handdator

Visa fullständig version : Symphony Flex leker styckare


Symphony Flex
2009-08-25, 13:19
Gjorde en liten test av ren nyfikenhet.
Köpte en grillad kyckling på hemköp för 44.90:-
Vikt 844 g varav kött 470 g.

detta innebär ca: 95.50 kr/kg för köttet. är ju lite dyrt i förhållande till vanlig fryst filé. om man dock räknar med att proteinhalten är ca 50 % högre i det färdiggrillade blir det ju inte så farligt.
är proteinhalten 30 % i det grillade köttet blir ju priset för ett kilo protein ca 318 kr.
priset för kycklingfilé fryst måste vara billigare än 63 kr/KILO för att få lika mycket protein för pengarna. ( såvida kvaliteten på den frysta kycklingen är god och inte helt söndervattnad. )

satte för övrigt i mig hela skiten på en gång tillsammans med drygt 8 dl blåbärssoppa.
rock n roll. det var min lunch det. åt just klart.

är proteinhalten i grillad kyckling ungefär 30 % ? verkar rimligt eftersom en del vatten släpper vid grillning. har för mig att Knugen Grub har skrivit det någonstans någongång...

vicarious
2009-08-25, 18:50
http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx?epslanguage=SV

Symphony Flex
2009-08-25, 19:59
Fy fan vilken bra site!!! tackar och bockar :)

Frumpish
2009-08-25, 20:02
Gjorde en liten test av ren nyfikenhet.
Köpte en grillad kyckling på hemköp för 44.90:-
Vikt 844 g varav kött 470 g.

detta innebär ca: 95.50 kr/kg för köttet. är ju lite dyrt i förhållande till vanlig fryst filé. om man dock räknar med att proteinhalten är ca 50 % högre i det färdiggrillade blir det ju inte så farligt.
är proteinhalten 30 % i det grillade köttet blir ju priset för ett kilo protein ca 318 kr.
priset för kycklingfilé fryst måste vara billigare än 63 kr/KILO för att få lika mycket protein för pengarna. ( såvida kvaliteten på den frysta kycklingen är god och inte helt söndervattnad. )

satte för övrigt i mig hela skiten på en gång tillsammans med drygt 8 dl blåbärssoppa.
rock n roll. det var min lunch det. åt just klart.

är proteinhalten i grillad kyckling ungefär 30 % ? verkar rimligt eftersom en del vatten släpper vid grillning. har för mig att Knugen Grub har skrivit det någonstans någongång...


haha whats up with blåbärssoppa och grillad kyckling? Köpte alltid de under senaste tentaperioden, perfect studentmat :D

Symphony Flex
2009-08-25, 20:05
synd bara att inte grillad kyckling utan skinn finns med :(

Symphony Flex
2009-08-25, 20:06
haha whats up with blåbärssoppa och grillad kyckling? Köpte alltid de under senaste tentaperioden, perfect studentmat :D

hahaha :)
visst är det sjukt gott !!!
måste dock uppdatera lite. råkade dricka upp hela paketet blåbärssoppa till :) fan vad gott.

martikainen
2009-08-26, 06:58
blåbärssoppa är KING! Kör aspartamversionen under deff då det mättar otroligt bra och ger relativt lite kcal för den mättnaden. Smakar gott gör det också

Varm blåbärssoppa med glass till, mums.

Anton Fräs
2009-08-26, 08:03
blåbärssoppa är KING! Kör aspartamversionen under deff då det mättar otroligt bra och ger relativt lite kcal för den mättnaden. Smakar gott gör det också

Varm blåbärssoppa med glass till, mums.

Vad är det för produktmärke på den aspartamsötade blåbärssoppan? Aldriglagt märke till den :)

Symphony Flex
2009-08-26, 09:33
Vad är det för produktmärke på den aspartamsötade blåbärssoppan? Aldriglagt märke till den :)

ekströms har en utan tillsatt socker står det. pepprad med aspartam. själv kör jag the real shit. deff som bulk