handdator

Visa fullständig version : - Pizza, öl och glassdieten?


janolofzon
2009-08-15, 16:05
Nu när jag ligger i deff läste jag något intressant.

Ett ex:
För de som äter pizza som en ursäkt att dricka öl, ger pizzan motsatt effekt. Men, tack och lov kan detta lösas genom att dricka massor med öl till pizzan och sedan avsluta måltiden med mängder av glass.

http://www.yttermera.se/kropp_och_halsa/dieter/pizza_ol_glass_dieten.html

Öl dricker jag inte men glass är gott. Det låter som en bra diet fast jag tror inte det fungerar.. Vad tror ni?

ceejay
2009-08-15, 16:08
edit

ceejay
2009-08-15, 16:09
Sedan snackar dom om KALORIER, och inte KILOKALORIER. 170g glass tar lite mer än 6000 kalorier att smälta, men tyvärr är det bara 6kcal

Nu känner jag mig lite som captain obvious då det är en skämtsite??


VARNING! Denna sajt kan komma att innehålla material som möjligtvis kan vara stötande för vissa personer. Om du tror att du kan ta illa upp, vänligen lämna sajten.

en stor stark
2009-08-15, 16:10
Det är ju en humorsida?


T.ex. detta är från samma sida:

på stående fot
All mat man äter när man står upp är kalorifri. Varför det förhåller sig på detta vis är inte helt klargjort, men de aktuellaste teorierna påvisar ett samband med tyngdkraften. Kalorierna passerar uppenbarligen mag-tarmkanalen, flödar ner genom benen och genom fotsulorna ner i golvet, som elektricitet. Att gå verkar accelerera förloppet ännu mer, så om du äter glass eller korv på Kiviks marknad blir det faktiskt ett negativt kaloriintag.

Ingen ser dig
Om du äter något, och ingen ser dig innehåller det inga kalorier.

Tv-mat
All mat man äter framför tv:n är kalorifri. Det kan ha att göra med strålningen från apparaten, som inte bara gör kaloriintaget negativt, utan också raderar alla minnen av att någonsin ha ätit dem.

Mat & godis på bio
Mat och godis som intages på bio innehåller inga kalorier eftersom de är en del utav underhållningen.

Ojämna kanter
Pajer och tårtor bör skäras ordentligt i jämna bitar eller skivor. Om de inte är det ligger ansvaret för att ordna det på den som ställer undan dem. Personen ifråga måste se till att det blir rättning på kanterna genom att skära bort stötande ojämnheter, som är kalorifria när de äts.

Balanserad mat
Om man dricker sockerfri läsk till chokladkakan tar de ut varandra. Detsamma gäller även mörk & ljus choklad.

Äta med kompisar
Då du äter tillsammans med en vän räknas inte kalorierna i din mat, så länge du inte äter mer än din kompis.

Kakor
Delar av kakor innehåller inga kalorier, ty då man delar kakan rinner kalorierna ut.

Vänsterhänt mat
Om du har ett glas bål i höger hand, är allting som äts med vänster hand kalorifritt. Flera principer gäller här. Först och främst står du antagligen upp på en bröllopsmottagning eller liknande (se PÅ STÅENDE FOT). Det bildas dessutom ett elektriskt fält. Ett vått glas i ena handen skapar en negativ laddning som neutraliserar polariteten i kalorier som hålls i andra handen. Det är inte helt känt hur det fungerar, men det fungerar åt motsatt håll om du är vänsterhänt.

Mat av medicinska skäl
Mat som medicin räknas aldrig. Denna regel omfattar varm choklad, ljummad mjölk, rostat bröd och Moster Hennys ostkaka.

Matrester
Matrester som finns på skedar och knivar vid förberedandet av matlagning och bakning innehåller inga kalorier.

Vispgrädde, Crème Fraiche, smör
Dessa fungerar som grötomslag som "drar ut" kalorierna ur vad än det bretts på. Efteråt kan du äta omslaget också, eftersom det har neutraliserat alla kalorier.

Mat på tandpetare
Korv, kallskuret, ost och kex är fettbildande, om de inte spetsas på tandpetare. När man sticker hål i maten rinner kalorierna ut i botten.

Barnmat
Allt som produceras, köps eller är tänkt som barnmat är kalorifri när den intas av vuxna. Barnmat är ett vitt begrepp, innefattande allt från en tesked aprikospuré som äts i undervisningssyfte, till de kakor som bakas för att skickas till högskolestudenten.

Välgörenhet
Scouternas kokosbollar, basarer med hembakt bröd och kyrkkaffe har av religiösa skäl dispens, och innehåller inga kalorier.

Specialmat
Allt som någon gjort "speciellt till dig" måste ätas oavsett kaloriinnehåll, eftersom det skulle vara hjärtlöst och okänsligt att inte göra det. Vår välvilja går inte osedd förbi.

Mat med samma färg
Mat med samma färg har samma antal kalorier i sig. Exempel på detta är spenat och päronglass samt svamp och vit choklad. Choklad är en universell färg och går att byta mot vilken som helst.

Nattmat
Nattamat innehåller inga kalorier. Kylskåpets lampa är inte stark nog att visa kalorierna vägen till vad man plockat ut ut kylen.

Olegh
2009-08-15, 16:37
Gammalt, men fortfarande roligt :)

Sniggel
2009-08-15, 17:38
Många av de här skämtsamma exemplena som länkades används nog flitigt (men ofta omedvetet) av de som inte lyckas med sin diet. De glömmer att räkna "småsakerna". "Men jag äter bara 1200 kcal om dagen ju! Har jag hamnat i svältläge?"

janolofzon
2009-08-15, 18:12
Nu kan gärna nån mod radera tråd.

Civilrätt
2009-08-15, 18:16
:laugh::laugh::laugh:

Petoria
2009-08-15, 18:22
Hur kan man tro att det är seriöst? *rolleyes*

Pepparkakssmurfen
2009-08-15, 18:27
Nu kan gärna nån mod radera tråd.

Haha!

EPIC FAIL!

KalleBalik
2009-08-15, 19:00
Hohoho detta var det bästa på länge!

Civilrätt
2009-08-15, 20:55
Seriöst, det här är nog den roligaste tråden som dykt upp de senaste 5 åren.

Kwon
2009-08-15, 20:58
Nu när jag ligger i deff läste jag något intressant.

Ett ex:
För de som äter pizza som en ursäkt att dricka öl, ger pizzan motsatt effekt. Men, tack och lov kan detta lösas genom att dricka massor med öl till pizzan och sedan avsluta måltiden med mängder av glass.

http://www.yttermera.se/kropp_och_halsa/dieter/pizza_ol_glass_dieten.html

Öl dricker jag inte men glass är gott. Det låter som en bra diet fast jag tror inte det fungerar.. Vad tror ni?

En av mina favoritdieter på senare år, fast ersätt ölen med en till pizza o glassen med godis.

C.E.J.
2009-08-15, 20:59
Låter som en kombination av Danny Devito och thatkrillesshows dieter, som de ju har använt framgångsrikt.

thatkrillesshow
2009-08-15, 21:52
Låter som en kombination av Danny Devito och thatkrillesshows dieter, som de ju har använt framgångsrikt.
En glass om dagen håller fettet borta från magen:thumbup:

en stor stark
2009-08-15, 21:55
En glass om dagen håller fettet borta från magen:thumbup:

:laugh:

Frillan
2009-08-16, 01:50
Vispgrädde, Crème Fraiche, smör
Dessa fungerar som grötomslag som "drar ut" kalorierna ur vad än det bretts på. Efteråt kan du äta omslaget också, eftersom det har neutraliserat alla kalorier.

:D

spoonchest
2009-08-16, 07:15
I lol'd

Danny Devito
2009-08-16, 08:05
Låter som en kombination av Danny Devito och thatkrillesshows dieter, som de ju har använt framgångsrikt.

Haha, din jäkel. Precis när jag läste ditt inlägg så käkade jag faktiskt krossad choklad-glass. :em: :D

tntballe
2009-08-16, 08:35
En sida som inte gör det onödigt komplicerat.
http://www.yttermera.se/kropp_och_halsa/images/viktklubb/skit_som_en_elefant.gif

thatkrillesshow
2009-08-16, 08:51
Haha, din jäkel. Precis när jag läste ditt inlägg så käkade jag faktiskt krossad choklad-glass. :em: :D
Jag hade precis ätit upp en skål med krokant- och vanilj med chokladkross-glass när jag läste det:D

Danny Devito
2009-08-16, 08:52
Jag hade precis ätit upp en skål med krokant- och vanilj med chokladkross-glass när jag läste det:D

Vi kommer bli sjukt grova. :D

thatkrillesshow
2009-08-16, 08:58
Vi kommer bli sjukt grova. :D
Bli?! Är vi inte redan det?:D

Danny Devito
2009-08-16, 08:59
Bli?! Är vi inte redan det?:D

Jo iofs, men ÄNNU GRÖVRE!!!!! :hbang: :hbang: :D

thatkrillesshow
2009-08-16, 09:12
Jo iofs, men ÄNNU GRÖVRE!!!!! :hbang: :hbang: :D
Bra fifan!
Jag hade apropå det högsta viktnoteringen någonsin imorse. I en form som är fiiiiiiiiiinn. Kunde höra hur grannarna slängde sig mot väggen för att lyssna när jag ställde mig på vågen:D