du kan skippa brödet och ersätta med tex havregrynsgröt och något proteinrikt?
Cola light fungera ok men överkonsumera ej. Gainomax är ok även om det finns bättre alternativ. Jag skulle dock se till att få i mig något riktigt mål mellan träningen och sängen.

Annars tycker jag det ser bra ut. Kom även ihåg att för att lyckas gå ned i vikt handlar det mest om att ge det tid och att vara konsekvent. Därför är det viktigt att du kör på ett upplägg som passar dig vilket gör at tdu ahr större möjlighet att lyckas. Att gå ut stenhårt och tröttna efter två veckor kommer inte ge så mycket.

Lycka till!