handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag göra?!


panic
2009-08-25, 11:24
Jag har nu tränat i lite mer än ett halv år och har ökat bra i muskelmassa tycker jag själv.

Sen 3-4 veckor tillbaks så drack jag även Star Nutrions Gainer för att återhämta mig och musklerna bra.
Men lästa här på Kolozzeum att vissa har en tendens till att gå upp i vikt, och eftersom jag har lätt för att gå upp i vikt så slutade jag med den för att se om jag kunde få bort min "ölmage" och mina kärlekshandtag och jag måste nog säga att det går åt rätt håll.

Jag håller vikten men minskar runt mage så det är ju ett plus!

Men jag känner även att jag vill öka i massa mera! :hbang:
Ska jag fortsätta med min Gainer eller prova Protein eller kanske en av Rage varianterna?
Så ös på med tips nu!

Rätta mig gärna om jag har fel någonstan!

944RS
2009-08-25, 11:35
Om du ökar ditt kcalintag med gainer eller något annat så kommer viktminskningen minska.
Men visst kan det vara bra med någon form av proteintillskott om du inte får idig tillräckligt genom maten.

panic
2009-08-25, 11:41
Om du ökar ditt kcalintag med gainer eller något annat så kommer viktminskningen minska.
Men visst kan det vara bra med någon form av proteintillskott om du inte får idig tillräckligt genom maten.

Ja det är jag med på att viktminskningen minskar :P helt klart!

Glömde skriva att jag äter en rejäl frukost, ett mål mat innan träning och ett mål efter träningen. Sen brukar det bli något litet framåt 22.00 på kvällen då blir jag hungrig igen.

Så mat får jag i mig.
Kanske är dumt att ta Gainer eller Protein då?
Vill ju som sagt öka i massa!

944RS
2009-08-25, 11:48
Öka i massa= Öka i vikt!
Du kommer med största sannolikhet att öka i fettmassa oxå om du ska öka i muskelmassa.
Får du verkligen i dig tillräckligt med proteiner då? Bara för att du äter rejäla portioner betyder ju inte att det är proteinrik mat.