handdator

Visa fullständig version : Samsung LE32R41B, någon som har en sådan? (Skruvar saknas)


isato
2009-08-12, 13:29
Hej, det är så båda mina skruvar till HDMI honan på baksidan TV:n är borta och jag vet inte vilken sort/typ/storlek det är på dom.

Jag har kontaktat Samsungs support dom vet inte heller vilket i sig är ganska pinsamt, men dom hänvisade till conova som höll med reservdelar. Conova vet såklart inte heller utan kan bara få fram en lista med alla skruvar på TV:n.

Någon som vet vad det är eller kan gissa sig till det?

hahavaffan
2009-08-12, 14:22
Men be dom kolla upp det, så jävla dålig koll kan dom väl inte ha? Jag hade rasat (copyright Aftonhbladet).

isato
2009-08-12, 16:24
Men be dom kolla upp det, så jävla dålig koll kan dom väl inte ha? Jag hade rasat (copyright Aftonhbladet).

Ja det är helt sjukt. Kanske dom har bättre koll i något annat land.

isato
2009-08-12, 16:50
Heter det "HDMI female" eller ? :D

hahavaffan
2009-08-12, 18:00
Om du menar HDMI-hona så ja :)

Vastrix
2009-08-12, 18:11
Hej, det är så båda mina skruvar till HDMI honan på baksidan TV:n är borta och jag vet inte vilken sort/typ/storlek det är på dom.

Jag har kontaktat Samsungs support dom vet inte heller vilket i sig är ganska pinsamt, men dom hänvisade till conova som höll med reservdelar. Conova vet såklart inte heller utan kan bara få fram en lista med alla skruvar på TV:n.

Någon som vet vad det är eller kan gissa sig till det?

Kan du inte bara knäppa en bild på platsen där de skulle suttit och skicka den till dem? De borde ju ha eller kunna få tag på sprängskisser odyl.

isato
2009-08-12, 18:13
Kan du inte bara knäppa en bild på platsen där de skulle suttit och skicka den till dem? De borde ju ha eller kunna få tag på sprängskisser odyl.

jag förstår inte varför dom skall behöva en bild för att förstå att det är skruvarna till HDMI honan :D. Dom är ganska kassa i mitt tycke och nu rasar jag.

jakke
2009-08-12, 19:07
jag förstår inte varför dom skall behöva en bild för att förstå att det är skruvarna till HDMI honan :D. Dom är ganska kassa i mitt tycke och nu rasar jag.

efter att ha jobbat med buggfix så kan jag medela att användaren ganska ofta är totalt värdelös på att beskriva problemet på ett korrekt sätt också.

semicroma
2009-08-12, 23:48
Mina lösningsförslag är:
Köp ny kabel.
Försök mäta hur stort hålet är som skruven ska sitta i.
Gå till nått ställe med massa skruvar och testa.

Tiny Big
2009-08-13, 07:52
Hej, det är så båda mina skruvar till HDMI honan på baksidan TV:n är borta och jag vet inte vilken sort/typ/storlek det är på dom.


HDMI som skruvkontakt finns inte, så några skruvar skall inte finnas där.
VGA och DVI har däremot skruvkontakt.

T

hahavaffan
2009-08-13, 08:25
Han syftar nog på skruvarna som håller fast själva HDMI-honan i TVn. Det var så jag uppfattade det iaf.

Alone_in_the_dark
2009-08-13, 08:32
Kontakter som säkras med skruv brukar ha storleken 2,5 mm fingängad.

En fråga till TS är det en HD-LOCK HDMI kabel vi pratar om?

hahavaffan
2009-08-13, 08:38
Ta en bild på problemet trådskaparen!