handdator

Visa fullständig version : Efedrin. ??


aGGe
2003-08-25, 15:26
vet inte hur d ligger till om man får fråga saker om det här..
gör d iaf.

tråden blir väl låst om den blir d..


vad är rekomenderad dos av ECA??

alltså hur mkt av varje
hur ofta o när

King Grub
2003-08-25, 16:18
Efedrin är tillåtet vid träning, men inte vid tävling, enligt RF.

En tråd om dosering:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10511&highlight=efedrin

aGGe
2003-08-25, 16:21
Originally posted by King Grub
Efedrin är tillåtet vid träning, men inte vid tävling, enligt RF.

En tråd om dosering:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10511&highlight=efedrin

ok ..men vad har aspirin för verkan??

King Grub
2003-08-25, 16:26
Att förlänga efedrinets termogena effekt. Aspirinet inhiberar den periferala synetesen av prostaglandiner. 20 mg E, 200 mg C och 80 mg A brukar vara en vanlig dos. Aspirinet har varit verkningslöst för andra än kraftigt överviktiga personer i de studier jag sett.

aGGe
2003-08-25, 16:28
Originally posted by King Grub
Att förlänga efedrinets termogena effekt. Aspirinet inhiberar den periferala synetesen av prostaglandiner. 20 mg E, 200 mg C och 80 mg A brukar vara en vanlig dos. Aspirinet har varit verkningslöst för andra än kraftigt överviktiga personer i de studier jag sett.


ok så aspirin är inget att tänka på då

King Grub
2003-08-25, 16:33
Det kanske har någon extra förlängande effekt, men det är inget "måste". Dessutom tömmer aspirin levern på glutathione, och det finns andra bieffekter vid ett regelbundet aspirinintag.

aGGe
2003-08-25, 16:40
Originally posted by King Grub
Det kanske har någon extra förlängande effekt, men det är inget "måste". Dessutom tömmer aspirin levern på glutathione, och det finns andra bieffekter vid ett regelbundet aspirinintag.


ok..
då utesluter jag det då
..
då blire EC hehe
ett tag. nåra veckor

Pez
2003-08-25, 18:30
"No steroid-shit, Just real POWER"
(citat av mig själv, och endast för mig själv)


Inte för att vara en moraliserande kärring men visst är det ett ganska emotsägelsefullt uttalande om man tänker att du ska använda efedrin - som visserligen inte är en steroid men i allra högsta grad är prestationshöjande... :rolleyes:

PS. Sen är efedrinbruk även förenat med en del bieffekter, jag hoppas du har koll på saker och ting - det är ju trots allt ett tämligen potent centralstimulerande preparat.

/pez - redo med både bibel och linjal.. :MrT:

backpacker
2003-08-28, 22:41
Originally posted by King Grub
Efedrin är tillåtet vid träning, men inte vid tävling, enligt RF.

En tråd om dosering:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10511&highlight=efedrin

läste igenom lite, verkar vara en trevlig tråd, man fick tröska sig igenom 340 rader gnabb innan man kom till 2 som handlade om ECA :D

FlexOnline
2003-08-29, 09:33
Originally posted by Pez


Inte för att vara en moraliserande kärring men visst är det ett ganska emotsägelsefullt uttalande om man tänker att du ska använda efedrin - som visserligen inte är en steroid men i allra högsta grad är prestationshöjande... :rolleyes:

PS. Sen är efedrinbruk även förenat med en del bieffekter, jag hoppas du har koll på saker och ting - det är ju trots allt ett tämligen potent centralstimulerande preparat.

/pez - redo med både bibel och linjal.. :MrT:

Om du menar att efedrin är jämförbart med steroider så är du jävligt smart....:smash:

Munter
2003-08-29, 09:35
...som visserligen inte är en steroid men i allra högsta grad är prestationshöjande...

Grahn
2003-08-29, 09:35
Originally posted by FlexOnline


Om du menar att efedrin är jämförbart med steroider så är du jävligt smart....:smash:

Tja det är jämförbart med andra otilåtna droger.

FlexOnline
2003-08-29, 09:36
Originally posted by Grahn


Tja det är jämförbart med andra otilåtna droger.

SOm vad???

Grahn
2003-08-29, 09:39
Originally posted by FlexOnline


SOm vad???

Tja närmaste släktingen Amfetamin är väl det logiska exemplet.
Säger inte att effedrin är jättehemskt men det är inte accepterat heller.

FlexOnline
2003-08-29, 09:43
Inte accepterat av VEM? Dig? Det är tillåtet i träning. Vill du gå in på vad som är accepterat och inte? Alkohol är jävligt accepterat av alla imbicila idioter som super varje helg i Sverige, medans ex hasch är förbjudet..I holland är det tvärtom-VEM HAR RÄTT? DU?
Enligt många är alkohol bra mkt onyttigare än ex steroider...
:thefinger

Grahn
2003-08-29, 09:45
Accepterat av svea rikes lag, accepterat av regelverken för handel i sverige. Aldrig funderat över varför produkter med effedrin inte säljs i svensk handel?

Räcker det?

:thefinger pådigsjälv du.

FlexOnline
2003-08-29, 09:49
Nu missförstod du min poäng..Tror du det är rätt bara för att SVEA rikets lag säger det?? Vem fan bryr sig om det? Det är accepterat i ex USA, då har hela USA fel och Sverige rätt----->:thefinger Sverige förbjuder väl snart koffein också!

Orkar inte disskutera detta fjantiga ämne...Grahn gå o skriv en bok om Svea rikets lagar....

Grahn
2003-08-29, 09:54
Sm i dryghet flex? öm punkt?
Om du inte vill debattera det varför bumpade du denhär tråden samt startade en ny?

USA är påväg att förbjuda effedrin de med, gå och läs på.
Steroider är "tillåtna" i massor av länder, är det okej det med?
Prohormoner är tillåtna i USA för närvarande, är det oxå okej då?

Som sagt säger inte att det är spec hemskt att använda skiten men det är ändå ett icke accepterat preparat som dessutom används av enmassa folk som knappt vet vad de pysslar med.

FlexOnline
2003-08-29, 10:01
Originally posted by Grahn
Sm i dryghet flex? öm punkt?
Om du inte vill debattera det varför bumpade du denhär tråden samt startade en ny?

USA är påväg att förbjuda effedrin de med, gå och läs på.
Steroider är "tillåtna" i massor av länder, är det okej det med?
Prohormoner är tillåtna i USA för närvarande, är det oxå okej då?

Som sagt säger inte att det är spec hemskt att använda skiten men det är ändå ett icke accepterat preparat som dessutom används av enmassa folk som knappt vet vad de pysslar med.

1.Jag har läst på en hel del, och jag vet om att USA ska förbjuda E..
2.Jag är inte dryg och definitivt inte berörd personligen, det jag stör mig på är hysch-hyschandet i detta land om allt som är så jävla farligt, när folk röker,snusar o super som tokar!
3. Vad man använder är upp till var och en-precis som det är upp till var och en att ha vilken frisyr de vill ha.Sen att det finns opålästa idioter som tar steroider lr efedrin är en helt annan sak!
Jag kanske ska ta o starta en ny tråd om att cd-kopiering är olagligt också? Hmmmm....Otillåtet av Svea rikets lag..JAJA slutdisskuterat då...:cheers: kram

z_bumbi
2003-08-29, 10:32
FlexOnline: CD-kopiering och även programstöld har redan varit uppe under allmänt.

Efedrin har också varit uppe och jag håller med de som säger att det oftast är många som inte har en aning om bieffkter som stoppar i sig det eller för den delen läst något som helst om det. Verkar kul att råka ut för en trafikolycka och bli misstänkt för amfetaminmissbruk bara för att man vill tappa några gram fett extra under en diet t ex mer effekt ger det ju inte..

Det är ju tyvärr inget unikt för olagliga saker att man inte läser på utan det gäller även lagliga tillskott.

Pez
2003-08-29, 12:37
Originally posted by FlexOnline


Om du menar att efedrin är jämförbart med steroider så är du jävligt smart....:smash:


Ja herregud... Du måste ju inse hur "jävligt smart" du framstår som nu?

Mitt inlägg var på intet sätt osant eller överdrivet, endast formulerat på så vis att det möjligtvis ska ge de som inte vet vad dom sysslar med en extra tankeställare. Det finns ju en del tonåringar och ungdomar som läser här och de ska fan inte pyssla med efedrin, i vilket fall som helst ska dom inte tro att det är jämförbart med protein/kreatin.

Så - Flexonline, kan du ärligt säga att du, om du tänker efter i en minut, är upprörd över något av jag skrev? Och isåfall vad?

PS. SKÄMS PÅ SIG! Det är fult att överreagera. :D

/pez

FlexOnline
2003-08-29, 12:44
Originally posted by Pez


Ja herregud... Du måste ju inse hur "jävligt smart" du framstår som nu?

Mitt inlägg var på intet sätt osant eller överdrivet, endast formulerat på så vis att det möjligtvis ska ge de som inte vet vad dom sysslar med en extra tankeställare. Det finns ju en del tonåringar och ungdomar som läser här och de ska fan inte pyssla med efedrin, i vilket fall som helst ska dom inte tro att det är jämförbart med protein/kreatin.

Så - Flexonline, kan du ärligt säga att du, om du tänker efter i en minut, är upprörd över något av jag skrev? Och isåfall vad?

PS. SKÄMS PÅ SIG! Det är fult att överreagera. :D

/pez

MMM Ja pappa du har rätt! Förlåt.....:cryout:

Lasse Kongo
2003-08-29, 14:18
.Jag är inte dryg och definitivt inte berörd personligen, det jag stör mig på är hysch-hyschandet i detta land om allt som är så jävla farligt, när folk röker,snusar o super som tokar!


Exaktamundo!!!

:kinky:

Grahn
2003-08-29, 15:05
är väl bara att ta upp en dialog med riksdagen om detta då :)

Sverker
2003-08-29, 17:26
Har svårt att tänka mig att efedrin är en långsiktig lösning för att hålla formen.


Lär dig hur din kropp fungerar istället för att se hur kroppen reagerar på stimulansia.


Ett välmenande råd ifall du vill vara iform om tio år.

HajduMan
2003-08-29, 23:08
håller med om att efedrin och annat skit är "skit"

Kan ni inte bara hålla er till kost och träning

och om ni nu vill ha prestationshöjare så ta isåfall Kreatin ffs!!


:furious:


gå ner i vikt med piller? ffs spring med dig istället

Pez
2003-08-29, 23:33
Anledningen till att jag ibland känner mig manad till att skriva om t.ex efedrin på så sätt att jag framhäver de faktum att det i grund och botten handlar om läkemedel och att det, hand i hand med effekt, även har bieffekter som man måste ta med i beräkningarna, är att många av de yngre/oerfarna som är intresserade av, eller använder, efedrin gör så för att det är lite "tufft" och inte pga att dom har behov av det på något sätt. T.ex så är att använda ECA i förbränningssyfte totalt bortkastade pengar såtillvida man inte har koll på diet/cardio..som booster inför träningspass fungerar efedrin, inget snack om saken, men om du inte kan pressa dig till ditt yttersta utan effe så kommer du inte kunna göra det med heller.

Tycker inte att man på något sätt ska uppmuntra eller påverka någon att använda effe eller liknande preparat då ett val att göra det måste komma från individen själv, med allt vad eget ansvar innebär. "Liberal" är inte samma sak som "uppmuntrande".

/pez

DrP
2003-08-30, 16:19
Tydligen ska efedrin bort från dopinlistan. Obs. enligt artikel i aftonbladet.

Att Wada säger att modafinil kommer upp på listan till Aten-OS kommenterar han så här:
- Det är inte klart vilka ämnen som kommer till OS. Det tas fram förslag på vilka ämnen som ska med och det förs diskussioner innan ämnen hamnar på listan.
- Man ska ta bort efedrin och koffein. Då vore det konstigt att lägga till Modafinil, som är ungefär samma typ av ämne. Modafinil är en ganska ny substans. Den ges mot depressioner, kronisk trötthet och utbrändhet och har prövats mot alzheimer.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,353675,00.html

Alltså inte för att jag tycker det är bra eller så.. Bara fakta.

Muaytudd
2003-08-30, 16:24
Hmmm förstår inte riktigt hut de resonerar om de ska tillåta Efedrin.


Det blir ju en satans stor skillnad med eller utan.


Då måste ju alla ta det för att ligga på samma nivå.


Nee gillar inte det

Langster
2003-08-30, 16:48
Ja det är lite märkligt om de tillåter effe i OS faktiskt.

Jag misstänker att det är pga påtryckningar från alla de länder där det är lagligt i tävling (t.ex USA, en amerikansk gymnast blev ju diskad på OS för några år sen pga det, vilket de tyckte var väldigt märkligt då det ju är ett tillåtet preparat i alla deras egna tävlingar).

Oxe
2003-08-31, 12:52
Har man problem med hjärtat kan ju effedrin ge ganska förödande effekter...

sen har vi punkten i fall du kör en hel ECA har du lättare för att blodkärl ect brsiter det finns ett antal små sådanna runt hjärnan som i fall man har anlag för det kan brista ..pga de effekter man får av effedrin..