handdator

Visa fullständig version : Vad ska man ha under cykelbyxorna?


berra_berra
2009-08-18, 08:59
Just nu kör jag vanliga kalsonger, björn borg eller liknande i passform.

Men de skaver ganska fint mot mina vitala delar då det sitter en söm mitt under, så vad ska jag använda istället? :)

kjell33
2009-08-18, 09:02
Du ska inte ha någonting på dig förutom cykelbyxor. Ev kan du skaffa ett sk jockstrap (suspensoar) men jag tror inte att de finns att på tag på här i sverige. En klick vaselin i byxan och du är klar!

berra_berra
2009-08-18, 09:03
Du ska inte ha någonting på dig förutom cykelbyxor. Ev kan du skaffa ett sk jockstrap (suspensoar) men jag tror inte att de finns att på tag på här i sverige. En klick vaselin i byxan och du är klar!

känns lite ofräscht med bara cykelbyxa eller? känns som man lär tvätta den efter varje pass i så fall.

Loca
2009-08-18, 09:04
Du ska inte ha något alls under *drool*

kjell33
2009-08-18, 09:05
Det där är en smaksak. För egen del räckte det med blötläggning efter vartannat pass och sedan tvättmaskin ngn gång i veckan.

hahavaffan
2009-08-18, 09:11
känns lite ofräscht med bara cykelbyxa eller? känns som man lär tvätta den efter varje pass i så fall.Ja :thumbup: köp ett par stycken.

Snafu
2009-08-18, 10:08
Jag har två stycken cykelbyxor med inlägg och de tvättas vanligtvis efter varje pass, eller åtminstone innan jag använder innan nästa gång. Ingenting under naturligtvis. Vid kalla dagar kör jag med shorts ovanpå, dvs cykelshorts modell knälång.

Olsson
2009-08-18, 10:12
Du ska givetvis inte ha något under. Cykelbyxor är ju just utformade för att slippa skav på de ställen de kan uppkomma. Visst finns det dåliga cykelbyxor som ger skav ändå...

Varför skulle man inte tvätta mellan varje pass? Det får du väl göra med dina kalsonger oxå som du har i mellan nu? Vad är egentligen skillnaden?

berra_berra
2009-08-18, 10:20
Du ska givetvis inte ha något under. Cykelbyxor är ju just utformade för att slippa skav på de ställen de kan uppkomma. Visst finns det dåliga cykelbyxor som ger skav ändå...

Varför skulle man inte tvätta mellan varje pass? Det får du väl göra med dina kalsonger oxå som du har i mellan nu? Vad är egentligen skillnaden?

Har fler kalsonger.. Svårt att hinna tvätta cykelbyxorna mellan varje pass.

ARMSTARK
2009-08-18, 11:00
Köp flera cyckelbyxor och tvätta efter varje träningspass.

Jag förstår inte hur man skulle vilja använda ett plagg smutsigt som man sitter och svettas och gnider rövhålet mot. Usch!

Eddie Vedder
2009-08-18, 12:47
Är det lite för kallt för enbart cykelbyxor så har jag vanliga korta löpartights under. Är det ordentligt för kallt har jag långa löpartights utanpå.

Big_Vik
2009-08-18, 13:49
Cykelbyxor är ju svindyra så jag förstår ditt dilemma. Jag föreslår avklippta långkallingar, s.k. jägarkallingar och vanliga kalsonger under dessa. Om du har gjort lumpen kanske du har lite "skattepengar" som ligger hemma och skräpar? ;)