handdator

Visa fullständig version : En gång för alla. Hårborttagning.


Shakemynuts
2009-08-14, 10:59
Suttit här och sökt lite och så, lite trådar här och där. Alla säger olika eller är vaga. En gång för alla nu. Hur värderar ni de olika metoder och medel som finns?

Varmvax
Kallvax
Kräm som bara smetas på
Epilator
Laser (antagligen bäst såklart, men inte alla som har råd)

Är ganska hårig, men det är glest. Tillräckligt för att det ska vara mitt enda komplex. Vaxade bort det igår, på rygg/axlar och det känns väl som jag vunnit en miljon eller något. Känns så bra. Så jag tänkte utforska detta mer. Ryggen är ju ganska svår att ta hand om själv, jag är ganska ovig.

Men vad kostar det ungefär på salong att ta bort och vad finns det för bra ställen för laser som inte är alltför dyrt?

jesse
2009-08-14, 11:13
Det bästa är varmvax, epilator kan nog funka rätt bra om man inte har för kraftig hårväxt.

Krämer blir ju typ som rakning så det ser jag ingen direkt vits med.

Om man som jag har kraftig hårväxt så finns det inte så mycket att välja på dock, laser (om man har råd) eller rakning (vilket inte håller om man måste göra det varje dag).

Edit: Jag väljer alltså att gå hårig :)

coxie
2009-08-14, 11:21
Kör på Veet-kräm överallt (där jag tar bort hår) förutom på ryggen där jag vaxar. Krämen är inte som en rakning för mig, brukar ta 2-3 veckor innan det är dags igen och då är det max 2-3mm stubb.

Vaxning kostar runt 400kr för hela min rygg och håller ett bra tag. Nackdelen med att vaxa är väl att man måste ha hyffsad längd på håret innan man kan göra om det.

ARMSTARK
2009-08-14, 11:35
Bensin och tändstickor?

Chaan
2009-08-14, 11:37
Mitt ex köpte en hel serie laserbehandlingar men bara högst hälften av håret gick bort permanent. Man gör det med stubb och jag har för mig hennes hårstubb faktiskt föll bort efter behandlingarna så kanske var det inte utrustningen det var fel på utan behandlingsintervallerna eller något. Men det brukar nog inte ges någon garanti att allt hår går bort.

Vazze
2009-08-14, 11:48
det går inte att ta bort håret permanent. det mest effektiva metod som finns idag är hårborttagningen med IPL teknik. man förstör hår falikuler som växer ut genom att gå på 4-8 behandlingar, beror på vilket område det handlar om. Efter det ska man göra kanske en behandling i 6 månader eller 8-10 månader, resultatet kan variera, beroende på gener osv. gjorde själv armhålor med IPL, gjorde inte ont eller något. men om man ska genomgå en sån procedur ska man inte skita i den efter 1-2 behandlingar, då kommer håret tillbaka snabbare.

jag rekommenderar inte laser hårborttagning, då det gör ont som fan. Var i Sverige bor du ?

jesse
2009-08-14, 12:24
Kör på Veet-kräm överallt (där jag tar bort hår) förutom på ryggen där jag vaxar. Krämen är inte som en rakning för mig, brukar ta 2-3 veckor innan det är dags igen och då är det max 2-3mm stubb.

Vaxning kostar runt 400kr för hela min rygg och håller ett bra tag. Nackdelen med att vaxa är väl att man måste ha hyffsad längd på håret innan man kan göra om det.


Bra att krämen verkar fungera så bra på dig, du kanske har kärringhår :D
För mig blir det exakt samma effekt som att raka de gånger jag har provat.

Bailah
2009-08-14, 12:40
Bra att krämen verkar fungera så bra på dig, du kanske har kärringhår :D
För mig blir det exakt samma effekt som att raka de gånger jag har provat.

Samma här, kör ja krämen så tar det 2-3 dar sen e det tillbaka :<

Chaan
2009-08-14, 12:49
gjorde själv armhålor med IPL, gjorde inte ont eller något.

jag rekommenderar inte laser hårborttagning, då det gör ont som fan.

Ska man vara noga så var det nog IPL hon gick på - jag minns att de försvarade priset med att lampan kostade 5000:- eller något sådant och att den bara höll för 1000 blixtar eller så. Det var när all form av hårborttagning med ljus var ny i Stockholm. Kanske har något av det ändrats. Det gjorde iaf ont på henne. Armhålorna är inte det känsligaste stället heller.

Enligt den här artikeln klumpas de olika sorterna ihop.


Laser and light-based methods, sometimes called phototricholysis or photoepilation, are now most commonly referred to collectively as "laser hair removal".

http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_hair_removal

Här har du en fin bild - säg att detta inte gjorde ont..
http://en.wikipedia.org/wiki/Intense_pulsed_light

oath5
2009-08-14, 13:15
Jag körde med epilator över bägge armarna. Min hårväxt är som en gorillas, så du kan ju tänkte dig hur ont det gjorde :cryout:

Men resultatet är grymt!

Vazze
2009-08-14, 14:19
oh i see. jag har dock gjort i Västerås, är nöjd :)

thompaboy
2009-08-14, 14:22
Veet for men vaxstrips har jag provat. Kommer ju undan rätt billigt om man köper och fixar själv och dom gav helt ok resultat bortsett från kladdet och att man behöver assistans för svåråtkomliga ställen.

Vazze
2009-08-14, 15:08
men varför gillar ni inte hår? en man ska vara hårig. visst man ska raka där nere och under armhålor tycker jag iaf, men bröst och mage ska ju ha hår. dock håller jag med om man har en jävla buske där bak som sticker innanför tshirten :(

isato
2009-08-14, 15:18
Mitt ex köpte en hel serie laserbehandlingar men bara högst hälften av håret gick bort permanent. Man gör det med stubb och jag har för mig hennes hårstubb faktiskt föll bort efter behandlingarna så kanske var det inte utrustningen det var fel på utan behandlingsintervallerna eller något. Men det brukar nog inte ges någon garanti att allt hår går bort.

Låter konstigt? Man bränner väll ändå sönder hårsäckarna?

J.V
2009-08-14, 15:30
en man ska vara hårig.Vem bestämde det, och när?

Hår är bara jobbigt. Jag har bara fjun på underarmar och bröst men nog för att jag ska störa mig på det. Hade lasersvärdat bort det om jag haft råd.

Shakemynuts
2009-08-14, 15:56
Jag är hårig på ryggen samt upp i nacken och det är det härligaste ever att ha blivit av med det. Är inte så farligt med hår, men komplex är ju alltid komplex oavsett om man "ska" vara hårig eller inte på nått ställe.

Vazze
2009-08-14, 16:05
Vem bestämde det, och när?

Hår är bara jobbigt. Jag har bara fjun på underarmar och bröst men nog för att jag ska störa mig på det. Hade lasersvärdat bort det om jag haft råd.

ingen bestämde det, men jag tycker att en man ser manligare ut med hår, än helt utan.

Shakemynuts
2009-08-14, 17:04
ingen bestämde det, men jag tycker att en man ser manligare ut med hår, än helt utan.

Men ingen har väl pratat om att ta bort Allt hår? :D

För övrigt så är det hemskt bekvämt att det inte kliar så galet på ryggen längre.

Vazze
2009-08-14, 17:16
sant sant :) men det beror på hur mycket man har också, du kanske har mer än jag trodde, eller tvärtom så har du mindre än jag tror :) upp till var och en till slut . men dem mesta svenskar som jag har sett här är inte håriga iaf :)

Supercharger
2009-08-14, 19:05
Jag laserbehandlar ryggen med IPL laser, fungerar riktigt bra faktiskt. Vissa områden känns inte alls men nacken och trapzen känns lite mera, men det överlever man. Gjorde min 3:e behandlingen häromveckan och är riktigt nöjd med resultatet hittills, räknar med 2-3ggr till.

Visst det kostar en del, men för min del är det värt alla pengar.

Mvh

snej
2009-08-14, 19:47
Hår på bröstet är för djävulskt fult. Samt det skymmer pecsen! Och det vill man ju sannerligen EJ.

Louisee
2009-08-14, 20:52
Finns inget sexigare än håriga killar enligt mig, ju mer dessto bättre!

Snobbe
2009-08-14, 20:56
Man ska inte använda veet vid könet va?

isato
2009-08-14, 20:56
Finns inget sexigare än håriga killar enligt mig, ju mer dessto bättre!



Brösthår med tillhörande raggarsträng tycker jag också är snyggt. Håriga ben armar likaså. I lagom mängd alltså.

Men rygghår, axelhår? det gillar jag inte, är dock kille.

Louisee
2009-08-14, 21:01
Brösthår med tillhörande raggarsträng tycker jag också är snyggt. Håriga ben armar likaså. I lagom mängd alltså.

Men rygghår, axelhår? det gillar jag inte, är dock kille.

aha okej, men jag störs absolut inte av rygghår eller axelhår på killar

men hår på bringan,mage,armar ,ben är det sexigaste och gärna där nere haha(får man säga det här)

Bullen!
2009-08-14, 22:08
har man tillräckligt grym fysik så kommer man undan med hår.

Shakemynuts
2009-08-15, 09:59
Finns inget sexigare än håriga killar enligt mig, ju mer dessto bättre!

Känns väl bra att det finns vissa tjejer som gillar det. Min syster är likadan.

Men jag bara råkar ha ett stort komplex för det. Jag är bra mycket mindre hårig än många andra, mitt hår på axlar/rygg är ganska tunt samt glest. Som Vazze trodde.

coxie
2009-08-15, 10:06
Hår är coolt om man kan odla en riktig matta, jag har bara öar och mellan öarna så är det inte tjockt nog för att täcka så jag plockar bort det.

Hasselhoff har bra nivå.

http://inthesac.files.wordpress.com/2009/01/hasselhoff-wallpaper-3.jpg

Eller om man vill styla till det lite.

http://2.bp.blogspot.com/_XU9x8G7khv0/Si6_IrY_a_I/AAAAAAAAFhY/uBTamIVGCxw/s400/chest-hair-design-1.jpg

Louisee
2009-08-15, 11:20
Känns väl bra att det finns vissa tjejer som gillar det. Min syster är likadan.

Men jag bara råkar ha ett stort komplex för det. Jag är bra mycket mindre hårig än många andra, mitt hår på axlar/rygg är ganska tunt samt glest. Som Vazze trodde.

ja, och jag kan garantera dig att det är fler än mig själv och din syster som gillar hår på killar:)


grejjen är ju att det verkar vara så mode att killar ska vaxa sig som fruntimmer
självklart få ju alla göra som dom vill

Hur det uppstog vet jag inte.....

Att du har komplex för ditt hår ,har det och göra med att modet är slätrakat numer?

man kan ju alltid trimma håret.

Louisee
2009-08-15, 11:27
Coxie

hahaha, ja den sista bilden var ju rolig:D

David Hasselhoff hade ju sjysst hår,men jag har sett bättre

såhär om jag skulle få välja

http://www.fastpictures.com/images/miamiao/airy8.jpg

och såhär

http://www.fastpictures.com/images/miamiao/hairyakshay2.jpg

Manligt, råsexigt och djuriskt!*drool*

Shakemynuts
2009-08-15, 15:25
Har nog ingenting med mode att göra, alltid ogilla att jag varit hårig. Sen jag var 12 ungefär och då jag var 14 var jag hårig nog för att bli retad i skolan, just håret på rumpan då alltså. :D
Sen på senare dagar runt 20års åldern kom hår på rygg/bröst/axlar och just det på rygg och axlar blev nog eftersom jag då knappt ville vara på stranden.

Tror jag håller mig till varmvax iallafall tills jag kan fixa bort med laser.

cero
2016-03-09, 20:44
Någon av er galningar som testat vaxa rumpan? :laugh:

unsuspected
2016-03-09, 21:43
Någon av er galningar som testat vaxa rumpan? :laugh:

Brukar köra brasiliansk varje månad. Gör varken ont och känns skönt efter :)

cero
2016-03-09, 22:17
Är det hela inte jävligt awkward? Kanske är värt det.

unsuspected
2016-03-10, 21:39
Är det hela inte jävligt awkward? Kanske är värt det.

Första sekunderna första gången kanske men är varken blyg eller pryd av mig och känslan när det är klart :) Vill aldrig gå tillbaka till att raka mig, helt värdelöst jämförelse.

cero
2016-03-17, 12:42
Första sekunderna första gången kanske men är varken blyg eller pryd av mig och känslan när det är klart :) Vill aldrig gå tillbaka till att raka mig, helt värdelöst jämförelse.

Hur lång tid tog det och vad var priset?

unsuspected
2016-03-17, 21:40
Hur lång tid tog det och vad var priset?

Mellan 30min-1timme och 575kr där jag vaxar mig. Endast brasilianskor som jobbar där så lite billigare än de dyraste salongerna i Sthlm som inte vaxar män.

Slartibartfast
2016-08-02, 13:07
Kör epilator på axlar/överarmar + handsprit efteråt. Man ser ut som Freddy Krueger i ett dygn efter varje gång, men det ger sig efterhand. Har inte riktigt fått in frekvensen/tekniken som inte fuckar upp huden ännu.

Tips till alla som fundera på en epilator: köp en nätdriven. Allt annat är värdelöst om det inte är småfjun vi pratar.

Dåren
2017-05-07, 08:09
Kör epilator på axlar/överarmar + handsprit efteråt. Man ser ut som Freddy Krueger i ett dygn efter varje gång, men det ger sig efterhand. Har inte riktigt fått in frekvensen/tekniken som inte fuckar upp huden ännu.

Tips till alla som fundera på en epilator: köp en nätdriven. Allt annat är värdelöst om det inte är småfjun vi pratar.

Hej och bump! :)

Varför sprit och inte typ Helosan?! :d

Använder du fortfarande epilator? Om ja; har det blivit mindre oangenämt vid det här laget? :) Jag funderar på att införskaffa en, verkar som en smidigt sätt att avlägsna hår. Har provat flytande vax med gott resultat men det finns flera områden jag inte kommer åt där det vore lättare med epilator. Dessutom kan det bli förfärligt kladdigt och man riskerar att bränna sig på det heta vaxet.

Har du några fler tips att dela med dig av beträffande val av epilator?

svag74
2017-05-08, 20:36
Hur kan det vara år 2017 och ändå inte finnas nåt medel man bara smörjer på och så faller allt hår av (antingen nåt starkt så det blir permanent, eller också att det växer ut efter ett tag).
Vi har ju hur fantastiska hightechlösningar som helst inom alla tänkbara områden!

Det kan ju inte handla om lönsamhet, för det företag som släppte en sån burk skulle ju tjäna pengar som gräs!
http://www.sherv.net/cm/emoticons/money/coin-shower-smiley-emoticon.gif

Och nej, det där Veet räknas inte, jag vill ha en riktig kräm man smörjer på precis var fan man vill och sen ska håret lossna och bara vara att skölja bort!
Även skägg såklart.

xan
2017-05-08, 20:39
Hur kan det vara år 2017 och ändå inte finnas nåt medel man bara smörjer på och så faller allt hår av (antingen nåt starkt så det blir permanent, eller också att det växer ut efter ett tag).
Vi har ju hur fantastiska hightechlösningar som helst inom alla tänkbara områden!

Det kan ju inte handla om lönsamhet, för det företag som släppte en sån burk skulle ju tjäna pengar som gräs!
http://www.sherv.net/cm/emoticons/money/coin-shower-smiley-emoticon.gif

Och nej, det där Veet räknas inte, jag vill ha en riktig kräm man smörjer på precis var fan man vill och sen ska håret lossna och bara vara att skölja bort!
Även skägg såklart.

Permanent hårborttagning och läkemedell för ärftligt håravfall är människans två största misslyckanden. Vi har för fan landat på månen men kan inte lösa detta? Otroligt.

Är man och har stark svart hårväxt i princip överallt och lider verkligen av det. Har gett upp.

Rolfarsson
2017-05-08, 20:51
Någon av er galningar som testat vaxa rumpan? :laugh:

Inte vaxat, men jag rakar frekvent rövgräset, då man inte behöver använda i närheten lika mycket papper när man torkar sig, det ser inte heller direkt mysigt ut med massa rövgräs som sticker ut ur arslet :d

MasterChief
2017-05-08, 21:32
Inte vaxat, men jag rakar frekvent rövgräset, då man inte behöver använda i närheten lika mycket papper när man torkar sig, det ser inte heller direkt mysigt ut med massa rövgräs som sticker ut ur arslet :d

Berätta hur du gör när du rakar dig mellan skinkorna. :naughty:

Sohlsken
2017-05-08, 22:03
Vi anvander vaxremsor pa makens rygg. Annars for mig ar det brasiliansk vaxning som galler. Jag kommer aldrig ga tillbaks till rakning.

Funderar lite pa hur bra en epillator skulle vara for ryggen.

Berätta hur du gör när du rakar dig mellan skinkorna. :naughty:

Man sarar pa skinkorna, brer pa rakningsgele eller mousse, och rakar sig. Inspektera med handerna for att se om du har missat nagot.

Skvärra
2017-05-08, 22:15
Hur fn vaxar man eller epilerar ryggen utan att få ryggen full av finnar i veckor efteråt? Någon som sitter och trycker på några bra tips? Varje gång jag gjort det, hemma eller på salong, så ser det fördjävligt ut pga alla finnar som dyker upp...

Slartibartfast
2017-05-09, 10:53
Hej och bump! :)

Varför sprit och inte typ Helosan?! :d

Använder du fortfarande epilator? Om ja; har det blivit mindre oangenämt vid det här laget? :)

Har du några fler tips att dela med dig av beträffande val av epilator?

Jag har skippat spriten :Virro Men med facit i hand får man välja mellan stubbig hud, och fucked upp röd och knottrig hud med ingrodda hår.

Vill du ha bort håret, så funkar epilator. Köp en nätdriven. Inget laddbart skit. En basmodell av Braun eller Philips.

King Grub
2017-05-09, 10:56
Jag har ett svart hårstrå på ryggen som jag får plocka med pincett en gång i månaden.

xan
2017-05-09, 10:57
Jag om 10 år:

https://cdn.someecards.com/posts/hairybackpost-nuZGxb.jpg

Rolfarsson
2017-05-09, 11:35
Berätta hur du gör när du rakar dig mellan skinkorna. :naughty:

Jag sätter mig i en full böj, drar skinkan åt sidan med en hand och rakar med den andra :laugh:

Diomedea exulans
2017-05-09, 15:02
Jag har ett svart hårstrå på ryggen som jag får plocka med pincett en gång i månaden.

Som jag har sagt förut: Jag hade betalt 10 miljoner för dina gener.

Sohlsken
2017-05-09, 16:36
Jag har skippat spriten :Virro Men med facit i hand får man välja mellan stubbig hud, och fucked upp röd och knottrig hud med ingrodda hår.

Vill du ha bort håret, så funkar epilator. Köp en nätdriven. Inget laddbart skit. En basmodell av Braun eller Philips.

Vad jag har lart mig fram brasiliansk vaxning, vilket uppenbarligen involverar ett kansligt omrade:

1. Tvatta inte omradet med tval de forsta 12 timmarna. Din hud ar arg pa dig.
2. Smorj in med aloe vera efter varje dusch.
3. 1 gang/dagligen i dusch EFTER de forsta 48 timmarna: Skrubba huden med en ganska strav duschvante eller liknande. Det hjalper nagot otroligt mot ingrodda har.
4. Aterfukta huden 1-2 ganger i veckan under normala klimatforhallanden.

Ett Orm
2017-05-09, 20:09
Jag vill ta bort större delen av min skäggväxt eftersom det ser ut som ett roadkill av en skabbräv om det växer ut mer än 2mm och rakar jag mig får jag finnar - varenda jävla gång..

Lite ludd på bröstet och armarna är som på ett barn - bokstavligt talat.

xan
2017-05-10, 12:46
Finns det någon i tråden som fått så stora problem med extrem svart kroppsbehåring på högt olämpliga ställen att man valt att leva i celibat? När jag var i tonåren hade jag inte alls detta problem och hade ett bra sexliv. Nu vid 23 års ålder är jag dömd till att leva ensam. Klart man kan ta bort på salong osv, men att göra det över hela jävla kroppen regelbundet resten av sitt liv känns orimligt. Är jag ensam om detta?

King Grub
2017-05-12, 10:46
Jag har ett svart hårstrå på ryggen som jag får plocka med pincett en gång i månaden.

Titta bara! Nu har det kommit fram. *grr* Som en gorilla.

http://i.imgur.com/yGemZwu.jpg

Det röda har åstadkommits av bänkpressbänken.