handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott som hobby?


Sir Anselm
2009-08-13, 13:25
Jag tycker det är kul med pulver och tabletter! Har de senaste åren testat en massa olika varianter, protein, gainers, kreatin, ALA, Citrulline osv. Inte bara varianter utan olika märken också. Pre-workout-drinkarna är ju såklart roligast.

Så jag har kommit till insikt om att parallellt med att ha träningen som hobby så har kosttillskotten i sig blivit en liten hobby. Eller liten och liten, sett till kostnaden så är den ju större än träningen, ha ha.

Måste ju vara många som känner igen sig i detta?

Grahn
2009-08-13, 13:27
Jag har vissa svårigheter med att tänka mig en tristare hobby, men var och en på sitt sätt :)

C.E.J.
2009-08-13, 13:51
Måste ju vara många som känner igen sig i detta?

Fairing-Lasse, Eiselt-Henrik, m fl :D

martikainen
2009-08-14, 06:57
Måste ju vara många som känner igen sig i detta?

Jag tycker det är kul att testa nya saker. Men det enda jag fastnat för är Protein och Brutal FX. Tillsammans blir det väl 200kr/månaden max. Gymkortet kostar 175kr/månaden, men jag tycker ändå det är värt det.

Senaste jag köpte var EAA, men har ej börjat med det ännu, använder bara protein just nu under deff, ville ta en paus från brutal för att få ner toleransen.
Sen blir det att köra EAA och kanske även testa Kreatin! :)

Hobby? Absolut!


Jag har vissa svårigheter med att tänka mig en tristare hobby, men var och en på sitt sätt :)


Sen finns det ju inget som säger att man bara kan ha en hobby och att denna bör ta all ledig tid ;) Kosttillskotten är endast en liten del av mina hobbyisar (stavning enligt Firefox :D)

944RS
2009-08-14, 08:37
Jag tycker det är kul med pulver och tabletter! Har de senaste åren testat en massa olika varianter, protein, gainers, kreatin, ALA, Citrulline osv. Inte bara varianter utan olika märken också. Pre-workout-drinkarna är ju såklart roligast.

Så jag har kommit till insikt om att parallellt med att ha träningen som hobby så har kosttillskotten i sig blivit en liten hobby. Eller liten och liten, sett till kostnaden så är den ju större än träningen, ha ha.

Måste ju vara många som känner igen sig i detta?

Du får väl börja jaga sponsorer så kosnaden inte skenar iväg

Snorre Snabel
2009-08-14, 09:17
Ja jag känner samma sak, jag tror det beror på att styrketräning saknar möjlighet till förbättra sig genom att köpa bättre prylar. Visst du kan köpa lite grepp och sånt men inte i samma utsträckning som andra sporter, vilken cyklist sitter inte och slickar sig runt munnen efter ett par nya cykelhjul t.ex.. Jag kan inte undgå att känna mig lite som en tokig vetenskapsman när ivrigt jag hämtar ut mitt tunga paket på macken och tänker "NU SKA VI EXPREMENTERA!!!"

Hammarn84
2009-08-14, 09:38
vist har kosttillskott varit en hobby kul och testa och villan att tro på det som står på förpackningarna och få arnold armar på några månader men är huvud dumt får plånboken lida fast det så en gång i tiden
okey jag överdriver en aning men
fast vist är det kul med kosttillskott fast nu tänker man på helt annat sätt

Griffin
2009-08-14, 11:39
JJag kan inte undgå att känna mig lite som en tokig vetenskapsman när ivrigt jag hämtar ut mitt tunga paket på macken och tänker "NU SKA VI EXPREMENTERA!!!"


haha så bra :D
I agree