handdator

Visa fullständig version : för stor eller för liten


storm
2003-08-26, 14:13
Undrar över måtten, när det gäller AF tjejer.
När är man för stor och när är man för liten???
Finns det mått över huvudtaget???

mangemani
2003-08-26, 18:57
Originally posted by storm
Undrar över måtten, när det gäller AF tjejer.
När är man för stor och när är man för liten???
Finns det mått över huvudtaget???

feh?

King Grub
2003-08-26, 19:02
Jag tror det visuella intrycket är avgörande (plus din atletiska förmåga i momenten, förstås), snarare än vad ett måttband visar.

storm
2003-08-26, 19:53
Originally posted by King Grub
Jag tror det visuella intrycket är avgörande (plus din atletiska förmåga i momenten, förstås), snarare än vad ett måttband visar.
... ja det är klart, men jag har läst här på forumet att nån var för stor för AF och då tänkte jag att det kanske finns nåra mått... Athletic-fitness.com har ju "symmetri-mätning" för killar, och därför tänkte jag att det kanske fanns för tjejer också...:confused:



http://www.athletic-fitness.com/anatomi/symmetriCheck.asp

Pecca
2003-08-26, 20:06
efter det testet så är måttet runt min röv ca 9 cm för stort!!! Snacka om varning för bred last!!!


I´m a fatass!!!

=)))

Gr8 Muscles
2003-08-27, 13:26
Hmmm, hur gör man om höftmåttet är för stort!? Och borde inte testet ta viss hänsyn till personens längd? 40 cm armar kan ju se klent ut på en snubbe på 2,05 men vara grovt på hans 40 cm kortare brorsa t ex...

Daemon
2003-08-27, 14:39
Originally posted by Gr8 Muscles
Hmmm, hur gör man om höftmåttet är för stort!? Och borde inte testet ta viss hänsyn till personens längd? 40 cm armar kan ju se klent ut på en snubbe på 2,05 men vara grovt på hans 40 cm kortare brorsa t ex...

Om Höftmåttet är för stort behöver du troligtvis banta.
(Antar att testet gäller deffad storlek mao meningslöst för någon som inte ligger en bra bit under 10 % BF)

Självklart är inte testet särskilt bra, det har precis som du säger mycket med längden att göra. Det är väl mest menat som ett riktmärke. Det finns betydligt bättre "tester".