handdator

Visa fullständig version : Mp3 spelare bra för ljudböcker


ristan
2009-08-18, 10:25
Vet ni någon spelare som är lämplig att lyssna på ljudböcker med? Gärna med ett rimligt pris.

hahavaffan
2009-08-18, 10:43
Billigast möjliga.

Nordenator
2009-08-18, 11:03
Billigast möjliga.

+1 Ljudböcker brukar ju knappast vara av speciellt bra ljudkvalitet, så det finns ingen direkt mening att kasta ut stora belopp på en mp3-spelare för just ljudböckernas skull.

jontet
2009-08-18, 11:25
+1 Ljudböcker brukar ju knappast vara av speciellt bra ljudkvalitet, så det finns ingen direkt mening att kasta ut stora belopp på en mp3-spelare för just ljudböckernas skull.

-100. Många funktioner är inte bara trevliga utan rent essentiella för en bra ljudboksupplevelse. Att spelaren minns var du var senast när du stängde av den(tråkigt att spola fram 70 minuter för det var där du slutade i senaste p3 dokumentären). Snabb spolningsfunktion(gärna accelererande). Klarar flera format. Inbyggd speaker/högtalare fungerar ofta rätt bra för ljudböcker. Att ljudfilerna ligger kvar i mappar och inte spelare sorterar självt ala walkman/sansa clip är trevligt så slipper man få olika ljudböckers filer blandade i olika egengenererade listor etc.

ristan
2009-08-18, 12:48
-100. Många funktioner är inte bara trevliga utan rent essentiella för en bra ljudboksupplevelse. Att spelaren minns var du var senast när du stängde av den(tråkigt att spola fram 70 minuter för det var där du slutade i senaste p3 dokumentären). Snabb spolningsfunktion(gärna accelererande). Klarar flera format. Inbyggd speaker/högtalare fungerar ofta rätt bra för ljudböcker. Att ljudfilerna ligger kvar i mappar och inte spelare sorterar självt ala walkman/sansa clip är trevligt så slipper man få olika ljudböckers filer blandade i olika egengenererade listor etc.

Du har förstått precis vad jag menar:thumbup:

-Englund
2009-08-18, 12:52
Det finns ju mp3-spelare med ljudböcker i, de borde ju vara bra.

norpx
2009-08-18, 13:58
Bookmarks är det viktigaste enligt mig. Finns inget mer frustrerande att behöva komma ihåg vart man var själv om man tex vill lyssna på lite musik.

Iaudio och Cowon är bra på detta med grymma bookmars. Jag använder Creative Zen nu som har bookmarks nu och den funkar bra men inte lika bra som Iaudio och Cowons spelare.