handdator

Visa fullständig version : Ont i v. handled vid dorsalflexering med belastning


LoTiX
2009-08-20, 09:39
Kan påpeka att jag sökt och kollat i alla trådar med passande titel vid sökning på handled i "Träningsskador & Rehab" utan att hitta något relevant.

Har länge haft problem med vänster handled när jag dorsalflexerar och belastar den med tryck. Framförallt vid bänkpress men även ibland vid stående axelpress med skivstång och knäböj. Detta har pågått i flera månader och var tillbaka lika snabbt igen efter ett sommaruppehåll på 10 veckor med full vila för handleden.

Smärtan försvinner ett par minuter efter avslutat set och kommer lika snabbt igen i nästa set. Oavsett om jag försökt mjuka upp handlederna innan träning.

Ibland kan det göra ont när jag vaknar om jag legat i en konstig ställning också så det är inte allt för mycket belastning som krävs.

Har rätt svaga handleder (tappar lätt grepp i marklyft) så jag vet inte om det kan vara så enkelt, men då förstår jag inte varför det enbart skulle gälla handleden på den arm som dessutom är min dominanta.

I de övningar jag inte dorsalflexerar gör det inte det minsta ont, dessamma gäller bänkpress om jag kör med "rakt grepp".