handdator

Visa fullständig version : Schema!


svetter
2009-08-22, 20:13
Hej :) Jag är snart snart 17 år och jag väger ca 80 kg. Jag är 1.91 cm lång och har tränat hela livet och gymmat ett tag. Nu har jag lagt av innebandyn och tänkte att jag skulle få in 4, kanske 5 gympass i veckan och skulle vilja ha hjälp med ett välstrukturerat schema som passar mig..! Jag blir tacksam för all hjälp jag kan få :D

Halfhigh1
2009-08-22, 23:46
Hej :) Jag är snart snart 17 år och jag väger ca 80 kg. Jag är 1.91 cm lång och har tränat hela livet och gymmat ett tag. Nu har jag lagt av innebandyn och tänkte att jag skulle få in 4, kanske 5 gympass i veckan och skulle vilja ha hjälp med ett välstrukturerat schema som passar mig..! Jag blir tacksam för all hjälp jag kan få :D

Jag skulle inte börja att gymma 5 gånger i veckan ifall jag var relativ nybörjare på gymmet.

-Englund
2009-08-23, 00:16
Som sagt, om du är relativ nybörjare är kanske 5 gånger för mkt. 2, kanske 3 helkroppspass vore nog perfekt, då du kan öva och nöta ofta på så få basövningar som möjligt mycket och ofta.

Träna kondition om du känner att du vill träna mer:)

svetter
2009-08-23, 13:27
Ja men jag hade tänkt mig typ 4 ggr, inklusive kondition... kan ju inte bli för mkt ?

Loyndomsriss
2009-08-23, 13:36
Om jag vore du skulle jag antingen ha kört 3 helkroppspass eller 4 halvkroppspass och satsat på att köra på låg vikt för att lära mig bra teknik i basövningar (vilket du kommer ha glädje av sen). Att splitta är något man, i min mening, egentligen borde börja med när man kommit en bra bit på vägen med grunderna (fast de flesta tar det i omvänd ordning).

Lycka till! :hbang:

Tiga
2009-08-26, 19:50
OP skriver att han tränat innebandy (antar jag) hela livet och gymmat ett tag vilket betyder att han inte är en nybörjare.


Ja men jag hade tänkt mig typ 4 ggr, inklusive kondition... kan ju inte bli för mkt ?

Fyra pass + cardio borde funka bra för dig. Jag hade kört så här om jag var du.

Mån. Rygg/Biceps/(Trapz)

Tis. Cardio

Ons. Axlar/Bröst/Triceps

Tor. Cardio

Fre. Ben +mage

En av helgdagarna(eller båda) kan du vila och på den andra kan du ju fortsätta rulla på med schemat.

Detta var bara ett ex på ett schema. Om någon tycker nåt här suger för mycket kan ni säga ifrån.

Tack för mig

SPEKTRUM
2010-02-14, 21:42
haha svetter, du har gått upp 5kg och växt 6cm på 4dagar:D

tips om bra kosttillskott?:)