handdator

Visa fullständig version : Kontaktannonser


jens__E
2009-08-12, 09:10
NEJ jag är inte ute efter ragg!

Men nu på morgnarna när jag läser tidningen så brukar jag läsa igenom kontaktannonserna och har insett att det är en outtömlig källa på humor. Det är allt från döva tanter som vill ha kontakt med en cyklist de träffade på i Leksand under ett stopp förra sommaren till killar som är ute efter svarta kvinnor till någon som har varit och tagit upp båten med sina föräldrar och tyckt att han har fått en blick utav en tant som rastade sin hund och vill träffa henne igen.

Igår var den här godbiten med:

Jag söker den rätta.
Du tjej/kvinna som gillar resor, shopping och mycket av det goda. Så finns jag här för dig. Ekonomiskt oberoende 31-årig kille. Sitter för närvarande av ett längre fängelsestraff på Gävle anstalten. Söker dig som vill besöka mig och dela livet efter detta.
Svar till: "Miljonären-811"

Har ni läst någon rolig?
Dela med er!

Den tyngaste
2009-08-12, 09:14
Minns inte hela annonsen men det gör inget.
Kvinna söker man, bla bla. Och längst ner hade hon skrivit: OBS! Inga bönder!
Lite småroligt.

Civilrätt
2009-08-12, 09:17
Kontaktannonser is the shit! :D

Louisee
2009-08-12, 09:17
hahaha,människan är full av humor

frambogir
2009-08-12, 09:21
Jag vet inte om någon här har sett indiska kontaktannonser. Där handlar det nästan uteslutande om att beskriva familjen. "Vi är en skötsam, religiös familj med god ekonomi" etc etc.
Det tycker jag är roligt.

TheGovernator
2009-08-12, 09:22
NEJ jag är inte ute efter ragg!

Men nu på morgnarna när jag läser tidningen så brukar jag läsa igenom kontaktannonserna och har insett att det är en outtömlig källa på humor. Det är allt från döva tanter som vill ha kontakt med en cyklist de träffade på i Leksand under ett stopp förra sommaren till killar som är ute efter svarta kvinnor till någon som har varit och tagit upp båten med sina föräldrar och tyckt att han har fått en blick utav en tant som rastade sin hund och vill träffa henne igen.

Igår var den här godbiten med:

Jag söker den rätta.
Du tjej/kvinna som gillar resor, shopping och mycket av det goda. Så finns jag här för dig. Ekonomiskt oberoende 31-årig kille. Sitter för närvarande av ett längre fängelsestraff på Gävle anstalten. Söker dig som vill besöka mig och dela livet efter detta.
Svar till: "Miljonären-811"

Har ni läst någon rolig?
Dela med er!

Det sjuka är att det lär vara en del som nappar på denna :Virro

kalle_banan
2009-08-12, 12:10
Jag läste en annons som fanns med ett flertal gånger i sydsvenskan där en man hade skrivit en helt vanlig annons där han sökte en normal kvinna för vanliga trevliga aktiviteter, sen avslutar han med "Eller är det något fel med det?"

saab900
2009-08-12, 13:01
Läste en för några år sedan som gick något i stil med:

"Jag söker en kvinna i åldern 18-55 år. Du får vara smal eller mullig, eller rentav tjock, mellan 150-190 cm lång, snäll eller elak. Du gillar lugna hemmakvällar eller att gå ut och roa dig, du gillar att resa eller vara hemma på semestern. Jag är en sjuk man, psykiskt sjuk, och sitter på institution. Jag gillar vad som helst. Hör av dig till XXXXXX"

Det gäller att helgardera sig :)

Många av dessa annonser lär ju vara fejk.

Alone_in_the_dark
2009-08-12, 13:15
Läste en förra året, det som jag kommer mest var följande:D

Svarar endast till håriga arabiska män

(Det var en kille som letade efter en ny partner...)

Finska Lejonet
2009-08-12, 13:19
Jo svensk ung blond man söker hårig mellanösterman brukar vara riktiga höjdare.
Eller kort svensk man som söker en tjock afrikansk kvinna. *cupid*

martikainen
2009-08-12, 13:20
misstro inte, det finns människor till allt! :D

Mental
2009-08-12, 13:36
http://home.swipnet.se/fel/main/knappaklipp/images/desperat.jpg

internetklassiker...

ceejay
2009-08-12, 13:39
http://tjuvtittat.se/wp-content/uploads/2007/11/kontaktannons-dotter.jpg

:D

bumbi
2009-08-12, 13:48
Har ni sett Desperate Daters på text-tv? Där finns den eviga källan till gapskratt - "Par, 67 resp 73, söker två frivilliga att leka med i sommarstugan."

"kille, 23, välvårdad, söker man 50 och uppåt, gärna modell större, att ha trevliga stunder med."

"Quinna, ung i själen, gillar promenader, matlagning S&M -vill du ligga underst?"

"jag er man, soker kvina, blont fin och kramsig. Ticker om romantik, ny i sverige. fin landet"

"kille söker kille för hemliga träffar. Har fru och barn men det går att lösa."

Närman väl börjat går det inte att sluta läsa! :D

jens__E
2009-08-12, 15:25
"jag er man, soker kvina, blont fin och kramsig. Ticker om romantik, ny i sverige. fin landet"




HAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Vilken text-tv sida? Måste läsa!! :D

userfriendly
2009-08-12, 18:05
JAG ÄLSKAR KONTAKTANNONSER!

har en på väggen hemma bredvid ett vykort (nan goldins bild) med två biffiga män som är kära i varandra:
Man söker man
"Bodybuilder söker bodybuilder. Längtar efter dina muskler"

Jag älskar att analysera samhället uifrån kontaktannonserna - tex utifrån vad man väljer att skriva om sig själv. DN är absolut bäst.

har en gammal kontaktannons jag sparat någonstans som är sjukt rolig, tyvärr minns jag inte exakt vad det stod. Men nåt i stil med "söker en vacker älva som gillar att dansa bland trädgårdens alla blommor. Honbiet är för länge sedan utfluget..blabla"

Lite besatt kanske

userfriendly
2009-08-12, 18:09
Kom på en till som var i typ Allers eller liknande tanttidning:

Nåt i stil med: jag söker en tjej som är trogen och ärlig och har bra rykte. Du bör inte ha för mycket intressen utanför hemmet.

MrPowa
2009-08-12, 18:12
Har ni sett Desperate Daters på text-tv? Där finns den eviga källan till gapskratt -


Så du sitter där o letar efter nån ?

bumbi
2009-08-12, 20:17
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Vilken text-tv sida? Måste läsa!! :D

Jag har ingen aning, men det måste stå "dejt"-nånting när man trycker på text-tv-knappen. Grymt roligt och uppdateras rätt ofta!! :)

bumbi
2009-08-12, 20:20
Så du sitter där o letar efter nån ?

Självklart,vad ska man annars göra? Varje dag efter att jag huggit klart veden och burit hem en älg lagom till middag. Då sitter gubben Bertil och jag och skriver in små önskningar på Desperate daters - det är den enda kontakt vi får med omvärlden. Tabletterna är slut.

bear.flowertwig
2009-08-14, 09:24
På en porrsite såg jag en kvinna som annonserade efter männen i Dressmanreklamen eller män som kan gå som de i Dressmanreklamen.

Jag svarade och skrev att jag visserligen inte kan det men pga knäont dock haltar som Herr Flick i 'Allå 'allå 'emliga armén och frågade om det kunde vara av intresse? Fick inget svar.

FinnPower
2009-08-14, 10:44
HAhahaaaa.... Det här var en av de bättre trådarna på länge! :laugh:

NKC
2009-08-15, 10:12
Jag läste en annons som fanns med ett flertal gånger i sydsvenskan där en man hade skrivit en helt vanlig annons där han sökte en normal kvinna för vanliga trevliga aktiviteter, sen avslutar han med "Eller är det något fel med det?"

Haha, underbart :laugh:

snej
2009-08-15, 10:22
Har ni sett Desperate Daters på text-tv? Där finns den eviga källan till gapskratt - "Par, 67 resp 73, söker två frivilliga att leka med i sommarstugan."

"kille, 23, välvårdad, söker man 50 och uppåt, gärna modell större, att ha trevliga stunder med."

"Quinna, ung i själen, gillar promenader, matlagning S&M -vill du ligga underst?"

"jag er man, soker kvina, blont fin och kramsig. Ticker om romantik, ny i sverige. fin landet"

"kille söker kille för hemliga träffar. Har fru och barn men det går att lösa."

Närman väl börjat går det inte att sluta läsa! :D


Haha fram med cementblandaren

jens__E
2009-08-19, 21:05
Idag var det en lustig annons i tidningen:

Man 50+ söker kvinna.
Är omtänksam, öppen, positiv och social. Har allmänna intressen och ser enligt andra bra ut.
Du får gärna vara fetist* eller ha en annan läggning.
Svar till "våga vinn 815".

*fetischist??