handdator

Visa fullständig version : Smärta på insidan av knät?


myrhus
2009-08-10, 09:33
Tjena,

Förra året fick jag, vad jag kunde läsa mig till, löparknä, vilket som jag förstod de var en smärta i UTSIDAN av knät?.. Hur som helst löste det sig i slutändan.
I år har jag drabbats av ungefär samma symptom, fast nu på insidan av knät och inte utan direkt långdistanslöpning.

För några veckor sen spelade jag fotboll med några polare, endast för skojs skull, inget kämpande precis. Dagen efter kände jag att insidan på högerknät va brutalt stelt och vissa lägen gjorde ont. Fast det la sig relativt snabbt. Men symptomen återkom varje gång ja satte mig på en cyklel... Förra söndagen bestämde jag mig ändå för att spela fotboll med vännerna, då jag var symptomfri. Men mitt under spelets gång började värkarna komma igång och de fanns konstant kvar flera dagar efteråt. Jag har efter den söndagen tvingats cykla en del och jag märker att de förvärrar saken.

Det gör ont när jag; Går (mest under upplyftet, om jag haltar med rakt knä känns det ingenting), Cyklar (i stort sett hela tiden), Går i trappor (nedför är värst)...

Någon som har någon koll på vad det kan vara och vad jag kan göra åt saken?... Tänkte ringa läkaren men kan vara bra att kolla runt lite först. Tack för svar!

Pjotor
2009-08-10, 09:54
Fråga läkaren först, är min rekommendation. Smärta är väldigt subjektivt, och knän är komplicerade saker.

rockdemon
2009-08-10, 10:21
jag har problem med insidan av knäna av att jag hoppade en massa hopprep utan skor, känns som benhinneinflammation fast i knäna.

kolla upp det som kallas Hopparknä...

Black Star Abyss
2009-08-10, 12:03
Har haft både ont här och där i knäna och det brukar faktiskt bli bättre av träning. :)

Guddi
2009-08-10, 15:44
Förutom kanske någon typ av väldigt aggresiv RA så kan jag inte komma på något tillfälle då det inte är bra för knäna att man tränar lårmusklerna. Vid de flesta tillfällena ska det vara smärtfri träning dock...

moue
2009-08-10, 22:07
har du dålig hålfot och använder dåliga skor kan du få ont vid insidan av knät. händer mig iaf.