handdator

Visa fullständig version : Lchf > h1n1


Morty
2009-08-20, 11:38
Jag berättar att vi som äter LCHF har märkt att vi har fått ett mycket bättre infektionsförsvar, och om vi förutom kosten tar tillskott av omega-3 och D-vitamin, som stärker infektionsförsvaret, så borde vi stå oss bra vid influensaepidemi. Om vi blir smittade så bör vi få en lindrig variant av sjukdomen.

Dahlquist, såklart.

Borde hon verkligen säga sånt här? Vad jag har sett så har Grub länkat en studie som visade på bättre immunförsvar om man faktiskt äter kolhydrater.

Dessutom, varför skulle man få en lindrigare form av svinunfluensa?? Kommer den från SLV och flyr fett??

Kischen
2009-08-20, 11:41
Dahlquist, såklart.

Borde hon verkligen säga sånt här?

Borde Tv-shop lovprisa alla deras produkter?

Morty
2009-08-20, 11:50
Borde Tv-shop lovprisa alla deras produkter?

Är TV-shop läkare?

Kischen
2009-08-20, 12:07
Är TV-shop läkare?

Du förstår parallellen utan att dra den längre :)

Sjukt trött på den tanten och hennes *bs*

Eddie Vedder
2009-08-20, 12:33
LCHF = att få en lindrigare form av svininfluensa är givetvis en extremt långtdragen slutsats och bara en ren gissning baserad på noll evidens.

Men D-vitaminnivåer och bättre immunförsvar håller jag henne om, en jämnare kvat mellan n-6:n-3 känns också rimligt. Men som sagt, det är ju en fråga om starkare immunförsvar rent allmänt. Vad det påverkar just svininfluensa känns ju fel att spekulera så säkert om.

vicarious
2009-08-20, 12:33
Consumption of pre-exercise high-carbohydrate meals (H-H and L-L) resulted in less perturbation of the circulating numbers of leucocytes, neutrophils and T lymphocyte subsets, and in decreased elevation of the plasma IL-6 concentrations immediately after exercise and during the 2 h recovery period compared with the H-L trial. These responses were accompanied by an attenuated increase in plasma IL-10 concentrations at the the end of the 2 h recovery period.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2978515&postcount=1

Nu var detta kring aktivitet dock..

Apos78
2009-08-20, 13:28
Sen har immuncellerna en rejält stark affinitet för glukos. Annars låter Eddie klok i sitt svar.

Scratch89
2009-08-20, 17:47
Annika Dahlqvist är en stolle. Inget nytt under solen, alltså.

stafh
2009-08-20, 17:52
LCHF = att få en lindrigare form av svininfluensa är givetvis en extremt långtdragen slutsats och bara en ren gissning baserad på noll evidens.

Men D-vitaminnivåer och bättre immunförsvar håller jag henne om, en jämnare kvat mellan n-6:n-3 känns också rimligt. Men som sagt, det är ju en fråga om starkare immunförsvar rent allmänt. Vad det påverkar just svininfluensa känns ju fel att spekulera så säkert om.

True dat. Men det är ju egentligen inget som har med LCHF att göra.

Eddie Vedder
2009-08-20, 18:40
True dat. Men det är ju egentligen inget som har med LCHF att göra.

Nej precis.

Även om en typisk LCHF-kost rent spontant lär ge bättre kvot av n-3:n-6 och högre intag av D-vitamin så är det ju inget som utesluts med annan kost heller.

LunaSpice
2009-08-22, 04:07
LCHF = att få en lindrigare form av svininfluensa är givetvis en extremt långtdragen slutsats och bara en ren gissning baserad på noll evidens.

Men D-vitaminnivåer och bättre immunförsvar håller jag henne om, en jämnare kvat mellan n-6:n-3 känns också rimligt. Men som sagt, det är ju en fråga om starkare immunförsvar rent allmänt. Vad det påverkar just svininfluensa känns ju fel att spekulera så säkert om.

D-vitaminnivåer och bra omega-ratio gäller inte bara de som äter LCHF utan alla människor. Hon uttalar sig om saker som alltid hamnar i linje hennes egna åsikter.

Eddie Vedder
2009-08-22, 05:53
D-vitaminnivåer och bra omega-ratio gäller inte bara de som äter LCHF utan alla människor. Hon uttalar sig om saker som alltid hamnar i linje hennes egna åsikter.

Ja det var ju det jag menade.