handdator

Visa fullständig version : Malmöfestivalen


Inge Enveten
2009-08-15, 23:28
Malmöbor, varit på festivalen än? Intryck?

Krampus
2009-08-15, 23:31
Piss.

en stor stark
2009-08-15, 23:39
Såg min vän spela. Har inte varit där mer än så.

Fed up
2009-08-16, 00:03
Jag håller mig undan så gott jag kan men planerar att se:
-Yann Tiersen
-Fy fan
-Anna Ternheim (om jag pallar ta mig ända ner till stortorget)

samt spisa:
-churros
-veg.kebab
-mer churros

Den tyngaste
2009-08-16, 08:39
piss.

+1

dojjan
2009-08-16, 10:16
Är det fortfarande folk som går dit frivilligt?

Inge Enveten
2009-08-16, 10:27
Det är trevligt tills runt 21-22 när alla fjortizzar kommer ut ur sina grottor.
Give it a try!

Osten80
2009-08-16, 10:28
Är det fortfarande folk som går dit frivilligt?

I varenda stad och håla finns en årlig "festival", där man sitter i öltält, dricker pissäcklig öl i plastglas, och får ta del av 45-åriga kärringar som håller värre låda än det ofta horribla cover-bandet, och som när de för en gångs skull kommer ut bland folk, beter slampigare än deras charter-döttrar.
Obegripligt? Ja, det är nästan surrealistiskt, men det verkar ju som att det är vad folk vill ha.

Bubban
2009-08-16, 11:54
I varenda stad och håla finns en årlig "festival", där man sitter i öltält, dricker pissäcklig öl i plastglas, och får ta del av 45-åriga kärringar som håller värre låda än det ofta horribla cover-bandet, och som när de för en gångs skull kommer ut bland folk, beter slampigare än deras charter-döttrar.
Obegripligt? Ja, det är nästan surrealistiskt, men det verkar ju som att det är vad folk vill ha.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Tyvärr blev jag meddragen till skiten i år, men jaja, det gick över rätt snabbt.

Kurash
2009-08-19, 21:03
Såg Soundtrack of our lives i folkets park idag mellan 20 och 21. Mycket trevligt. Efter spelningen började man märka av festivalfenomenet, så då passade det bra att gå hem.

Spiffy
2009-08-19, 21:42
Trodde drägget höll till i folketspark vilket fick mig att tycka det var en jättebra idé att ha flyttat ut en del dit.
Idag märkte jag att så inte var fallet, utan drägget myllrade runt över allt. Så nu är jag tillbaka till min första tanke när jag hörde att en del skulle vara i folketspark.
Hela grejen med festivalen är ju att det ska vara samlat och nära till alla konserter och grejer enligt mig. Inte utspritt över hela staden. Orka gå till folketspark bara för att lyssna en liten stund på någon grupp som man inte verkligen vet att man vill höra *gah!*

erks
2009-08-19, 21:48
Var och såg Bob Hund i söndes samt ska se Thåström imorgon, kan bli Debaser också.

Nordenator
2009-08-19, 22:14
Whiners :P Var ju en hel del bra band i år och förra året hade de bokat både Dropkick och Flogging Molly. Jag hade uppoffrat åtminstone tre emuer för att ha en liknande gratisfestival i min lilla hemhåla.

stevebc
2009-08-19, 22:20
Det enda jag känner att jag missade i årets festival är Bob Hund. Maten, och packet, oj vilket pack, klarar jag mig underbart utan.

Såg Soundtrack of our lives i folkets park idag mellan 20 och 21. Mycket trevligt. Efter spelningen började man märka av festivalfenomenet, så då passade det bra att gå hem.Oj! Dom hade jag också velat se.

PowPow
2009-08-20, 09:18
Många bra band, så självklart har jag varit där. Allmänt häng i öltält brukar jag undvika. Dålig öl ju. Bättre att dra förbi en pub då.

Biceps
2009-08-20, 09:33
Råkade dessvärre passera förbi igår kväll. Fullt med fulla skräniga fjortisar och hävda-typer överallt. Trångt så det knappt går att komma fram. Verkligen Malmö från sin sämsta sida, imo :)

Bailah
2009-08-20, 09:54
Nja, malmöfestival har väl inte varit något speciellt sedans man själv var en liten fjortis. Men skulle dock vilja se Lady Sovereign imorgon, hon är sjukt cool. Typiskt att flickans far fyller år så, blir inget med det >.<

hahavaffan
2009-08-20, 10:12
Det enda jag känner att jag missade i årets festival är Bob Hund. Maten, och packet, oj vilket pack, klarar jag mig underbart utan.:D You said it. Det har aldrig varit så skönt att ha flyttat som nu när man slipper Malmöfestivalen.

Tiga
2009-08-20, 10:30
skulle dock vilja se lady sovereign imorgon, hon är sjukt cool. >.<

+1

Tys0n
2009-08-20, 10:37
Skulle aldrig få för mig att sätta min fot där inne, bara massa små kaxiga nysvenskar

PowPow
2009-08-20, 13:41
Jag förstår inte riktigt vad ni gör på festivalen? Har varit där flera gånger i år (och andra år) och aldrig mött någon som varit kaxig eller otrevlig mot mig.

Håller mig förvisso till musikområdena för det mesta. Men ändå.