handdator

Visa fullständig version : Vill du hjälpa till att arrangera Bästa Fysiken 2009? Anmäl ditt intresse här!


tp_88
2009-08-13, 20:47
Det vore kul om denna tävlingen kunde arrangeras igen, men för det krävs frivilliga "funktionärer".

Jag tänkte såhär: i denna tråden kan folk anmäla sitt intresse, om några dagar startar vi sedan en ny tråd där medlemmarna får rösta fram dom som anses vara bäst lämpade att hålla i tävlingen. Man bör inte vara helt färsk i gemet, kan väl tilläggas.

Uppgifterna omfattar väl på ett ungefär att:

* Sätta igång tävlingen, informera om deadlines, regler(förslagsvis används samma regler som tidigare år) etc
* Samla in bilder/info från deltagarna
* Bedöma bilderna, poängsätta deltagarna
* Presentera resultaten

Trådar om 2007 års tävling: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=42


Någon som är intresserad?

Scratch89
2009-08-13, 21:02
Det vore kul.

tp_88
2009-08-13, 22:40
Det vore kul.
Då är vi 2 iaf, i övrigt verkar intresset enormt. Lite som för koloträffar i Gbg anordnade av Inzza. :)

Mental
2009-08-13, 22:55
kanske sikta på tidigt 2010? så folk hinner trimma formen och avfetta sig lite?

tp_88
2009-08-13, 22:59
kanske sikta på tidigt 2010? så folk hinner trimma formen och avfetta sig lite?
När tävlingen ska gå av stapeln får bli en senare fråga, men antagligen är ganska många i hyfsad form efter sommaren och tidigare år har man haft ett par månader på sig att skicka in bilderna ungefär, vill jag minnas. Jag förstår dock att det antagligen är bäst att lägga den innan, eller en tid efter, jul och nyår. :D

Rex
2009-08-13, 23:04
Jag kan vara med och ta hand om bilder osv. Har många års erfarenhet med photoshop, satt jag kan göra det lite snyggt med.
Bedöma fysik osv kan jag inte, är inte så speciellt insatt i det.

Även Xhtml/CSS ifall vi ska ha en separat hemsida för bilderna och all info osv.

kelk
2009-08-13, 23:08
Ja vafan. En högst subjektiv bedömning bör väl de flesta klara av!

JoeyP
2009-08-13, 23:23
Jag är också intresserad! Men vette fan vad lilla jag kan hjälpa till med!! :(

MilkmaN
2009-08-14, 04:43
Jag kan skapa en webbsida åt det hela. PM om det behövs.

Giljotinen
2009-08-14, 22:29
Hade varit riktigt kul om det blir något i år alt. 2010.
Kom igen nu folket!

C.E.J.
2009-08-14, 22:36
Vad finns att hjälpa till med?

tp_88
2009-08-14, 22:39
Hade varit riktigt kul om det blir något i år alt. 2010.
Kom igen nu folket!
Verkligen, men intresset verkar minst sagt svalt.
Vad finns att hjälpa till med?
Domare är det väl som saknas i princip, hantera bilder etc kan jag och/eller Rex fixa.

Andy.da.wohoo
2009-08-14, 22:45
Kul initiativ. Är inte alls kvalificerad eller vidare duktig på att bedöma fysiker men om det krisar kan jag hjälpa till i ett hörn som domare.

C.E.J.
2009-08-14, 23:37
Domare är det väl som saknas i princip, hantera bilder etc kan jag och/eller Rex fixa.

Hmm ok. Jag hjälper gärna till, men vet inte om jag har "what it takes" för att vara domare. Vet iofs inte vad det innebär heller, visst kan jag ju peka ut att "det där är snyggt" "det där är mindre snyggt", men inte mer än så. Men som sagt, jag hjälper gärna till :)

tp_88
2009-08-14, 23:58
Hmm ok. Jag hjälper gärna till, men vet inte om jag har "what it takes" för att vara domare. Vet iofs inte vad det innebär heller, visst kan jag ju peka ut att "det där är snyggt" "det där är mindre snyggt", men inte mer än så. Men som sagt, jag hjälper gärna till :)
Det är det som är frågan, hur ska man veta/avgöra det? :) När moderatorerna tidigare år har skött bedömningen så har det ju på sina håll varit löjlig hög klass, med Jörgen i spetsen och sedan Sverker och Allan. Men sedan tror jag inte att resten av moderatorerna (no offense!) har varit överdrivet kvalificerade. Och, om vi ska vara ärliga, behövs det verkligen?

Jag vet inte... anser jag att det blir en hyfsad grupp intresserade så går jag vidare med pollen där användarna får välja ut dom 5, eller 7, som blir valda.

Man and Machine
2009-08-15, 11:54
Om bedömsningsfrågan blir ett problem, skulle det inte kunna vara en tanke att medlemmara istället får rösta?

bulldozer
2009-08-15, 12:09
Om bedömsningsfrågan blir ett problem, skulle det inte kunna vara en tanke att medlemmara istället får rösta?

Risken är väl att det snarare skulle bli en popularitetstävling än faktiskt bedömning av fysik :D :D För att inte tala om alla som gillar att plojja..

Koettman
2009-08-15, 12:16
Jag skulle också kunna tänka mig att bedöma.

Andy.da.wohoo
2009-08-15, 16:10
Jag tror nog inte heller det måste vara så professionell bedömning, bara sålänge man har liten koll på kroppsbyggning eller fitness så borde man kunna välja den som har den mest tilltalande och snyggaste fysiken.

Krille 87
2009-08-15, 16:19
Behövs det hjälp kan KrilleK alltid rycka in.. Så länge det kommer till bedömning då givetvis..

Sniggel
2009-08-15, 17:50
Ja man kan ju komma överens om liknande regler som vid föregående tävlingar, så får domarpanelen bedöma utifrån den erfarenhet de har, de behöver ju inte vara proffsdomare. Bästa fysiken är ju tänkt o vara en kul grej, inte en superseriös tävling.

MilkmaN
2009-08-23, 21:31
Bump. Vad händer?

Jag gillar verkligen tävlingen, och om jag ska behöva vara volontär för att den ska köras igen så visst!

tp_88
2009-08-23, 21:35
Bump. Vad händer?

Jag gillar verkligen tävlingen, och om jag ska behöva vara volontär för att den ska köras igen så visst!
Det har röstats fram domare i en annan tråd, eller, röstningen håller på idag också. Sedan ska vi väl försöka komma igång så fort som möjligt med anmälan etc.

Pez
2009-08-23, 21:40
Ett par synpunkter från oss i staffen.

De som tänkt sig vara ansvariga samt hjälpa till på något vis med tävlingen bör läsa igenom tidigare års inbjudan, tävlingsförklaring och syfte.
Vi i staffen vill även att ansvarig kontaktar oss med information om vilka som står bakom detta års tävling, hur deltagandet regleras samt hur bedömningen är planerad att genomföras (bedömningskriterier, utformning etcetera).

Tack.