handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Länsstyrelsen


xarizma
2009-08-12, 09:22
Hej!

Det är så att jag skickat in en massa papper till länsstyrelsen , ska nämlingen övningsköra med min kusin. Jag trodde jag hade fått med allt, men en hälsodeklaration fattades tydligen. Men är inte hälsodeklaration pappret om ögontestet? för den har jag gjort. Iallafall , jag har redan lagt allt i ett kuvert och skickat in de till dom, men dom sa nyss att dom inte ens hade fått in ngt.

Måste jag skicka om ALLT igen ? Eller räcker det om jag skickar in de som fattas ? För jag har inte kopior eller ngt på de ja redan skickat.. Please help me

xarizma
2009-08-12, 09:23
Grejen är den att dom går inte igenom något om dom inte ser att ALLT är skickat tror jag. What to do?

King Grub
2009-08-12, 09:27
Varför frågade du inte vad dom menade, när du talade med dom?

xarizma
2009-08-12, 09:28
Varför frågade du inte vad dom menade, när du talade med dom?Jag vart så stressad, har hållt på försökt löst de här ett bra tag nu, men blir alltid något problem. Säkert jag som är dålig på att tala.

Sjukt att de inte går att lösa.

eternallord
2009-08-12, 09:31
Du kan ju prova att fråga dem om hälsodeklerationen är ögontestet?

nottis
2009-08-12, 09:32
Jag är ganska säker på att hälsodeklaration görs av en läkare och inte av en optiker.

Humbucker
2009-08-12, 09:47
Hälsodeklarationen inför övningskörning/körkort görs inte av läkare, utan snarare av dig själv. Det är "Har du någon gång...."-frågor som du kryssar i. I samma papper finns på slutet ett "synintyg"-papper, som en optiker fyller i.

Och på frågan om du måste skicka in "allt" igen: ja det måste du, om de nu hävdar att de inte fått in något från dig. Ta kopior nästa gång :)

xarizma
2009-08-12, 09:51
Problem Löst.

Tråd kan låsas.