handdator

Visa fullständig version : Angående Kost


Andy-Pojken
2009-08-14, 17:38
Hejsan!

Min kost ser ut följande: Vanlig husmanskost + Gröt + Proteindrinkar
Eftersom jag är ekonomiskt beroende för att jag är student så blir det oftast att jag gör gröt då jag fortfarande bor hemma som mat. Finns det nåt annat alternativ eller funkar gröt som mat flera ggr om dagen? Funkar gröten i längden när man tränar?

Mvh Andreas

Finska Lejonet
2009-08-14, 20:11
Beror väll på vad det är för gröt, sen så funkar det nog alldeles utmärkt som mellanmål under dagens gång om det nu är nån "bra" gröt. *flex*

Alfred Nobel
2009-08-14, 21:00
Gröt med kanel och mjölk, ett par ägg, ostmackor och en skål grönsaker jämte är en bra måltid. Och kan med fördel ätas flera gånger om dagen.

Giljotinen
2009-08-14, 22:38
Jag slänger i ett par ägg i min gröt (hur äckligt det än låter) för att tillföra lite extra protein, och käkar den som mellanmål. Funkar utmärkt flera gånger om dagen och är väldigt billigt.

Frillan
2009-08-14, 22:39
Gröt är jättenyttigt och kan kompletteras med mycket olika livsmedel. Du kan i princip prova dig fram med vad som helst. Prova dig fram! Finns några gröttrådar uppe också :D

mikaelj
2009-08-15, 00:04
Jag slänger i ett par ägg i min gröt (hur äckligt det än låter) för att tillföra lite extra protein, och käkar den som mellanmål. Funkar utmärkt flera gånger om dagen och är väldigt billigt.

Hur kan någon ens komma på tanken att tycka att det låter äckligt? Supergott, ju!

Särskilt bra passar ägg i mannagrynsgröt, om du inte redan provat det.

Pelle2
2009-08-15, 01:15
Ägg i gröt är ett mästerverk!

Alfred Nobel
2009-08-15, 08:01
Håller med ovanstående talare: Det är fantastiskt gott.