handdator

Visa fullständig version : Köpt EaaFx. Fy fan vad äckligt!


onejj
2009-08-19, 18:12
Tog idag eaa innan träning. Dom som jag var köpte jag smak neutral. Men det var helt omöjligt att dricka. Så himla ******!

Testade hemma att blanda ut det med blandsaft. Vilket genast gjorde det möjligt att dricka. Men kommer detta att påverka effekten?

Kurash
2009-08-19, 18:14
Varför köper man EAA utan smak? Deras Brutal Berry är ju det godaste som finns i EAA-väg.

Mr.Sarkastisk
2009-08-19, 18:21
Varför köper man EAA utan smak? Deras Brutal Berry är ju det godaste som finns i EAA-väg.

Godare än att blanda neutral med valfri saft?

onejj
2009-08-19, 19:09
Varför köper man EAA utan smak? Deras Brutal Berry är ju det godaste som finns i EAA-väg.


Har du inget vettigt att tilläga så posta inte. Och det verkar inte det.

Pelle2
2009-08-19, 19:10
Nej det påverkar inte effekten

Halldin
2009-08-19, 19:17
Aminosyror (i alla fall de som ingår) ska smaka äckligt.

Köper du en smaksatt variant slipper du/minskar problemet, men får å andra sidan mer sötningsmedel och mindre aminosyror för pengarna.

Att blanda ut med saft är inga problem alls och är något som rekommenderas sedan länge om man har problem med smaken, särskilt i form av Fun Light.
Grapesmaken av Fun Light passar förvånansvärt bra till, men tål man inte den smaken alls så fungerar Wild Berries och dyl. bra

Hursomhelst är smaken något man vänjer sig vid. Vid längre tids bruk kan de flesta dricka det rent och osötat som ingenting, även om de fick kväljningar de första gångerna.

Som en anekdot kan jag berätta att jag inte ens kunde dricka Grape Tonic innan jag testade EsaPro Grape, och nu tycker jag t.o.m Grape Tonic smakar gott.

Sniggel
2009-08-19, 20:18
Halldin har rätt. Man vänjer sig, mer eller mindre, från person till person. Och ja, saft går bra att blanda med.

onejj
2009-08-19, 20:36
Tack för svaren! Ska testa med fun light! Annars funkar vanlig bob bra tyckte jag med.

Hade!

tp_88
2009-08-19, 21:02
Jag beställde naturellt nu senast för att jag tyckte det var sjukt mkt smakämnen (20%) i den smaksatta varianten. Ska bli spännande och testa, hittils har jag fått ner allt i kosttillskottsväg. :)

Sparven från Minsk
2009-08-19, 21:26
Ta brutal berry, riktigt god :thumbup:

MrBulk
2009-08-19, 21:34
Köp en nya EAA vilket märke som helst som har smak och blanda 50/50 eller 75/25 så slipper du slänga eller tvinga i dig eller hur du nu har tänkt att göra.

Turbo Rico
2009-08-19, 22:32
Blev lite orolig när jag läste den här rubriken för jag köpte hem EAA FX i veckan (ja, jag föll för trenden) och ska testa för första gången imorgon. Tur att jag köpte Brutal Berry.
Visst är det ok att blanda kreatin och EAA? Man ska helst inte ta några kolhydrater innan och efter tillsammans med EAA?

Sniggel
2009-08-19, 22:35
Blev lite orolig när jag läste den här rubriken för jag köpte hem EAA FX i veckan (ja, jag föll för trenden) och ska testa för första gången imorgon. Tur att jag köpte Brutal Berry.
Visst är det ok att blanda kreatin och EAA? Man ska helst inte ta några kolhydrater innan och efter tillsammans med EAA?

Ja du kan blanda kreatin o eaa. Man kan ta kolhydrater tillsammans, iaf om det är kolhydrrater som löser ut i vatten, tar du ex havregryn så slöar det ner magsäckstömningen, vilket du inte vill. Annars nåt som talar för kolhydrater (socker / saft / malto t ex) är att upptaget av kreatin blir bättre med kolhydrater har jag för mig.

jwzrd
2009-08-19, 22:37
Blanda som nubbe och sen: Sug! Svälj! Gilla läget!

Timme
2009-08-19, 22:47
Tog idag eaa innan träning. Dom som jag var köpte jag smak neutral. Men det var helt omöjligt att dricka. Så himla ******!

Testade hemma att blanda ut det med blandsaft. Vilket genast gjorde det möjligt att dricka. Men kommer detta att påverka effekten?

du skulle inte köpt neutral. det är utan sötningmedel och arom.

Kör brutal berry, den smakar nästan gott. Dock så tror jag att du är lite mesig. Jag är van vid esa pro och tyckte det fungerade helt okej.

EAA FX neutral har jag dock beställt. Ska bli intressant att prova.

Sir Anselm
2009-08-20, 08:57
Jag hade EAA FX, men jag pallar inte den kassa smaken, så nu köpte jag Fairings Amino Rush istället, citronsmaken går ner utan besvär!

vicarious
2009-08-20, 09:01
Aminosyror (i alla fall de som ingår) ska smaka äckligt.

Köper du en smaksatt variant slipper du/minskar problemet, men får å andra sidan mer sötningsmedel och mindre aminosyror för pengarna.


+1 på detta.


EAA FX

INNEHÅLL (NATURELL) per 12 gram:
Ribosyn-8 Proprietary Essential Amino Acid Blend 12 g
-varav BCAA MATRIX (L-leucin, L-isoleucin, L-valin) 7,5 g
-varav GROWTH MATRIX(L-lys, L-phe, L-Thr, L-his, DL-Met) 4,5 g


INNEHÅLL (BRUTAL BERRY) per 12 gram:
Ribosyn-8 Proprietary Essential Amino Acid Blend 9,6 g
-varav BCAA MATRIX (L-leucin, L-isoleucin, L-valin) 6,0 g
-varav GROWTH MATRIX(L-lys, L-phe, L-Thr, L-his, DL-Met) 3,6 g



Vill ni betala mer per g aminosyror för att det "smakar så jävla dåligt" så varsågod. Kärringar :D

Sir Anselm
2009-08-20, 09:35
Vill ni betala mer per g aminosyror för att det "smakar så jävla dåligt" så varsågod. Kärringar :D

För mig är det lätt värt att lägga lite mer slantar för att slippa den smaken...

Fattiglapp! :D

onejj
2009-08-20, 10:32
Kan vara värt att ta en smaksatt av anledning att det går ner i magen. Man slänger inget :P

vicarious
2009-08-20, 10:34
Kan vara värt att ta en smaksatt av anledning att det går ner i magen. Man slänger inget :P

Eller så slutar man vara en kärring och sväljer skiten ändå? Herregud.

Jure
2009-08-20, 10:34
Hur svårt kan det vara att ta det som en man? ( nej inte i stjärten nu)

Sir Anselm
2009-08-20, 10:51
Eller så slutar man vara en kärring och sväljer skiten ändå? Herregud.

Eller så slutar man vara snål och betalar för att få något som man inte spyr av *popcorn*

vicarious
2009-08-20, 11:05
Eller så slutar man vara snål och betalar för att få något som man inte spyr av *popcorn*

Spyr du på riktigt av det? Tillåt mig att skratta isåfall. Om inte, vad är då problemet? Dagens bekvämlighet gör mig illamående. Det går ner på någon sekund, sen är det bara att skölja med vatten. No offense men jag förstår mig inte på blöjpojkar som tror att allt här i världen ska smaka godis.

Sir Anselm
2009-08-20, 11:15
Spyr du på riktigt av det? Tillåt mig att skratta isåfall. Om inte, vad är då problemet? Dagens bekvämlighet gör mig illamående. Det går ner på någon sekund, sen är det bara att skölja med vatten. No offense men jag förstår mig inte på blöjpojkar som tror att allt här i världen ska smaka godis.

Ha ha ha... Varför blir du så upprörd för det? Om jag tycker jatt jag har råd att lägga lite extra pengar på att få en produkt som smakar bra så är det väl bra för mig? Eller är man bara en riktigt karlakarl om man tvingar i sig saker som smakar skit? Själv är jag mer av en gourmet, jag vill att saker ska smaka så bra som möjligt, så jag skulle aldrig komma på tanken att blanda ris och tonfisk och tvinga i mig heller.

Jag förstår mig inte på gorillamachos som tycker att det ger något slags mervärde när saker smakar illa.

JoeyP
2009-08-20, 11:17
Haha jag kör med EAA FX funkar prima om man blandra med funlight strawberry!

Halldin
2009-08-20, 11:19
Smaken (som man iofs vänjer sig vid) är en sak, cancerrisken hos sötningsmedlen är en annan som en del bryr sig om.

Turbo Rico
2009-08-20, 11:23
Blanda som nubbe och sen: Sug! Svälj! Gilla läget!


Då är frågan vilket som påverkar proteinsyntesen i kroppen mest, nubbe eller EAA?

vicarious
2009-08-20, 11:25
Ha ha ha... Varför blir du så upprörd för det? Om jag tycker jatt jag har råd att lägga lite extra pengar på att få en produkt som smakar bra så är det väl bra för mig? Eller är man bara en riktigt karlakarl om man tvingar i sig saker som smakar skit? Själv är jag mer av en gourmet, jag vill att saker ska smaka så bra som möjligt, så jag skulle aldrig komma på tanken att blanda ris och tonfisk och tvinga i mig heller.

Jag förstår mig inte på gorillamachos som tycker att det ger något slags mervärde när saker smakar illa.

Jag är inte upprörd och som jag skrev, no offense ;) Jag tycker inte det är vettigt att betala mer per g aminosyror för lite aspartam och sukralos men alla gör som dom vill :)

Turbo Rico
2009-08-20, 11:26
Ja du kan blanda kreatin o eaa. Man kan ta kolhydrater tillsammans, iaf om det är kolhydrrater som löser ut i vatten, tar du ex havregryn så slöar det ner magsäckstömningen, vilket du inte vill. Annars nåt som talar för kolhydrater (socker / saft / malto t ex) är att upptaget av kreatin blir bättre med kolhydrater har jag för mig.


Jo, jag har också för mig att snakka kolisar ska hjälpa upptaget av kreatin så man kanske kan kosta på sig att blanda i lite malto, då får man lite mer energi innan och efter träning vilket har hjälpt mig sista tiden då jag tagit en proteindrink före och efter med snabba kolisar.
Ska testa EAA FX Brutal Berry ikväll för första gången...

Sir Anselm
2009-08-20, 11:26
Haha jag kör med EAA FX funkar prima om man blandra med funlight strawberry!

Blöjpojke! :D

Smaken (som man iofs vänjer sig vid) är en sak, cancerrisken hos sötningsmedlen är en annan som en del bryr sig om.

Absolut, men i citronsmaken av Amino Rush finns inga sötningsmedel.

Jag tycker mest det är lustigt att så fort någon klagar på smaken på olika kosttillskott så kommer det genast någon och skriver att det minsann bara är att svälja ner, bita ihop, för det gör en riktigt karlakarl... typ...

JoeyP
2009-08-20, 11:30
Hahah jag klara att dricka "rent" också. I nödfall när saften är slut. Eller glömd.

Men det är ju inte så man vill snutta på den precis. I med allt och svälj på ett svep!

Turbo Rico
2009-08-20, 12:03
Ja du kan blanda kreatin o eaa. Man kan ta kolhydrater tillsammans, iaf om det är kolhydrrater som löser ut i vatten, tar du ex havregryn så slöar det ner magsäckstömningen, vilket du inte vill. Annars nåt som talar för kolhydrater (socker / saft / malto t ex) är att upptaget av kreatin blir bättre med kolhydrater har jag för mig.


Just det, man kan ta Rage (eller annan likvärdig PWO) ca 45 minuter innan och sen ta EAA precis innan träning utan att det försämrar upptaget av EAA? Funderar på att göra så visa tyngre pass för jag använder inte Rage varje gång.

Flexipop
2009-08-20, 12:31
Spyr du på riktigt av det? Tillåt mig att skratta isåfall. Om inte, vad är då problemet? Dagens bekvämlighet gör mig illamående. Det går ner på någon sekund, sen är det bara att skölja med vatten. No offense men jag förstår mig inte på blöjpojkar som tror att allt här i världen ska smaka godis.

amen :thumbup:

Morrris
2009-08-20, 12:54
FX seriens naturella smaker är inge vidare överhuvudtaget, dricker deras vassle nu. Det närmaste man kan beskriva det som är pappersmassa.

eternallord
2009-08-20, 13:32
Är det bara jag som tycker det känns lite märkligt att köpa ett kosttillskott som är naturellt, vilket man väl oftast köper för att undvika sötningsmedel, för att i sin tur blanda ut det med fun light... som sötas med sötningsmedel?

Halldin
2009-08-20, 13:34
Absolut, men i citronsmaken av Amino Rush finns inga sötningsmedel.

Det kände jag inte till, så var tvungen att kolla in hur de hade löst det problemet.

Enligt Fairings sida används klorofyllinkopparkomplex.

Enligt Wikipedia har detta ämne följande vanliga användningsområde:

"Chlorophyllin is the active ingredient in a number of internally-taken preparations intended to reduce odors associated with incontinence, colostomies and similar procedures, as well as body odor in general. It is also available as a topical preparation, purportedly useful for both treatment and odor control of wounds, injuries, and other skin conditions - notably radiation burns."

:D

Kanske är som färgämne det används dock? Förstår dock inte hur dom skulle ha ordnat citronsmak på något som smakar blaj utan att tillsätta diverse grunkor.

jesse
2009-08-20, 13:35
FX seriens naturella smaker är inge vidare överhuvudtaget, dricker deras vassle nu. Det närmaste man kan beskriva det som är pappersmassa.

konstigt vore det annars.

Cerberus
2009-08-20, 13:50
jag har vant mig iaf, men eaa fx smakar extra äckligt jämfört med esapro upplevde jag det som. Kanske pga mer BCAA? Inget ja vill dricka för njutning men det är bara att skaka om ordentligt(annars blir det klumpar o det smakar tamejfan inte gott! usch!!!) o sen svälja. Smakar inte så illa längre, e ju bara några sekunder o sen e d slut.

Sniggel
2009-08-20, 14:35
Just det, man kan ta Rage (eller annan likvärdig PWO) ca 45 minuter innan och sen ta EAA precis innan träning utan att det försämrar upptaget av EAA? Funderar på att göra så visa tyngre pass för jag använder inte Rage varje gång.

Ja jag antar det. Har inte koll på alla ingredienser i Rage men eftersom det är pulver löst i vatten så antar jag att det i princip kvittar. Intaget av EAA 45 minuter senare borde inte påverkas.

Turbo Rico
2009-08-20, 14:38
Ja jag antar det. Har inte koll på alla ingredienser i Rage men eftersom det är pulver löst i vatten så antar jag att det i princip kvittar. Intaget av EAA 45 minuter senare borde inte påverkas.


Det var precis vad dom sa på stället jag köpte mitt EAA FX men jag litar aldrig på försäljare av något slag...
Nu drar jag å tränar å testar mitt EAA FX Brutal Berry (jävla långt namn)...

Fairing
2009-08-20, 15:24
Det kände jag inte till, så var tvungen att kolla in hur de hade löst det problemet.

Enligt Fairings sida används klorofyllinkopparkomplex.

Enligt Wikipedia har detta ämne följande vanliga användningsområde:

"Chlorophyllin is the active ingredient in a number of internally-taken preparations intended to reduce odors associated with incontinence, colostomies and similar procedures, as well as body odor in general. It is also available as a topical preparation, purportedly useful for both treatment and odor control of wounds, injuries, and other skin conditions - notably radiation burns."

:D

Kanske är som färgämne det används dock? Förstår dock inte hur dom skulle ha ordnat citronsmak på något som smakar blaj utan att tillsätta diverse grunkor.

det är som färgämne det används. Äppelsyra och den bästa aromen (kostar fläsk) är hemligheten:D

Fordon
2009-08-20, 16:04
Spyr du på riktigt av det? Tillåt mig att skratta isåfall. Om inte, vad är då problemet? Dagens bekvämlighet gör mig illamående. Det går ner på någon sekund, sen är det bara att skölja med vatten. No offense men jag förstår mig inte på blöjpojkar som tror att allt här i världen ska smaka godis.

Va tuff man kan vara. Ja det finns de som spyr av en viss smak. Själv tog jag bilder på när man träningskompis spydde av just EAA. Det hade ingenting med bekvämlighet att göra.

Sparven från Minsk
2009-08-20, 17:29
Blanda i malto så blir den lite sötare. Späd ordentligt med vatten, eller bit ihop och sup den snabbt :D

tp_88
2009-08-20, 18:26
Testade naturella EAAt idag, ~10g i 2dl vatten, förberedda mig på att det skulle smaka dynga och drack... Blev positivt överraskad, inga problem alls att få ner det. Smakade knappt illa ens.

200g mer EAA / burk ftw.

MrBulk
2009-08-20, 18:43
Jag har upptäckt att smaken blivit bättre efter man har skakat EAA-burken ordentligt så alla smakämnen blandas med det äckliga och att jag blandar med mycket vatten, 3-5dl.

Turbo Rico
2009-08-20, 18:49
Testade mitt EAA FX BRutal Berry precis, det var inte gott men nog fan gled det ner, man har druckit värre saker (både i samband med gymmet och krogen) men jag fuskade lite och blandade i lite malto, typ en halv dl. Ska testa vanligt socker nästa gång men Brutal Berry smakar helt ok. 3 av 5 möjliga solar får det av mig.

Torsk_ole
2009-08-20, 19:48
Herregud!!

Vad är det för människor som spyr av EAA? Hur snabbt drar man i sig drinken då, finns otroligt få saker man spyr av ifall man bara smakar lite. Särskilt ifall det inte finns en inbyggd psykologik motvilja, typ mot att är bajs.

Dessutom så lär man sig att acceptera smaker och till slut så gillar man det också. Det gäller nästan allt. Drick det och tänk effekt och pengar du inte förlorar på att köpa med smak. Till slut så gillar du det, de gör jag nu:D

tp_88
2009-08-20, 19:58
Jag vet inte om jag har lärt mig att få ner vidriga kosttillskott eller om det faktiskt inte var så illa, för jag tyckte inte alls att naturellt EAA var så farligt.

Kommer ihåg när jag, av någon anledning, köpte Big Boss egna pre-wo produkt.. Där snackar vi vidrig smak. Även en MRP från Twinlab för ett antal år sedan som snackade anus. Men ner gick det, och i jämförelse så smakar EAAt sockrade hallon.

Sir Anselm
2009-08-20, 20:19
Ha ha ha... Nu har jag ju alltså inte bokstavligt spytt av EAA, men jag tyckte faktiskt smaken blev värre och värre med tiden...*spy*

Men som tur är finns det ju alternativ för oss som inte har något emot att betala för saker som smakar lite bättre!

Currenthill
2009-08-20, 20:23
Jag har provat några olika smaker av AminoRush, men tycker att de smakar ganska illa. Jag har övergått till följande upplägg:

1. En halv skopa direkt i munnen
2. En liten klunk vatten
3. Gurgla runt ett varv
4. Svälj :naughty:

Jag tycker det knappt smakar nånting på det här sättet. Smakämnena verkar inte riktigt hinna igång i och med den snabba behandlingen. ;)

vicarious
2009-08-20, 21:14
Jag har provat några olika smaker av AminoRush, men tycker att de smakar ganska illa. Jag har övergått till följande upplägg:

1. En halv skopa direkt i munnen
2. En liten klunk vatten
3. Gurgla runt ett varv
4. Svälj :naughty:

Jag tycker det knappt smakar nånting på det här sättet. Smakämnena verkar inte riktigt hinna igång i och med den snabba behandlingen. ;)

Håller med, jag gör på samma sätt.

Sic
2009-08-23, 21:28
Var en man och svep!

wessmen
2009-08-23, 22:02
Säger som killen på GG jag snackade med:

"Det ska bara ner och göra nytta" *screwy*