handdator

Visa fullständig version : Egenkompenerat schema.


johanhej
2009-08-17, 13:14
Hej. Jag vet att det kommer upp på tok för många trådar här på kolo angående schema, likt fasen så gör jag ännu en :P. Har gjort detta själv och vill gärna ha synpunkter på det, så jag inte övertränar eller liknande.

Dag 1.
Marklyft
Lutande bänkpress
Skivstångscurl
Crunches
Sidolyft hantel
Lårcurl
Hantelpress
Hantelrodd
Sittande axelpress
Tricepspress bak nacke

Dag 2.
Knäböj
hammercurl
bröstpress
Sidolyft hantel
Vadpress
pulldowns
Sittande militärpress
Tricepspress
Crunches

Dag 3.
Bänkpress
Skivstångscurl
Sidolyft hantel
Lårcurl
Hantelpress
Hantelrodd
Sittande militärpress bak nacken
Tricepspress bak nacke
Crunches


Tänkte köra detta varannan dag, eventuellt 2 dagars vila för helg. Alla synpunkter välkomnas :)

johanhej
2009-08-17, 13:21
Värst att nämna är att detta är mitt första riktiga schema. Har under lite mer än ett års tid tränat med split. Har då kört helt fritt och hårt men låtit varje muskel vila minst 3 dagar.

JohnRick
2009-08-17, 13:23
Det hade underlättat om du nedtecknat volymen för respektive övning också (set/reps), annars säger det ingenting.

johanhej
2009-08-17, 13:25
Det hade underlättat om du nedtecknat volymen för respektive övning också (set/reps), annars säger det ingenting.

ursäkta. Tänkte köra 3 set med 6-10 reps på allt. Och förhoppningsvis tungt om detta går för sig :)

joko
2009-08-17, 13:38
ursäkta. Tänkte köra 3 set med 6-10 reps på allt. Och förhoppningsvis tungt om detta går för sig :)

Förhoppningsvis? Du väljer väl en vikt som får till följd att du orkar så många reps att du hamnar inom önskat intervall?

Det är lite oklart hur du tänkt fördela dina träningsdagar, hur mycket vila emellan och så. Jag skulle valt att ha bra med tid mellan marklyft och knäböj. Jag tänker då på att marklyft tar ordentligt på nedre ryggen och det är inte något jag vill känna av om jag ska böja tungt.

Commando1980
2009-08-17, 13:44
det i stort sett all ni som frågar om scheman bör hålla er till är en 2-split där man tränar 3-4 dagar i veckan.