handdator

Visa fullständig version : Rösta fram domarna till Bästa Fysiken


tp_88
2009-08-17, 21:16
Gah.. döma.

Onigiri
2009-08-17, 21:17
CEJ
Scratch
Sniggel
tp_88
JoeyP

Pejij
2009-08-17, 21:18
Till jul tycker jag låter rimligt, precis som allan skriver i länken:

Anledningen till den korta tiden är att vi tror intresset skulle slockna om tiden blev för lång.

shut teh face
2009-08-17, 21:19
Vart är alternativet "ingen av dessa" ? :cool:

Andy.da.wohoo
2009-08-17, 21:19
Blir det någon åldersgräns i detta årets tävling?

Tricce
2009-08-17, 21:19
CEJ
Scratch
Sniggel
tp_88
JoeyP

Ja precis som jag rösta :)

Civilrätt
2009-08-17, 21:20
röstade på dom snyggaste.

Tricce
2009-08-17, 21:26
Vart är alternativet "ingen av dessa" ? :cool:

= rösta ej

shut teh face
2009-08-17, 21:27
= rösta ej

*grr27*:naughty:

agazza
2009-08-17, 21:29
Scratch89
tp_88
Sniggel

Sebbe_H
2009-08-17, 21:31
Jag röstade på tre, resten anser inte jag vara kvalificerad alt, vet ingenting om dom.

tp_88
2009-08-17, 21:36
Till jul tycker jag låter rimligt, precis som allan skriver i länken:
Jag tycker också att det borde funka, antagligen är det en hel del som har dietat under våren och har ett hyfsat utgångsläge. I annat fall så har man ju iaf nästan 3 månader på sig.
Blir det någon åldersgräns i detta årets tävling?
Det var en av sakerna jag tänkte på när jag skummade igenom reglerna innan jag startade tråden faktiskt. Men jag vet inte..

Pejij
2009-08-17, 21:53
Jag tycker också att det borde funka, antagligen är det en hel del som har dietat under våren och har ett hyfsat utgångsläge. I annat fall så har man ju iaf nästan 3 månader på sig.

Det var en av sakerna jag tänkte på när jag skummade igenom reglerna innan jag startade tråden faktiskt. Men jag vet inte..

3 månader hinner man slipa en del på. Vi måste minnas att detta inte är någon mr Olympia, utan mest för underhållningens skull.

Ang. åldersgränsen kan jag tycka att 18+ har sina för- och nackdelar. Det känns som att standarden blir högre om åldern är högre, och att äldre kanske även förstår när de helt enkelt inte borde delta... Den enda nackdelen jag ser är att inte alla som vill vara med får möjligheten till detta.

Osten80
2009-08-17, 21:54
Jag röstade på tre, resten anser inte jag vara kvalificerad alt, vet ingenting om dom.

Samma här.

Kwon
2009-08-17, 21:58
Har röstat, men vill helst ha Bruno o Hoa Hoa som domare.
Skulle blivit roliga referat.

kelk
2009-08-17, 22:54
Jag tror att Kwonne hade gjort ett bra jobb!

jwzrd
2009-08-17, 23:06
Scratch89 n tp_88.

Tricce
2009-08-18, 11:32
Kan inte nominerade domarna skriva lite om varför just dom ska bedömma? :)

mangs
2009-08-18, 11:37
Kan inte nominerade domarna skriva lite om varför just dom ska bedömma? :)


Håller med, just nu känns det som om vi har för lite koll på varför just dessa anser sig lämpliga att bli årets Miss Universum, flåt, domare.

Jag har personligen helt missat denna anmälan till att vilja vara domare och skulle mer än gärna vilja ställa upp.

tsp
2009-08-18, 11:37
Kan inte nominerade domarna skriva lite om varför just dom ska bedömma? :)

Jag håller med! Jag skulle vilja veta vad de har för bakgrund t.ex. Om de själva tävlat/tävlar eller dömt i någon "riktig" tävling osv.

tp_88
2009-08-18, 11:56
Jag har personligen helt missat denna anmälan till att vilja vara domare och skulle mer än gärna vilja ställa upp.
Det var tråkigt, men jag höll tråden "Vill du hjälpa till att arrangera Bästa Fysiken 2009? Anmäl ditt intresse här!" på Allmänts första sida i 2-3 dagar och sedan föll den ner men var aktuell i ett par dagar till.
Jag håller med! Jag skulle vilja veta vad de har för bakgrund t.ex. Om de själva tävlat/tävlar eller dömt i någon "riktig" tävling osv.
Sniggel tror jag är den enda som har tävlat i bodybuilding, ingen är mig veterligen domare. Självfallet finns det bättre lämpade personer på brädan, men dom ställde tyvärr inte upp/missade tråden.

mangs
2009-08-18, 12:06
Det hade jag missat helt tyvärr. Dock tycker jag att de som anmält sig på något sätt presnterar sig själva med bakgrund och varför de vill vara med och döma. Gör omröstningen mer rolig och rättvis samtidigt som inte bara personerna med kändast nick får vara med att döma.

Hur som helst kommer jag följa tävlingen med stort intresse framöver! :)

Scratch89
2009-08-18, 12:08
Tack för rösterna!

Jag tycker också att det ska vara en 18-årsgräns. Helst en 20-års. Är man yngre än så har man oftast inte särskilt mycket att visa upp, om man inte har en jävligt bra kamera med tillhörande perfekt ljussättning.

Torsk_ole
2009-08-18, 12:11
Tack för rösterna!

Jag tycker också att det ska vara en 18-årsgräns. Helst en 20-års. Är man yngre än så har man oftast inte särskilt mycket att visa upp, om man inte har en jävligt bra kamera med tillhörande perfekt ljussättning.

Det finns riktigt bra fysiker på folk som är under 20. Som skulle kicka typ 50 % av alla som är här.

Vad är anledningen till åldersgräns?

Godfella
2009-08-18, 12:15
Tp_88
Scratch89
Sniggel
C.E.J
Krille87

KlopFer
2009-08-18, 12:17
Röste på en person, mest för jag glömde att man kunde klicka på flera :D

tp 88888

Mourten
2009-08-18, 13:21
Gick de inte å få fram bättre domare?
Ingen av dom vet väl mig veterligen något om dömning utom Sniggel då som iaf tävlat.

Inget illa menat mot er, jag hade inte gjort ett bättre jobb heller men att seriöst deffa till denna tävling och sen ska BQ bedöma om de är bra lr inte kan jag lika bra be min flickvän bedöma ^^

jocke12
2009-08-18, 13:25
Håller med Mourten. Röstade på tp_88 och Sniggel.

Torsk_ole
2009-08-18, 13:28
Deffa inte och se inte tävlingen så seriöst utan mer som en kul grej. Men visst kan jag hålla med er.

Mourten
2009-08-18, 13:30
Jag stryker mig själv iaf från tävling, har inget intresse i en tävling som är sådär oseriös.

Sebbe_H
2009-08-18, 13:33
Jag stryker mig själv iaf från tävling, har inget intresse i en tävling som är sådär oseriös.

Kör luciapokalen istället då.


Förövrigt tycker jag att det kan räcka med tre domare, nu när dom leder så överlägset så kan man ju kanske dra slutsatsen att dom andra inte är kvalificerade nog att dömma.

Jazen
2009-08-18, 13:34
inte för att vara den. Men varför är det inte dom som dömt tidigare som dömmer?
Förstår Mourten om han drar sig ut.

tobbo
2009-08-18, 13:36
Tror koettman är rejält underskattad och har hellre han före Scratch.



this is serious stuff

Sniggel
2009-08-18, 13:47
Ok. jag kan väl skriva varför jag tycker att jag passar som domare.
Jag tycker mig själv ha rätt bra koll när det gäller att jämföra personers fysiker:
* Kan göra en hyfsad bedömning av hur stor skillnad i muskelmassa det är mellan flera individer.
* Jag har bra koll på anatomi, vilka muskler som finns helt enkelt, vilket antagligen gör det lättare att bedöma hårdhet.
* Jag tycker även jag har koll på vad som anses vara symmetriskt när det gäller att bedöma musklers förhållande till varandra, även om detta självklart är till viss del subjektivt.
* Jag har även tävlat i CBB och själva förberedelserna, intresset för att tävla gör att man har granskat andras fysiker samt hur folk placerar sig i tävlingar. Detta för att veta vad man själv ska satsa på för att placera sig så bra som möjligt. Vilket ju är en erfarenhet.
Jag är inge professionell domare men det är ingen av oss som ställer upp vad jag vet.

Så där har ni mina motiveringar till varför jag passar.

tp_88
2009-08-18, 14:07
Jag stryker mig själv iaf från tävling, har inget intresse i en tävling som är sådär oseriös.
Stryker dig? Ingen är anmäld.
inte för att vara den. Men varför är det inte dom som dömt tidigare som dömmer?
Förstår Mourten om han drar sig ut.
Dom ville inte, och om vi ska vara helt ärliga för en stund när samtliga skriker efter tävlingserfarenhet... Vet ni vilka som har dömt tävlingen innan? Av dom 7st moderatorer som dömt är det en som har tävlat mig veterligen (Sverker) och en som är domare (Jörgen), jag kan hålla med om att den tidigare domarpanelen säkerligen var bättre men jag håller inte med om den enorma klasskillnad som endel vill ha det till. Ta det för vad det är, och ställ inte upp om ni inte vill.

I ärlighetens namn hade jag mycket hellre deltagit i tävlingen istället för att vara domare, men det fanns som sagt ingen lust hos några andra medlemmar att hålla i det.
Tror koettman är rejält underskattad
Jag med, hoppas han kan få lite röster på slutet och kommer med.

Sniggel
2009-08-18, 14:09
Jag röstade på koettman. Tycker han ofta är med i trådar och tycker o tänker till om folks fysiker.

Tricce
2009-08-18, 14:11
Tror koettman är rejält underskattad och har hellre han före Scratch.





Jag med, hoppas han kan få lite röster på slutet och kommer med.

Därför en presentation kanske hade varit på sin plats innan man röstade, för man har inte så stor koll på några av dom anmälda.

tp_88
2009-08-18, 14:28
Därför en presentation kanske hade varit på sin plats innan man röstade, för man har inte så stor koll på några av dom anmälda.
Jag tror inte att en presentation hade gjort så stor skillnad, om jag ska vara ärlig. Samtliga är väl 18-25 utan några direkta kvalifikationer, vad skulle man ha skrivit? Förhoppningsvis har folk bildat sig en hyfsad uppfattning av dom olika medlemmarna genom deras inlägg.

tigerofsweden
2009-08-18, 14:39
Jag tycker de hade varit pördigt [perdey] med tp_88, Sniggel och Scratch89 :D

-Englund
2009-08-18, 14:55
Det fattas deltagare

tp_88
2009-08-18, 15:01
Det fattas deltagare
Det är en korrekt iakttagelse, men som jag har fattat det är det tämligen vanligt innan det finns möjlighet att anmäla sig.

mangs
2009-08-18, 15:34
Skulle inte alla som anmält sig som domare kunna göra en kort redogörelse varför man skall rösta på just dem såsom Sniggel gjorde? Tycker det varit mer rättvist. För övrigt tycker jag att Sniggels motivering räcker mer än väl för att han skall bli en av de utvalda. :)

Tigerkotten
2009-08-18, 15:42
Jäkla gnäll det var, detta är bra iniativ av tp88 och de andra. Ni som inte vill vara med, var inte det.

Dessa som sagt att de vill vara domare, kommer lägg ner sin egen tid på en "kul grej". Som kommer vara uppskattad av flera st.

bertbert
2009-08-18, 15:44
scotch89, BQ, tp_åttaåttaåtta, snigelen, koettmannen.

tp_88
2009-08-18, 16:50
Skulle inte alla som anmält sig som domare kunna göra en kort redogörelse varför man skall rösta på just dem såsom Sniggel gjorde? Tycker det varit mer rättvist. För övrigt tycker jag att Sniggels motivering räcker mer än väl för att han skall bli en av de utvalda. :)
155 personer har redan röstat, så frågan är hur mycket det kommer påverka utfallet nu.

För min del så skulle vi visserligen kunna göra en ny poll och inkludera någon form av presentation från var och en. Det är ett par till som har visat intresse för att döma så då får dom en chans också.

Tycker ni att vi bör rösta om?

Kabuto
2009-08-18, 16:55
Jag röstade på tre, resten anser inte jag vara kvalificerad alt, vet ingenting om dom.

Röstade på två, med samma motivering..

David Brent
2009-08-18, 18:09
155 personer har redan röstat, så frågan är hur mycket det kommer påverka utfallet nu.

För min del så skulle vi visserligen kunna göra en ny poll och inkludera någon form av presentation från var och en. Det är ett par till som har visat intresse för att döma så då får dom en chans också.

Tycker ni att vi bör rösta om?

Skapa en omröstning om det :D

OnT. Javisst, varför inte.

G_lund
2009-08-18, 19:02
ja, kör en ny omröstning o be nån mod ta bort den här tråden så det inte blir nått missförstånd.

hultman
2009-08-18, 19:02
Röstade tp och sniggel. Har iofs för mig att man sett scratch i någon bb-tråd förut så han borde kanske fått en röst också. Resten har jag ingen aning om vad de kan :)

Tycker inte alls att man behöver utbildade domare i en sån här tävling. De flesta som kikat på lite medlemsbilder och byggt lite själv har ju åtminstone hunnit skapa sig en uppfattning om hur saker och ting ska se ut. Skulle inte ha några problem med att bli bedömd av kandidaterna om jag haft tillräckligt schysst fysik för att våga ställa upp i tävlingen :D

Koettman
2009-08-18, 19:14
Jag känner inte alls för att försöka "sälja" in mig själv. Men jag, som många andra på forumet, tittar mycket på bilder från div. tävlingar och har således skaffat mig en uppfattning om vilken slags fysik jag gillar. Och det är väl det som är viktigt? Att få en panel av domare som vet vad de gillar; smala midjor, ramar, fyllighet, massa, form etc. Och sen kunna göra en konsekvent bedömning från sina kriterier. Finns inga rätt eller fel; bara olika tolkningar.

Morrris
2009-08-18, 19:32
Uppriktigt sagt kommer det antagligen knappast vara så jämnt att utgången i tävlingen avgörs av domarinsatsen. Symmetri, hårdhet, massa och proportioner kan de flesta som är lite insatta bedöma.

frambogir
2009-08-18, 19:46
Jag röstade främst efter förmodat engagemang. Det är viktigare att tävlingen nu blir av än att BB-kunniga dömer.

C.E.J.
2009-08-18, 19:48
Jag känner inte alls för att försöka "sälja" in mig själv. Men jag, som många andra på forumet, tittar mycket på bilder från div. tävlingar och har således skaffat mig en uppfattning om vilken slags fysik jag gillar. Och det är väl det som är viktigt? Att få en panel av domare som vet vad de gillar; smala midjor, ramar, fyllighet, massa, form etc. Och sen kunna göra en konsekvent bedömning från sina kriterier. Finns inga rätt eller fel; bara olika tolkningar.

Ja precis.

Sen lovar jag att sänka skatterna om jag blir vald. Read my lips...

jakob
2009-08-18, 19:53
Varför inte låta en person skapa en poll med bilder från alla deltagande och låta alla rösta? :confused:

tp_88
2009-08-18, 19:57
Varför inte låta en person skapa en poll med bilder från alla deltagande och låta alla rösta? :confused:
En poll går inte, eftersom top10 ska utses inte bara en vinnare. Sen hade risken att det spårade ur, kompisröstades osv varit ganska stor. Dessutom klagas det redan på att domarna har på tok för dålig kunskap, det finns säkerligen många medlemmar här som aldrig ens har tränat styrketräning eller precis har börjat.

Morrris
2009-08-18, 19:57
Varför inte låta en person skapa en poll med bilder från alla deltagande och låta alla rösta? :confused:

För att det blir för oseriöst såklart.

Andy.da.wohoo
2009-08-18, 20:01
Jag anmälde mig som ev. domare bara ifall det skulle krisa så kan jag ställa upp. Har liten koll på anatomi men inga tidigare erfarenheter av att döma.
Eftersom det nu verkar finnas andra som är mycket mer kompetenta till att bedöma en tävling så kan jag vara någon form av extra extra extra reserv vid behov:D

tp_88
2009-08-18, 20:02
Uppriktigt sagt kommer det antagligen knappast vara så jämnt att utgången i tävlingen avgörs av domarinsatsen. Symmetri, hårdhet, massa och proportioner kan de flesta som är lite insatta bedöma.
Jag röstade främst efter förmodat engagemang. Det är viktigare att tävlingen nu blir av än att BB-kunniga dömer.
Jag håller med.

Jag kommer inte hålla på och jaga ifatt några motiveringar, kommer dom inte in självmant idag eller imorgon så gäller denna pollen. Bättre att tävlingen kommer igång så fort som möjligt, som sagt.

Danny Devito
2009-08-18, 20:11
tp_88 (såklart)
Sniggel
C.E.J.
Scratch89
Koettman

Dessa grabbar kommer förmodligen göra ett utmärkt jobb om de blir framröstade. :thumbup:

MAXX
2009-08-18, 21:14
röstade på tp88, han verkar verkar vara insatt i bb. dom andra har jag inte så stor koll på.

Scratch89
2009-08-18, 21:31
Jag har koll på anatomin (och vet hur man ser vad, som Sniggel sa), jag har ok koll på kriterierna, som t.ex förhållandet mellan olika kroppsdelar. Jag har varit med och tränat och varit på tävlingar i flera år, så visst har jag erfarenhet inom ämnet, men inte lika mycket som Jörgen, men vem på brädan har det?

Sen har jag förmågan att vara neutral och inte kompisrösta på något sätt.

L-Sami
2009-08-19, 10:59
Kanske ställer upp i tävlingen, om det blir nåt. Jag har domarfemmans förtroende :thumbup:

Skulle utse en huvuddomare också; och det är Tp88.

Giljotinen
2009-08-23, 21:52
Röstade på Tp och Sniggel.

Jure
2009-08-23, 22:23
Tp är ju den enda som har ett hum om byggning för helvete? Ska man behöva lacka en söndagskväll? + 50!

Sess
2009-08-23, 22:36
Tp är ju den enda som har ett hum om byggning för helvete? Ska man behöva lacka en söndagskväll? + 50!

Kunde inte skrivit det bättre själv.

Sebbe_H
2009-08-23, 22:55
Räcker det inte med 3 st?

Giljotinen
2009-08-23, 23:16
Räcker det inte med 3 st?

Eller 2st till och med?

JoeyP
2009-08-23, 23:37
Fick jag välja en kille som skulle dömma hade jag också valt Tp_88 han verkar jävligt insatt i bb osv. Sniggel verkar också ha bra koll på läget iom att han har tävlat själv osv! Scratch vet jag inte har inte kikat så mkt på honom, men han verkar också instatt.

Men visst Tp88 Sniggel och Scratch tycker jag är skit bra??

Sen det där med att det helst skulle vara 20års gräns tkr jag va gheey, klart alla ska få vara med det här är ju kolozzeum.

Sen behöver man ju inte ta tävlingen UBER SERIÖST.

Giljotinen
2009-08-23, 23:56
Sen det där med att det helst skulle vara 20års gräns tkr jag va gheey, klart alla ska få vara med det här är ju kolozzeum.


+1. 18 är en bra gräns dock tycker jag.

Rex
2009-08-24, 05:49
Tp är ju den enda som har ett hum om byggning för helvete? Ska man behöva lacka en söndagskväll? + 50!

Rätta mig om jag har fel... Har inte Sniggel tävlat inom bygg?

daja
2009-08-24, 06:21
Eftersom det inte bara är tunga namn på listan hade det kanske varit till fördel att de hade fått presenterat sig själva innan man började rösta? Jag tror att det hade gett ett mer rättvist resultat om nu någon bryr sig om det.

Sniggel
2009-08-24, 07:06
Rätta mig om jag har fel... Har inte Sniggel tävlat inom bygg?

Jo, dec 2007. Och har förberett mig i snart 2 år nu inför nästa :P

Sess
2009-08-24, 09:21
Hade gärna sett Mirre med på listan.

Dock kanske det inte är något hon vill vara med på.

Morty
2009-08-24, 09:53
Otroligt roligt initiativ, jag är gärna med och tävlar!

EDIT: Röstade på tp_88, scratch, BQ, Sniggel och faktiskt Andy, som wildcard.

z_bumbi
2009-08-24, 12:51
inte för att vara den. Men varför är det inte dom som dömt tidigare som dömmer?

De flesta har inte lust, ork, tid eller någon annan orsak. Däremot är merparten av vi som dömde något så när insatta i styrkesporter, fysik och anatomi och det räckte ganska så långt. Jag tror t ex inte någon tyckte något resultat var riktigt sensationellt i de tävlingar som varit.

Utan att veta vilka regler som tänker användas nu så är det fortfarande bra med många domare då man kan räkna bort högsta och lägsta resultatet och få ett jämnare resultat. Om någon t ex går igång på ett par vader men missar att resten av fysiken ser ut som ett benrangel så blir de vaderna inte lika utslagsgivande.

Sniggel
2009-08-24, 13:32
Låter som en bra regel faktiskt. Högsta o lägsta poäng/placering (given av domare) räknas bort. Fast då kanske man bör ha 6 eller 7 domare?

mangs
2009-08-24, 14:25
Vad händer i så fall om alla röstar likadant?

Om alla skulle rösta på Finski Sisu som etta, då blir han ju utan röster? Om man dessutom säger att det står mellan två personer kommer ju den person som flest velat ha som tvåa vinna över den som flest velat ha som etta.

z_bumbi
2009-08-24, 15:04
Vad händer i så fall om alla röstar likadant?

Om alla skulle rösta på Finski Sisu som etta, då blir han ju utan röster? Om man dessutom säger att det står mellan två personer kommer ju den person som flest velat ha som tvåa vinna över den som flest velat ha som etta.

Om flera domare gett samma resultat så räknas självklart bara en av de rösterna bort.
Dvs placeringarna
1 1 1 2 4 4 9 blir 1 1 2 4 4 efter justering.

Det är smart att ha ett ojämnt antal domare för att minska risken att två deltagare får samma resultat.

Är det ett stort antal deltagare så kan man också kryssa topp 10 för att sen sätta ut placeringarna när den första sållningen är klar.

Andy.da.wohoo
2009-08-24, 20:06
Litar på att ni kommer göra ett utmärkt jobb:)

Är road av att folk faktiskt röstat på mig, och att det ändå är relativt många som gjort det:D

tp_88
2009-08-24, 20:49
Röstningen är alltså slut, så någon moderator får gärna låsa tråden.

Sniggel
2009-08-25, 11:22
Ska vi skapa en domargrupp så vi kan diskutera datum, regler med mera?
kan man göra en grupp "låst" så ingen annan kan läsa?
Eller ska vi gå till väga på annorlunda vis? Utbyta email t ex.

tp_88
2009-08-25, 11:36
Ska vi skapa en domargrupp så vi kan diskutera datum, regler med mera?
kan man göra en grupp "låst" så ingen annan kan läsa?
Eller ska vi gå till väga på annorlunda vis? Utbyta email t ex.
Bra idé med grupp, det verkar gå att göra en för "endast inbjudna". Jag testar.

tp_88
2009-08-25, 11:44
Bra idé med grupp, det verkar gå att göra en för "endast inbjudna". Jag testar.
Frågan är om alla medlemmar kan se våra diskussioner, fast att dom inte är med i gruppen.. :confused:

tp_88
2009-08-25, 12:02
Det verkar tyvärr inte fungera med nuvarande forum-inställningar. Den här inställningen är inte aktiverad verkar det som, den finns iaf inte där den ska finnas:

The last one, 'Users must join to view the content', means that when this is selected, a member of the IU forum must become a member of your Social Group in order to view the group, members, messages and pictures. Those who are not a member cannot view the content.

Sniggel
2009-08-30, 11:18
Ok men om vi bytar email oss emellan så kan vi föra en maildiskussion?

Cilia
2009-08-30, 11:24
Borde det inte finnas med en liten "CV" så man vet vad dom har för kvalifikationer?

David Brent
2009-08-30, 12:10
Borde det inte finnas med en liten "CV" så man vet vad dom har för kvalifikationer?

Det är väl lite sent nu när det är avgjort?

Cilia
2009-08-30, 12:13
Det är väl lite sent nu när det är avgjort?
Du menar att jag skulle ha läst tråden? Attans!
Tips till nästa år då. Lättare att välja när man vet vad man väljer.

Krille 87
2009-08-31, 21:20
Aja, That was that :)..
Kändes här som de som postar mest fick mest röster och kanske inte de som är mest intresserade av bb.

Men men, hoppas tävlingen blir av iaf!

Madame
2009-08-31, 22:07
Ok men om vi bytar email oss emellan så kan vi föra en maildiskussion?

Tips: http://groups.google.se/
man kan göra inställningar för vilka som har åtkomst, så bara gruppens medlemmar kan deltaga :thumbup:

tp_88
2009-08-31, 22:10
Tips: http://groups.google.se/
man kan göra inställningar för vilka som har åtkomst, så bara gruppens medlemmar kan deltaga :thumbup:
Kanon, ska kika på det. Kolozzeum hade nämligen inte aktiverat (och ville inte heller göra det) den featuren som gör det möjligt att hålla en social grupp privat.

Till "domarna": anledningen till att inte något har hänt är att jag väntar svar från Pez som ville att jag skulle PMa honom. Ska kolla hur Google-grupperna funkar sålänge.

Scratch89
2009-08-31, 22:17
No probs, bro!

Sniggel
2009-09-02, 18:52
Ok, inväntar bump från dig då tp :)