handdator

Visa fullständig version : Provningsingenjör


Asdf
2009-08-11, 13:27
Hej!
Kollade precis på en 2årig KY utbildning som hette provningsingenjör. Tydligen arbetar de med att åka runt till industrier och kraftverk för att undersöka att allt står rätt till, använder och utvecklar teknisk utrustning för att kunna göra ordentliga provtagningar

Samtidigt ser jag att många bemanningsföretag gärna anställer provningsingenjörer, och jag har dessutom inte fått reda på vilken ingångs och medellön de har när jag kollat SCB eller annan lönestatistik

Arbetar någon av er inom det eller känner någon som gör det? Vad tror ni om detta?

martikainen
2009-08-11, 14:01
Var ute och körde hoj med en kille som jobbar som provningsingenjör (om jag förstod det rätt), han ligger ute mycket på jobb (mycket resor dvs) men tycker att det är ett roligt jobb, och bra betalt! Mer än så vet jag tyvärr inte

Grelle-
2009-08-11, 15:03
De jag känner eller vet om som jobbar med liknande tjänar bra men det är p.g.a. två anledningar. Mycket övertid och traktamente. Sen även om man inte får övertid så jobbar man kvällarna ändå för att ha nåt att göra.

Många blir less på att inte kunna ha vettiga några rutiner och att de tappar kontakt med vänner och så...