handdator

Visa fullständig version : Endast tillgång till kyl och micro


shut teh face
2009-08-25, 17:41
Just nu äter jag roliga mackor med grovt bröd, keso, skinka/kalkon, ost, olika grönsaker men jag kommer väl tröttna snart. Vad mer kan man äta med endast kyl och micro? Jag vill ha mättande och nyttig mat. Tips till en efterbliven apa tack.

OneManArmy
2009-08-25, 18:28
Gröt?

Färdiggrillad kyckling + gogreen salsa/bönmixar + sallad?

vicarious
2009-08-25, 19:25
Fil, gröt, flingor, (mackor).

Beror väl lite på vad du har för micro. Finns ju såna där nya flexiga microvågsugnar som kan både grilla, fritera och what not. Finns ju gott om färdigprocesserad mat att köra i micron men det är oftast både dyrt och tråkigt.

Eddie Vedder
2009-08-25, 20:51
Burkmaten är din vän.:thumbup:

Kung TexMex
2009-08-25, 20:55
Ris går ju göra i micron och sen kan du säkert hitta någon chili con carne eller liknande som bara är att skrapa ut ur burken och värma.

martikainen
2009-08-26, 06:57
Mycket man inte tror går att göra i micro fungerar alldeles utmärkt. Korv "steks" bra i micron, ägg likaså, frysta köttbullar + pulvermos (pulver + vatten + sked).
Finns nog en hel del jag skulle kunna testa om jag var i samma sits.

Tucuxi
2009-08-26, 09:16
Precis som martikainen säger här ovan kan man tillaga mycket i microvågsugn. Har du tillgång till ICA förlagets "Rutiga Kokboken" så finns där bl. a. recept för att koka fisk i micro (s. 241 i 7:e utgåvan) och hur man steker olika sorters kött i micro (s. 302 i 7:e utgåvan).

shut teh face
2009-09-04, 09:39
Ok nu har jag kört två veckor ungefär och det har blivit bröd med keso och grönsaker och pålägg och det har varit okej men jag tröttnade fort som fan och då blev det att man istället gick och köpte pizza, inte bra.

Så nu ska jag idag köpa burkmat som kan värmas i micron och sen har jag hört något om nån ris i påse som man kan köra i micro någon minut bara. :) Jag gillar ris och det kan få va min kolhydratkälla... :) Sen får jag köra mackor ibland, tänkte köpa fil och flingor också.

Scratch89
2009-09-04, 11:51
Ravioli!

shut teh face
2009-09-04, 21:23
Vafan jag hittade ingen ris som var "micro ris", däremot fanns de massor med påsar. Ska jag värma dessa i micron? Säg hur jag ska göra i såna fall, de finns ju inga instruktioner på paketet för att värma det i micron.

shut teh face
2009-09-05, 13:39
Behöver svar på det här hur man gör ris i micro! Jag köpte något ris som var specifikt för micro men det smakade bajskorv, blev typ gröt när den va klar!