handdator

Visa fullständig version : Pengar vid flytt till abonnemang från Telia


J.V
2009-08-19, 14:38
Jag beställde förra veckan en ny lur från Telia och skaffade då samtidigt abonnemanget Max 25. Vilket ändrades inatt, tydligen. Ingen förvarning eller något, så dom runt 300 kronorna på mitt refillkort från Halebop hann jag ju inte förbruka.

Vet någon vad som gäller? Är mina pengar bara borta eller kommer jag få ringa för dom pengarna?

Tycker det är dåligt att dom hivar på mig abonnemanget nu, vilket jag enbart tog för att det är bättre till telefonen jag köpte. Det är dom väl för giriga för, men hade ju varit trevligt med en förvarning åtminstone.

(Kan inte ringa supporten då jag självklart inte ens fått den nya telefonen från Telia och den jag hade har nu havererat totalt.)

hahavaffan
2009-08-19, 14:45
Dom pengarna är borta. Tvivlar starkt på att Telia ger fan i att du hade pengar på ditt kontantkort när du skrev ett kontrakt med dom att skapa ett nytt abonnemang hos dom.

J.V
2009-08-19, 14:51
Dom pengarna är borta. Tvivlar starkt på att Telia ger fan i att du hade pengar på ditt kontantkort när du skrev ett kontrakt med dom att skapa ett nytt abonnemang hos dom.Jo, räknar som med det.
Men en förvarning borde man ju åtminstone få? Jag skaffade ju ändå abonnemanget i samband med ett mobilköp, ska dom slänga på mig abonnemanget tidigare än telefonen vill jag veta det. Dom där pengarna hade jag haft jävligt mycket nytta av.

Trapper Buzz
2009-08-19, 14:54
Enklast: Undvik Alltid Telia.

hahavaffan
2009-08-19, 14:54
Japp, det är rätt osmidigt av dom. Jag gjorde precis som du, fast jag hade ett Telesnorabonnemang redan. Frågade om man fick ett SMS innan eller efter bytet hade skett och mitt nummer blivit porterat, men det fick man inte. "Det märket du" fick jag som svar :D Jag brydde mig inte, ju snabbare desto bättre.

hahavaffan
2009-08-19, 14:56
Enklast: Undvik Alltid Telia.Folk har rätt olika uppfattning om operatörerna har jag märkt. Jag själv ska aldrig mer ens tilltala en anställd på Telenor, än mindre köpa någon av deras tjänster. Hittills har Telia skött sig exemplariskt.

J.V
2009-08-19, 15:03
YEY! Grannen kom hem så gick dit och lånade telefon.
Pengarna följer med och telefonen skickades igår, trots att det skulle vara väntetid på nästan en månad. Telia var rätt fint ändå. :D

hahavaffan
2009-08-19, 15:10
YEY! Grannen kom hem så gick dit och lånade telefon.
Pengarna följer med och telefonen skickades igår, trots att det skulle vara väntetid på nästan en månad. Telia var rätt fint ändå. :DNice :D Ja Telia äger fan.

Trapper Buzz
2009-08-19, 15:13
Folk har rätt olika uppfattning om operatörerna har jag märkt. Jag själv ska aldrig mer ens tilltala en anställd på Telenor, än mindre köpa någon av deras tjänster. Hittills har Telia skött sig exemplariskt.

+1 om Telenor också.
Finns det nån bra operatör?

Grotesk
2009-08-19, 15:16
Vad lär vi oss av detta? Jo, snacka med Telia först innan du spekulerar och skriver på brädan. :banned :naughty:

hahavaffan
2009-08-19, 15:23
Vad lär vi oss av detta? Jo, snacka med Telia först innan du spekulerar och skriver på brädan. :banned :naughty:;) Ärligt, det är för mig fruktansvärt förvånande att pengar från ett kontantkort överförs till nån slags tillgodo-konto på ett abonnemang. Gött som fan ju dock!

ryssen
2009-08-19, 16:27
haft telenor sen dom hette nordic tel 1991 och aldrig varit några problem med dom så det finns nog historia om alla operatörer.

Kimball
2009-08-19, 16:46
;) Ärligt, det är för mig fruktansvärt förvånande att pengar från ett kontantkort överförs till nån slags tillgodo-konto på ett abonnemang. Gött som fan ju dock!

Så länge det är inom halebop / telia går det alldeles utmärkt just för att man vill få folk att ta abg. istället för att ha kvar kontantkortet ;)

hahavaffan
2009-08-19, 17:01
Så länge det är inom halebop / telia går det alldeles utmärkt just för att man vill få folk att ta abg. istället för att ha kvar kontantkortet ;)Iofs, jag antog av nån dum anledning att han hade Telenor :D Glömde läsa hela inlägget.

Frumpish
2009-08-19, 17:06
Har haft telia max 25 i ett år och det är ett sjukt bra abonnemang, så bra att jag hittills inte hittat något bättre erbjudande under året.

Dock bytte jag igår till tele2 comviqs nya erbjudande till studenter, exakt samma villkor som telia förutom att det kostar 19 kr i månaden och man ringer gratis till tele2comviq istället för ringa gratis till telia.

Fett värt! Kommer krympa min mobilskostnad från cirkus 150kr i månaden till 100 kr, ftw!

Frumpish
2009-08-19, 17:13
http://www.mecenat.se/studentrabatter/telefoni-och-bredband/telefoni/tele2_mobiltelefoni

Där e mitt nya abonnemang =)