handdator

Visa fullständig version : NLSN - sprintin' faster, jumpin' higher!


nlsn
2009-08-16, 23:06
Go' kväll!

Dags för mig att dra igång min första journal. Är dryga 17 år och älskar att träna! Lirar fotboll och har sedan förra vintern besökt gymmet fram och tillbaka, men för en månad sedan började det dra igång på allvar. Vikten ligger just nu på 70kg~ och längden 179,5cm.


Mål - deadline Juni 2010
-30meter sprint under 4sek
-Ett VJ max på 52cm
-Vader med en omkrets på 41cm+
-En okej kropp för beachen


Statsen just nu är väl inte så jätteimponerande. Uppskattar att sprinten på 30m ligger på 4.18sek ungefär just nu, och VJ på 43cm (uppmätt med elektroniska instrument).

Kan tyvärr inte ge korrekta max-resultat i böj, bänk och mark, men för att ge er någorlunda blick av det hela så gjorde jag en 5:a på 85kg böj förra veckan (halvvägs in i passet), 2:a på 70kg i bänk och i marken testade jag på 100kg och den gick upp hyfsat lätt, men greppet kändes inte så okej!
Hade tänkt att börja med OL när jag fått upp grundstyrkan lite mer.

Upplägget som jag kört i en månad nu har varit lite blandat. Men 5 dagar i veckan på gymmet inklusive ett plyo/sprint-pass.


Blir nog inga regelbundna uppdateringar men jag ska göra mitt bästa! :D

(obs! Bilder kmr nog under nästa vecka!)


MVH

nlsn
2009-08-17, 22:29
Dagens pass - axlar å biceps

Axlar:
Militärpress 3x8 35kg

Strikta lyft åt sidan 4x12 6kg

Baksida axlar i cabeln 3x8


Biceps:
Koncentrationscurl 3x8 10,5kg

Stångcurl 4x12 24kg (?)

Hantelcurl 2x6 10,5kg


Dödade båda muskelgrupperna genom lite cabelcurls och "statiska" lyft åt sidan på slutet. Som ni ser så är det inga monstervikter precis, haha! Prioriterar teknik före vikter! Men målet är som sagt inte att kunna curla 50kg biceps ändå!

Ha det!

nlsn
2009-08-21, 23:43
Onsdagens pass - överkropp

Bänk
5x60kg
3x70kg (pb!)
10x50kg

Snebänk
3x10x40kg

Hantelflyes
2x12x10kg

Marklyft
3x8x70kg

Scottcurl
2x10x20(?)kg

Hantelcurl
3x8x10kg

Militärpress
3x7x35kg

H-lyft åt sidan
3x12x5kg

Liggande Tricepsextentions
Okänt antal rep å set

Pushdowns
Okänt antal rep å set


Ganska slarvigt pass faktiskt. Ett icke välbesökt skit-gym med mycket mycket snack! Vet inte om jag ska fortsätta med halvkropp asså..




Fredagens pass - plyo/explosivt

Kände mig riktigt taggad och passet kändes riktigt skönt och bra trots inga schema-lagda övningar så att säga. Körde lite på känsla å improvisation! Maximal vila mellan varje set å övning.

Frivändningar - teknik
2x7x40kg (med stöt(?))
3x6x50kg

Squatjumps
3x6x20kg

Sprints
Fr. stilla 10m x5
Flygande 25m x2

Reaktionsböjar
2x8x30kg

Hopp i trappor
Okänt antal reps å set

Koordination+lite random jumps
Okänt antal reps å set

Överstöt(?)
Okänt antal reps, set - vikt 40kg~

Hantellyft åt sidan
2x12x6kg

Sen blev det lite sheo's knäböjstest och annat smått och gott. Känner verkligen att detta går framåt! Fortare och högre :D