handdator

Visa fullständig version : Kvalitet på FX sortiment


boris_jelzin
2009-08-19, 15:05
Ni som beställt FX produkter ( FX enda namn/märke ja hittar på påsarna?)
Te.x Mass FX, Crea FX, Whey FX osv.

Är kvaliten efter priset eller håller dom sig jämt med dom flesta tillverkarna?

Sniggel
2009-08-19, 15:19
Jag har aldrig fått några fx-produkter där jag kunnat märka av sämre kvalité än andra märken.

Lajne
2009-08-19, 15:20
Jag har knappast laboratorietestat grejerna för att kontrollera så att de stämmer överens med innehållsförteckningen, men Whey FX/Mass FX smakar båda två gott i princip oavsett vilken smak man beställer och Crea FX ger den effekt man kan förvänta sig av ett kreatinmonohydrat. Cissus FX verkar dessutom också innehålla det som det ska. I övrigt är det ju svårt att säga något utan ett labb-test i handen.

AmericanDragon
2009-08-19, 15:36
Har gillat alla FX produkter utom deras Whey då det är det vidrigaste jag druckit. Vid första intryck var det inte så farligt, men efter en vecka ungefär fick jag stora problem att dricka det. Kan också tillägga att jag dricker det mesta. Esapro, amino rush, gakick fx, you name it - det är lugnt.

ThisIsTheOne
2009-08-19, 15:51
FX-produkterna görs av Eiselt, och Eiselt känns ju som bra grejer tycker jag.

Andy.da.wohoo
2009-08-19, 16:32
FX-produkterna görs av Eiselt, och Eiselt känns ju som bra grejer tycker jag.

+1

FX är väll Eiselts budgetvariant precis som Pepti Power är Dhalblads budgetvariant.

Det enda negativa jag märkt av än så länge av FX produkter är smaken till Whey FX Exotic, fruktansvärd smak. Det äckligaste jag druckit i kosttillskottsväg.

frambogir
2009-08-19, 17:29
+1

Det enda negativa jag märkt av än så länge av FX produkter är smaken till Whey FX Exotic, fruktansvärd smak. Det äckligaste jag druckit i kosttillskottsväg.

Ja den där exotic är en styggelse!

haslish
2009-08-19, 19:11
Jag tycker exotic är helt OK.

herrelol
2009-08-19, 19:32
Whey FX exotic var ingen favorit, de andra smakerna är riktigt goda faktiskt. Har druckit Whey FX i 7 månader och har ännu inte tröttnat, jag är dock inte så kräsen av mig. Både jordgubb och choklad är favoriter.

CJ HUNTER
2009-08-19, 19:41
Körde alltid Star Nutrition förut nu ere FX som gäller, bättre priser, spec med 10% studenrabatt =) Samma kvalitet bättre priser, grundat på egen upplevelse. Använder flera produkter ur Fx sortimentet bla Brutal Fx, Gakick Fx mm.

CrazyJoeDavola
2009-08-19, 19:57
Har bara provat star nutrition whey och gainer och de är bättre smakmässigt i jämförelse med FX whey samt gainer, dessutom skummar FX väldigt mycket. Men FX är helt klart drickbart.

Andy.da.wohoo
2009-08-19, 20:29
Har bara provat star nutrition whey och gainer och de är bättre smakmässigt i jämförelse med FX whey samt gainer, dessutom skummar FX väldigt mycket. Men FX är helt klart drickbart.

Skummet brukar lägga sig om man låter shakern stå ett tag efter omskakning, bara en minut eller något räcker tycker jag. Tycker också att man får tåla lite sämre smak än de dyrare tillverkarna har med tanke på priset.

jens__E
2009-08-20, 09:40
Jag tycker exotic är helt OK.


Samma här, och efter ett tag så var den ju faktiskt riktigt god!

Jag har provat några olika sorter vassleproteiner. Har testat whey-80/100, dalblads whey class+ och Pro FX.

Tyckte whey 100 smakade skit när man blandade med vatten.
Whey class+ var jätte jätte god.
Pro FX är den jag har använt det senaste halvåret och jag tycker den smakar bra. Sen att det är den billigaste proteinet jag har hittat är ju bara ett stort plus. Jag ska lägga en beställning nu och jag kommer få ge 488 kr inkl frakt för 3 kg protein. :)

Jag kör också på Brutal FX nu och den funkar kanon. Synd att den smakar skit bara!

BigBaby
2009-08-20, 19:29
FX funkar utmärkt! Deras isolate protein smakar skit men deras vanliga whey smakar super. Kör för tillfället FX betaalanin, AAKG FX, ALA FX, alla funkar utmärkt utom alan som luktar skumt ;)

Hejnomax
2009-08-20, 19:37
undvik chokladsmaken på Mass FX och Whey FX fy fan.

Banan-barsen är goda och billiga dock :)

Zworld
2009-08-20, 20:11
Whey FX milk choklad e super :) smakar jätte bra, precis den effekt / mättnad jag e ute efter vid ett vassle protein : )

Fredriiik
2009-08-20, 20:26
kör allt från fx serien. Asnöjd med allt, Mass fx, pro fx, slow fx, multi fx, crea fx, alert fx och barerna ska vi inte tala om. sjukt bra pris och nya banan är fan riktigt ritktigt god!

Sparven från Minsk
2009-08-20, 21:00
Tycker de ha bra utbud och fina priser. Testa själv och värdera. Finns andra märken som är lika bra och kostar mer/mindre.

Trial and error :thumbup:

tp_88
2009-08-20, 21:02
Me likes. Givetvis har jag inte utfört några labtester men jag tror nog att man får det man ska få.

Överlag bra produkter imo.

dream_theater_
2009-08-20, 21:06
Köp från kolo!

jens__E
2009-08-20, 21:16
Just ja kom ju på att jag fick med några bars när jag handlade en gång.

Sjukt goda alla smaker!! :)

Hade jag haft behov hade jag köpt på mig ett lager.

Lifeless
2009-08-20, 21:21
pro fx - mochacream blandat med starkmjölk = glad i hela ansiktet

Larsson85
2009-08-20, 21:28
Protein som protein. Jag ligger inte på en nivå så att jag kan märka skillnad på protein från olika tillverkare iaf.

AJO
2009-08-20, 21:40
Protein som protein. Jag ligger inte på en nivå så att jag kan märka skillnad på protein från olika tillverkare iaf.

Det är ju det som är grejen. Man har ingen aning om vad det är man häller i sig. Kan du ens vara helt säker på att det är protein?

dt06mj2
2009-08-20, 21:54
älskar FX, bara kaseinet som är skitkass.

martikainen
2009-08-21, 07:17
Pro FX är grymt gott! Sen kör jag deras PWO Brutal FX också.

koffein_beroende
2009-08-21, 07:20
Jag kör alltid på 20-pack protein när jag beställer, milk chocolate är enormt god!

ThisIsTheOne
2009-08-21, 07:42
Protein som protein. Jag ligger inte på en nivå så att jag kan märka skillnad på protein från olika tillverkare iaf.

Det handlar väl mer om smaken. En del, som Isolate FX, smakar helvete medan andra proteinpulver är goda som godis. Den eventuella effektskillnaden märker man förstås inte.

Apropå FX-sortimentet tycker jag att deras bars är väldigt prisvärda och att varuhuset som säljer mest FX-grejer är ett kanonställe.

nelson24
2009-08-21, 08:14
Isolate FX Milk Chocolate är ingen fröjd för mina smaklökar. Kommer inte att köpa det igen. För mig är även smaken en del av kvaliten.

CrazyJoeDavola
2009-08-22, 15:30
älskar FX, bara kaseinet som är skitkass.

Ja deras kasein löser sig verkligen jättedåligt, men har bara provat FX kasein så jag har inte så mycket att jämföra med. Vet ju dock att kasein löser sig sämre än vassle.

raQblad
2009-08-24, 11:26
Ja deras kasein löser sig verkligen jättedåligt, men har bara provat FX kasein så jag har inte så mycket att jämföra med. Vet ju dock att kasein löser sig sämre än vassle.Smakmæssigt så ær Slow FX værdeløst. Prova Fairings Sloow Protein Mint Choklad så mærker du skillnad......mmmm!