handdator

Visa fullständig version : Vandring utan förlora muskelmassa?


d:fi
2009-08-24, 19:46
Tjena.

Ska kanske till nepal 14 dagar om ett halvår för att göra ett fältarbete om vatten. Kommer då vandra i bergen 10 av dessa dagar vilket lär göra av med sjuka mängder kalorier. Det kommer inte heller att finnas tillgång till gym uppe i bergen, men jag kommer ta med mig gummiband att träna med.

Fåfäng som jag är vill jag ju inte bli av med den lilla muskelmassan jag har.

Därför undrar jag nu:

1. Kommer jag att förlora allt mitt fett och all muskelmassa?
2. Hur ska jag se ut när jag beger mig på den här turen? Antar att bulkad är att föredra?
3. Något annat som jag borde tänka på för att behålla muskelmassan?

Lite stats:
17 år
75 kilo idag lite bulkad
178 lång.

Jag förstår även att det här blir som en deff, men jag känner att det här kommer ligga på så extrema mängder kaloriunderskott att jag var tvungen att höra efter.
Blir även till att ha en långsam gainer nerstoppad i ryggan.

d:fi
2009-08-24, 19:49
Dum som jag är kom jag på överskriften blev fel och att den ligger i fel del av forumet.

Hoppas ni har överseende och att någon moderat kan flytta den!

Frillan
2009-08-24, 19:49
Hoppas du skämtar. Gör du av med mycket kalorier får du väl säga till att kompensera det med energirik mat som är lätt att ta med sig. Nötter är ett bra alternativ.

Men försök att leva livet lite också, man kan inte vara optimal hela livet. Och du lär inte vara mer optimal psykiskt genom att hålla på på det där viset.

z_bumbi
2009-08-24, 20:05
På tio dagar hinner det inte hända så mycket men vill du förbereda dig så gå mycket med packning kombinerat med annan konditionsträning. Mängden kalorier kommer inte heller bli så stora då du troligen inte kommer att gå nonstop all vaken tid.

Loyndomsriss
2009-08-24, 20:09
Som Frillan sa; lev livet och glöm musklerna för ett tag (själv hade jag dödat för att få åka till Nepal) :smash:


Aja, on topic så kan du ju alltid äta dig tjock innan :thumbup:

d:fi
2009-08-24, 21:25
Det var med andra ord som jag trott.

Tack, ska se till att leva livet i 10 dagar. Vafan, det förjtänar man.

Måste börja se över hela min livsstil då allt cirkulerar kring vad som är bäst för träningen.

Tack för hjälpen.

Hejnomax
2009-08-26, 12:52
Ta med en liten flaska matolja och häll i maten, och lite chokladkakor som mellanmål. Kan vara bra oavsett om man vill behålla muskler eller inte, energin behöver man.

ot Sjukt roligt att du ska till nepal =)

jwzrd
2009-08-26, 13:07
75kg lite bulkad på 1.78? Tror inte du har så mycket att förlora annat än bulken. Njut av vandringen för höge farao och släpp tanken på att du är en Mr.O-deltagare i två veckor.

Grahn
2009-08-26, 13:31
Som de flesta redan sagt, släpp besattheten på muskelmassan en stund.

Sen kan du alltid se lite bergsvandring som vadträning av klass, högvolym ftw!

grakka
2009-08-26, 17:29
Måste en bodybuilder med 10 års erfarenhet börja om från noll om han tar en tårtbit på sin födelsedag? Det du ska göra är inget extremt och du behöver inte ha med dig ett multigym för att överleva. Du behöver inte vara orolig för att tappa 10kg muskelmassa om dagen. Det värsta tänkbara jag kan tänka mig är att du inte presterar som du brukar under ditt första pass efter vilan. Kan du leva med det så är det bra. Om inte så är det illa.