handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenad.

spinkoo
2002-05-07, 18:27
Sakligt fråga, ja eller nej svar önskas,

Före en morgonpromead på 90-120 minuter i fettförbrännande syfte intas...

20 gram whey protein
400 mg koffein
5 gram glutamin
3 kapslar CLA (3 gram)
1 stacker 2

...är detta bra, hur gör ni??

Efter en morgonpromead på 90-120 minuter i fettförbrännande syfte intas med tanke på de tidigare intagen...

100 gram fiber-gröt
5 dl minimjölk
5 gram fiskolja
5 gram linfröolja
2 HELA ägg

Är detta bra, dåligt?!

Hoppas nån kan vara så vänlig och utväredera en nyfinken framtida deffares funderingar! :p :cool: :)

Tack på förhand/spinkoo :)

mangs
2002-05-08, 08:17
Jag tycker det ser bra ut. Du har verkligen tänkt gå in för det här med alla dessa tillskotten. Själv skulle jag försöka hålla mig till 60-90 minuter för att inte riskera att tappa för mycket muskler. annars är det väl bara att köra på. Känns det bra så fortsätt och ändra annars lite på upplägget.

mvh Mangs

Minimjölk
2002-05-08, 10:40
Det ser bra ut, fortsätt så. Det kommer att ge fina resultat i längden. Promenerade själv i ca 90 min i solen imorse och avslutade med en god frukost bestående av fiber-havregrynsgröt och minimjölk :)

Rob The Man
2002-05-08, 11:03
Gå inte för mycket bara,för det kan göra mer onytta än nytta faktiskt.Pröva och kör varannan dag så hinner du återhämta dig också

/Robban

spinkoo
2002-05-08, 21:09
Tack för svaren!

Jag går inte runt för tillfället utan vill bara vara förberedd på en kommande deff. Nån skrev om alla dessa tillskott, ja jag tror på dem alla faktiskt utom CLA som jag nog inte ska köra efter allt kommer omk´ring.

Ytterligare en följdfråga då! Det fett som skulle "dra igång" fettförbränningen lite på morgonen, om det inte är CLA, vad ska det vara då?!

Tack igen.
/spinkoo :)

-xR-
2002-05-09, 11:35
Fiskolja är ett bra fett. Ta bort CLA och ersätt med fiskolja. Sedan behöver du några få gram kolhydrater innan du beger dig ut. Det sätter igång förbränningen.

ToXY
2002-05-09, 11:38
Skippa kolisarna tycker jag!

Vad tycker ni om att cykla morgonpromenaderna, avtar fettförbräningen efter några v???

/Martin

Munter
2002-05-09, 13:11
Hm, om du har som syfte att tappa fett så dra ner rejält på kolhydraterna till frukosten. På tok för mycket, om du frågar mig (och Martin). Ät mycket fett också, ta några extra matskedar fiskolja.

spinkoo
2002-05-09, 17:45
ok, som jag förstår på era svar bör jag inte äta så mycket gröt. jag lägger om till följande efter promenaden

20 gram whey protein
50 gram fiber-gröt
2 HELA ägg
10 gram fiskolja
5 gram linfröolja
2 dl minimjölk
kanske lite glutamin...

Varför är det bättre med fett?!!?!?
det borde ju åka rätt in i de öppna fettdepåerna som jag lyckasts förbränna juh!
Långsamma kolisar "borde" inte åka rätt in ialla fall.

Tack för svaren/spinkoo