handdator

Visa fullständig version : Lära känna nytt folk


Janitorr
2009-08-22, 20:59
Är det nån som har några tips på hur man ska göra för att lära känna nytt folk (manliga eller kvinnliga) när man flyttar till en helt ny stad?

Jag flyttade till en ny stad (Norrköping) för ett tag sen. Jag flyttade hit då jag fick ett bra jobb här. Medelålder på jobbet är väl typ 45 med två barn. Inget fel på den åldern, men jag är 26 så att träffa folk genom jobbet är hopplöst.
Förr när jag flyttade till nya städer (i och med studier) så hade jag inga problem att träffa nytt folk, högst sannolikt pga att man träffade så mycket folk i sin egen ålder. Men nu har jag ingen koll riktigt på hur man ska göra.

/P

Kwon
2009-08-22, 21:01
Börja på dansklubb/kurs eller kör i den nya staden.

Toxic
2009-08-22, 21:02
Är det nån som har några tips på hur man ska göra för att lära känna nytt folk (manliga eller kvinnliga) när man flyttar till en helt ny stad?

Jag flyttade till en ny stad (Norrköping) för ett tag sen. Jag flyttade hit då jag fick ett bra jobb här. Medelålder på jobbet är väl typ 45 med två barn. Inget fel på den åldern, men jag är 26 så att träffa folk genom jobbet är hopplöst.
Förr när jag flyttade till nya städer (i och med studier) så hade jag inga problem att träffa nytt folk, högst sannolikt pga att man träffade så mycket folk i sin egen ålder. Men nu har jag ingen koll riktigt på hur man ska göra.

/P

Ta dit någon vän sedan tidigare sedan bara gå ut o röj ?
Annars leta rätt på nå studenter eller nått, dem festar med alla oavsett...

Kwon
2009-08-22, 21:03
Eller starta en kul tråd på kolo,

Några koloiter (tjejer/killar) från Norrköping som vill gymma/fika?

Raggis
2009-08-22, 21:10
Jag tar gärna en fika nåndag. Är också nyinflyttad. Just hola.

Kwon
2009-08-22, 21:11
Du ser janitorr, tråden har redan givit frukt.

Kolo, bringing people together.connecting people better than nokia since 2003.

Raggis
2009-08-22, 21:18
Du ser janitorr, tråden har redan givit frukt.

Kolo, bringing people together.connecting people better than nokia since 2003.

Frukt och frukt... :D. Något mellanting, kanske!

Men, som sagt; det är bara att h0la-h0la. Kommer troligtvis börja träna på NAK också.

Kwon
2009-08-22, 21:25
Raggis = Fruit :)

Tom Cruise i all ära , men Raggis > All

Loke
2009-08-23, 00:43
Tror att om jag hamnade i en ny stad och bara hade Raggis som vän skulle jag ändå känna mig rätt nöjd :)

Upptaget
2009-08-23, 01:05
Som sagt, börja med att Pm;a raggis :) annars så ser jag inte heller att det är så lätt..

KlopFer
2009-08-23, 01:35
Seen lägger ni upp gruppbilder på er så kan jag säga till när jag spottat er på stan :)

Janitorr
2009-08-23, 09:32
Du ser janitorr, tråden har redan givit frukt.

Kolo, bringing people together.connecting people better than nokia since 2003.

Haha.
Schysst tips kwon! Appreciated :)