handdator

Visa fullständig version : Inbilla sig bröstsmärtor?


erikkarlsson
2009-08-14, 20:19
Tja.

De senaste dagarna har varit väldigt obehagliga.
Jag kan knappt komma ihåg hur det började men jag för ett tag sen så kände en obehaglig känsla känsla kring bröstet, inte direkt ont utan mer tryck obehag.
Har även utan anledning haft väldigt kalla fötter utan och armar har typ halvt domnat bort.

Men jag har du senaste två dagarna gått runt med i princip konstant nervositet känsla, fjärilar i magen och typ ett sug i magen.
Om någon har tagit lite för mycket bricanyl så är det ett väldigt bra sätt att beskriva det hela.

Så nu så fort jag bara känner någonting annorlunda kring bröstet så blir jag stressad och den oroliga känslan blir betydligt starkare och jag blir ärligt talat rädd för att dö.
Men om jag lägger mig ner, andas lugnt så brukar det bli bra igen så det jag funderar på nu är om jag kan inbilla mig det obehagliga runt bröstet?

Jag har svårt att se att jag skulle ha hjärtproblem.

Är 16 år, aldrig rökt, aldrig druckit och ingen i släkten har dött av hjärtproblem.

Jag hoppas att ni kan lugna ner mig lite.

kaysim
2009-08-15, 00:53
Tja.

De senaste dagarna har varit väldigt obehagliga.
Jag kan knappt komma ihåg hur det började men jag för ett tag sen så kände en obehaglig känsla känsla kring bröstet, inte direkt ont utan mer tryck obehag.
Har även utan anledning haft väldigt kalla fötter utan och armar har typ halvt domnat bort.

Men jag har du senaste två dagarna gått runt med i princip konstant nervositet känsla, fjärilar i magen och typ ett sug i magen.
Om någon har tagit lite för mycket bricanyl så är det ett väldigt bra sätt att beskriva det hela.

Så nu så fort jag bara känner någonting annorlunda kring bröstet så blir jag stressad och den oroliga känslan blir betydligt starkare och jag blir ärligt talat rädd för att dö.
Men om jag lägger mig ner, andas lugnt så brukar det bli bra igen så det jag funderar på nu är om jag kan inbilla mig det obehagliga runt bröstet?

Jag har svårt att se att jag skulle ha hjärtproblem.

Är 16 år, aldrig rökt, aldrig druckit och ingen i släkten har dött av hjärtproblem.

Jag hoppas att ni kan lugna ner mig lite.

Det här är ju kanske inte direkt någon fråga som borde ligga under träningsskador & rehab, men:

Jag tycker att du ska gå till doktorn om du oroar dig så pass mycket så att du är rädd för att dö. Även om du nu inbillar dig så kan det vara skönt att få veta om det är något som är galet i kroppen eller om det bara är någon panikattack eller liknande (vilket visserligen också kan vara väldigt obehagligt!)

Fråga dina föräldrar vad de tycker att du ska göra!

Danny Devito
2009-08-15, 08:24
Så nu så fort jag bara känner någonting annorlunda kring bröstet så blir jag stressad och den oroliga känslan blir betydligt starkare och jag blir ärligt talat rädd för att dö.
Men om jag lägger mig ner, andas lugnt så brukar det bli bra igen så det jag funderar på nu är om jag kan inbilla mig det obehagliga runt bröstet?

Det låter som klassiska symtom på en panikångestattack. Jag tycker du ska gå till doktorn och berätta om dina symtom så han/hon iaf kan göra en undersökning och kolla om du är fysiskt frisk. Om du är det så är det förmodligen "bara" panikångestattacker du drabbats av, och det går att bota det med.

erikkarlsson
2009-08-15, 10:46
Okej, ja det kan nog mycket väl vara panikatack, när jag kände nått runt bröstet så stressa jag antagligen upp mig själv.

Men, jag har nu märkt att det inte bara är i bröstet jag har ont, ibland gör det ont precis i armvecket, ibland i handlederna och ibland i ryggen.
Smärtan bara kommer då och då på olika ställen, jag har öm eller något sånt, smärtan känns ganska djup så att säga.

Någon som vet vad det kan vara?

Undefined
2009-08-15, 12:43
Gå till doktorn.

Black Star Abyss
2009-08-15, 13:24
Jag har samma grej, det är ANTAGLIGEN ofarligt. Men gå till doktorn ändå. Jag har testat blodtryck, fått EKG m.m. efter en väldigt intensiv bröstsmärta för några år sedan, den visade ingenting. Får nu ibland i perioder modesta bröstsmärtor och de kommer nästan uteslutande i perioder av stress.

erikkarlsson
2009-08-15, 16:02
Visade sig att farsan hade samma sak, ont lite överallt i kroppen då och då.
Både han och jag har känt oss lite krassliga så det lär väl vara någon slags av infektion.

Lando
2009-08-15, 17:46
Jag är verkligen ingen expert, men det låter helt klart som nån slags ångest snarare än en fysisk reaktion. Tycker helt klart du ska kolla det.

erikkarlsson
2009-08-15, 17:55
Jag är verkligen ingen expert, men det låter helt klart som nån slags ångest snarare än en fysisk reaktion. Tycker helt klart du ska kolla det.


Tror faktikst det är lugnt nu.

Så här tror jag det ligger till.
Har en infektion i kroppen, börjar få feber nu så jag har allmänt ont i musklerna.
När jag fick ont i bröstet så blev jag såklart orolig, för orolig så så fort jag kända nått i bröstet så fick jag en panikatack.

Nu gäller det att rida ut sjukdomen.

Skriv gärna om det här verkar rimligt.

kaysim
2009-08-16, 00:01
Tror faktikst det är lugnt nu.

Så här tror jag det ligger till.
Har en infektion i kroppen, börjar få feber nu så jag har allmänt ont i musklerna.
När jag fick ont i bröstet så blev jag såklart orolig, för orolig så så fort jag kända nått i bröstet så fick jag en panikatack.

Nu gäller det att rida ut sjukdomen.

Skriv gärna om det här verkar rimligt.

Det verkar nog rimligt! Uppsök läkare om det inte blir bättre eller om det blir värre. Och vila från träningen tills det känns bra igen!

Black Star Abyss
2009-08-16, 19:33
Men du missförstår en sak... smärtan i bröstet ÄR panikattacken. Det är mycket psykiskt som manifesteras genom fysiska symptom.

Ignatius72
2009-08-16, 19:49
Magproblem yttrar sig ofta som smärtor i brösttrakten, kan mycket väl uppkomma av stress. Inte alls ovanligt att patienter åker akut in för hjärtinfarkt när det i själva verket är magkatarr. Sen är det såklart så att när man väl börjar känna efter så känner man både det ena och andra.
Troligtvis är det ingenting, men det kan ju vara ba att göra en check så kan du vara lugnare.

erikkarlsson
2009-08-19, 10:47
Var på vårdcentralen idag.
Läkaren sa att jag kunde ha en blockad i ryggraden, så han sträckte ut ryggen på mig så det knaka som fan.

Får väl se om det släpper lite, får hoppas det.