handdator

Visa fullständig version : Påbörja första deff!


Ghoetic
2009-08-19, 00:20
Tjenare! Har tränat sedan december, och gått från 58 kg till 73kg med inte mycket fett ökning. har dock redan haft lite hull från början. Håller på flytta till en ny ort förtillfället. och kommer inte riktigt kunna fortsätta med en diet som gynnar muskeluppbyggnad, så jag tar chansen i akt och tänker inleda en deff.

Jag har läst king grubbs råd om deffning och vill ha lite information på sidan om.

Hitills har jag tränat i 3 dagar på och 1 dag av.
Jag brukade äta 3 stora måltider per dag, samt 3 protein shakes + fett och kolhydrater, Samanlagt 6 måltider.

Protein shakes'en är ca 40gram protein (2dl möljk) vilket leder till 120g protein på 3 shakes. Fasta födan är allt från 50-150G protein. Jag gissar att jag ligger runt 150-300 pendlar där i mellan. Jag väger dock trotsallt 73. och rekomendationerna är 2 g per kilo. vilket ger mig 146g protein för att bygga.

Nu när jag tänker inleda en deff, så kommer jag satsa på högintensiva konditionsträning på morgonen. och sedan köra högintensiv vikträning med samma schema. Jag funderar då på hur min kost kommer se ut, iaf några förslag har jag.

Morgonen: Konditionsträning högintensiv - Protein (shake) + Kolhydrater (Havregryn)

Lunch: Valfri måltid. Protein samt väldigt lite kolhydrater.

Före vikt träning: Eaa

Efter vikt träning Eaa + malto

Kvällsmål: Valfri måltid. Protein samt väldigt lite kolhydrater Alt Protein shake.

Innan sängdags: Protein shake

Jag kommer ligga på 80 - 120g fram shakes. beroende på måltid.

Jag siktar fortfarande på 146+ Protein. Men skippar för det mesta kolhydrater samt inför konditions träning.

Åsikter? förslag?

944RS
2009-08-19, 07:05
Kör på som du planerat om du tror dig kunna hålla det flera veckor.
Det är bättre att äta/träna som man själv trivs med för att på lång sikt inte ge upp.
Försök bara räkna ut så att du hamnar på ett lagom energiunderskott.

Ser inga fettkällor mendet kanske du har?
Drinkar brukar mätta sämre än vanlig mat så det kan ibland vara lite jobbigt.

Ghoetic
2009-08-19, 09:18
Jo fettkälla kommer nog bli nötter, omega3 osv.

Men jag tänkte är det lämpligt att ligga på 2g protein per kg under deff?

Eddie Vedder
2009-08-19, 13:00
Men jag tänkte är det lämpligt att ligga på 2g protein per kg under deff?

Ja minst, du bör definitivt inte understiga det och att lägga dig högre än så under deffen kan med stor sannolikhet vara klokt.

Angående fettet så föreslår jag fet fisk, äggula, rapsolja och mjölkprodukter som bra val och komplettera sedan med lite av dina nötter. Det blir en bra balans mellan fettsyror och dessutom väldigt nyttiga livsmedel i övrigt.