handdator

Visa fullständig version : Tricepsövning(ar) som involverar axeln så lite som möjligt?


darkdog
2009-08-13, 02:12
Har skadat min vänstra axel lite (inget allvarligt direkt, men känner att jag inte borde anstränga den mer åtminstone resten av veckan).
Imorgon är det egentligen Bröst/Triceps/Axlar som skall tränas. I de flesta bröstövningar får ju axeln jobba ganska friskt så jag undviker att träna bröst och axlar då. Men hur är det med triceps? Känns som att axeln får jobba en del där också. Smalbänk säger ju sig självt, men hur är det med t.ex. French Press och Dips? Vore skönt om man åtminstone kunde träna triceps imorgon, köra 10x10 eller något :)

Degpekka
2009-08-13, 03:16
Beror ju helt på vilken del av axeln, men jag antar att det e framsida eftersom bröst blir svårt för dig. Är det framsida så är nog inte dips något att räkna med. Men olika sorters extensions och pushdowns borde ju funka. Sen är det ju bara slänga in lite vader/mage eller något annat om du har plats i schemat.

Scratch89
2009-08-13, 07:07
Jag skulle vila helt och hållet istället.

Jorgen
2009-08-13, 07:17
Jag skulle vila helt och hållet istället.

Ja, det är nog det bästa alternativet.

Annars får du ge dig på lätta pushdowns odyl. Inga dips eller extentions om du inte vill att axeln skall arbeta.

Morty
2009-08-13, 11:01
Finns ju maskiner där axeln kan hållas helt stilla och oanspänd.

Men +1 på scratch! Axelskador vill man slippa.