handdator

Visa fullständig version : Angående invanda muskler


johanhej
2009-08-11, 21:28
Hej.

Har sett att flera har skrivit att muskler kan vänja sig vid en viss vikt om man inte ökar/minskar. Jag antar att detta stämmer.

Nu är det så att jag har tränat i 6 månader med väldigt lite resultat, jag antar då att mina muskler har vant sig vid vikterna. Kommer jag ur detta genom att träna hårt och äta rätt, eller är det mer komplext än så?

PS. Ja, jag har ätit för lite och har därför inte ökat i vikter.

Jorgen
2009-08-11, 22:01
Hej.

Har sett att flera har skrivit att muskler kan vänja sig vid en viss vikt om man inte ökar/minskar. Jag antar att detta stämmer.

Nu är det så att jag har tränat i 6 månader med väldigt lite resultat, jag antar då att mina muskler har vant sig vid vikterna. Kommer jag ur detta genom att träna hårt och äta rätt, eller är det mer komplext än så?

PS. Ja, jag har ätit för lite och har därför inte ökat i vikter.

Du svarar på din egen fråga.

Fö är det onödigt att bumpa en tråd 30 min efter man gjort det.

johanhej
2009-08-11, 22:08
Du svarar på din egen fråga.

Fö är det onödigt att bumpa en tråd 30 min efter man gjort det.

Undskyld. Jag förstår att kosten är problemet. Var dock rädd för att jag inte skulle kunna ta mig ur detta genom att bara ändra kost. Du kan ta bort tråd om så önskas. Tackar.

wessmen
2009-08-11, 22:23
När vi ändå är inne på detta: Måste man ligga på ett kcal-överskott för att öka i muskelmassa? Ligger själv på 180cm, 90-93kg, så ligger på en hel del övervikt.

Anton Fräs
2009-08-11, 22:29
När vi ändå är inne på detta: Måste man ligga på ett kcal-överskott för att öka i muskelmassa? Ligger själv på 180cm, 90-93kg, så ligger på en hel del övervikt.

Om du inte är nybörjare så ja.

wessmen
2009-08-11, 22:40
Om du inte är nybörjare så ja.

Okej, hur mycket lägger man på sig vanligtvis under en bulk, låt säga 7 månader? Man har hört om dem som lägger på sig drygt 10kg och ändå ökar, då kan det inte vara mycket överskott om man slår ut det? Eller? Tips på trådar jag kan läsa annars?

johanhej
2009-08-11, 22:44
Okej, hur mycket lägger man på sig vanligtvis under en bulk, låt säga 7 månader? Man har hört om dem som lägger på sig drygt 10kg och ändå ökar, då kan det inte vara mycket överskott om man slår ut det? Eller? Tips på trådar jag kan läsa annars?

Finns delade meningar hur mycket som är bäst att gå upp under en bulk. En riktlinje som de flesta brukar nämna är 1 kg/månad.