handdator

Visa fullständig version : Inköpslista inför nystarten


capitano
2009-08-16, 15:29
Ska ta tag i träningen igen när studierna börjar, Är väl halvpåläst inom ämnet och vill ha kritik på mina inköp.

Inköpas
EAA.
Vassle+Kasein prot.
Vassle.
Kreatin.
Gainer.

Morgon:Vassledrink + frukost
Innan träning: Gainer+EAA
Efter: Gainer+EAA
ca 30m efter Vassle+Kasein ---> tills maten är färdiglagad


Har tidigare använt Rage å Brutal FX men tycker effekten är överskattad och slopar skiten helt.

kjell33
2009-08-16, 15:35
Verkar vara kraftig overkill att kombinera gainer+eaa både för och efter passet. Räcker med eaa i mitt tycke. Dessutom skriver du ingenting om huruvida du vill upp eller ned i kroppsvikt.

capitano
2009-08-16, 15:41
Jag har testat både gainer och och eaa enskilt, har dock svårt med kalorierna då min förbrukning är hög därav gainern.
Och det är upp i vikt som gäller.

C.E.J.
2009-08-16, 15:43
Ska ta tag i träningen igen när studierna börjar, Är väl halvpåläst inom ämnet och vill ha kritik på mina inköp.

Inköpas
EAA.
Vassle+Kasein prot.
Vassle.
Kreatin.
Gainer.

Morgon:Vassledrink + frukost
Innan träning: Gainer+EAA
Efter: Gainer+EAA
ca 30m efter Vassle+Kasein ---> tills maten är färdiglagad


Har tidigare använt Rage å Brutal FX men tycker effekten är överskattad och slopar skiten helt.

Gainer+EAA är väl ingen höjdare, tanken är väl att man ska ta EAA för att det har större effekt än vad vassle har.

capitano
2009-08-16, 15:55
Okej, men borde inte EAA--Träning--EAA----GAINER funka då?

jesse
2009-08-16, 16:01
Okej, men borde inte EAA--Träning--EAA----GAINER funka då?

Köp lite maltodextrin och blanda med ditt eaa om du vill ha lättdruckna kalorier, så kan du skippa gainern.

capitano
2009-08-16, 16:06
Har druckit malto förr och då lägger jag hellre på en slant och får något drickbart.

jesse
2009-08-16, 16:09
Har druckit malto förr och då lägger jag hellre på en slant och får något drickbart.

Maltodextrin är i princip smaklöst så det blir nästan som att dricka vatten. Visst du kan köra som du skrev sist men du kan ju lika gärna byta ut gainern mot mat vid den tidpunkten.

capitano
2009-08-16, 16:29
Den jag drack iaf visst den va smaklös men de va sött så in i helvette pallar inte med det, men det funkar fint med gainer oxå? just kalorierna jag är ute efter. Maten kommer ca 30 min efter :)

conundrum
2009-08-16, 16:30
Var är din stora inköpslista över mat? :)

conundrum
2009-08-16, 16:32
Okej, men borde inte EAA--Träning--EAA----GAINER funka då?

Det räcker gott och väl med EAA före och efter träningen för maximal stimulans av proteinsyntesen i alla fall.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

jesse
2009-08-16, 16:35
Den jag drack iaf visst den va smaklös men de va sött så in i helvette pallar inte med det, men det funkar fint med gainer oxå? just kalorierna jag är ute efter. Maten kommer ca 30 min efter :)

Om det var så sött var det nog druvsocker du drack, gainern du köper kommer garanterat att vara sötare än rent maltodextrin. Ska du inta EAA runt träningen bör du nog låta det gå åtminstonde 30 min från sista EAA-dosen innan du tar gainern.

capitano
2009-08-16, 16:56
Okej då kanske gainern ryker får fila på det...trodde nämligen inte att gainern förstörde EAA's effekt. Får la tänka om.

Mat äter jag redan i mängder kan skriva ner typisk dag så du inte tror jag bygger mitt kring pulver.

frukost: 2 mackor med smör å ost, 2 dl havregryn med banan och mjölk, 2 stekta ägg, kaffe såklart.
Lunch:Tonfisk/Räkor, sallad, pasta, oliver, tärnad feta ost, olivolja över det....har inga exakta vikter men de inga pygme volymer utan riktiga.
Middag: Kycklingfile/Laxfile, Pasta/Potatis.
Kvällsmat: Oftast lite avocado, kvarg och makrill i tomatsås.

Utöver det brukar jag bottna en 1,5l mjölk om dagen.

Alfred Nobel
2009-08-16, 17:32
Jag ser inget fel i att köpa Vassle, Kasein och Kreatin utöver EAA. Vassle är protein av utmärkt kvalité, billigt och praktiskt att medta i stressiga/jobbiga situationer. Kasein kan med fördel intas innan läggdags eller ihop med vassle och kreatin har bevisats ge positiva styrkeökningar.

capitano
2009-08-16, 17:43
Då skippar jag gainern och kör vassle, kreatin, eaa och kas-vassl mix :)