handdator

Visa fullständig version : Semester träning.


kid24
2009-08-10, 08:59
Ska som många andra åka bort ett tag till varmare breddgrader, och självklart infinner sig tankar på träning.

Har ni några favoriter som går att utföra utan tillgång till gym så dela gärna med er av dom.

Att köra cardio i 35celsius känns ej lika lockande :)

Blexx
2009-08-10, 09:01
armhävningar, hopprep.

Toby Asp
2009-08-10, 09:09
Brukar gå att hitta nånstans det går att köra chins/pullups. Även dips. Som sagt olika typer av pushups. Sen kan man väl tex curla och köra sidolyft med vilka föremål som helst som inte är fastspikade. Tåhävningar och böj med nåt tungt i famnen. Fantasin sätter gränsen.

kid24
2009-08-10, 10:56
Hopprep var ett bra alternativ, självklart är armhävningar inräknade i basutbudet, det jag mest tänkte på var hur man skulle kunna variera för att få lite extra belastning, att göra 100st armhävnignar känns rätt segt.

Hur mkt träning krävs förresten för att bibehålla massa och nuvarande form?

mattilainen
2009-08-10, 10:58
Hur länge ska du vara borta? är det 1 - 2 veckor tror jag ärligt inte du kommer förlora något nämnbart med muskler om du bara äter tillräckligt med protein. Tänk på att optinojan ska man släppa när man är på semester ;)

kid24
2009-08-10, 11:29
Är där i 1vecka, optinojan är i fullgång redan, fan va störd man e kring sånt här.

Toby Asp
2009-08-10, 12:08
Hopprep var ett bra alternativ, självklart är armhävningar inräknade i basutbudet, det jag mest tänkte på var hur man skulle kunna variera för att få lite extra belastning, att göra 100st armhävnignar känns rätt segt.


Placera något tungt på ryggen förslagsvis. Resväska, packad ryggsäck, pojk-/flickvän...

Alone_in_the_dark
2009-08-10, 12:13
Ska som många andra åka bort ett tag till varmare breddgrader, och självklart infinner sig tankar på träning.

Har ni några favoriter som går att utföra utan tillgång till gym så dela gärna med er av dom.

Att köra cardio i 35celsius känns ej lika lockande :)

Du kan köra vattengympa, körde själv det i 37 grader mycket skum känsla, från midjan och neråt sval och midjan uppåt känns det som man ska brinna upp:)

simme-
2009-08-10, 13:14
Ta det som en vilovecka tycker jag!

Depzon
2013-06-10, 08:43
Bumpar den här i stället för att starta en ny tråd.

Ska bort i okänt antal dagar på bilsemester i östeuropa senare i sommar. Det enda som lägger sordin över glädjen med semester för mig är känslan efteråt av att man är helt förstörd, ett fysiskt och mentalt skal av sitt forna jag, så jag vill absolut träna under semestern och hålla alkoholen nere. Kommer dock dricka en del men inte lika mycket som vanligt.

Jag vill träna om något bra tillfälle dyker upp längs vägen, alltså om man tar det lugnt någonstans ett tag, känner sig fräsch och det finns förutsättningar för att riva av några övningar. Men man har ju ofta hört om att det är "kontraproduktivt" att träna under en del förutsättningar som har med alkohol att göra.

1. Behövs två helnyktra dagar i rad för att ett träningspass ska ge något för muskelbevarande? Och att man då tränar den andra av dessa nyktra dagar?

2. För att anknyta till ovan: Har jag rätt i att ett träningspass med alkohol senare under dygnet, men utan alkohol dagen före, är "mindre ogivande" (beroende på hur pessimistisk man ska tillåta sig vara) än ett träningspass dagen efter alkohol (även om man kanske är nykter hela träningsdagen)?

Fuark
2013-06-10, 09:15
ta det som en vilovecka tycker jag!

+15

Holmeros
2013-06-10, 09:19
Trx !

Raschmus
2013-06-10, 10:43
Brukade "överträna" en vecka innan semester. Inbillar mig att du inte blir övertränad eftersom den korta perioden följs av en vilovecka.

Nu för tiden skiter jag i vilket.

Edit: Tränar ofta ben en gång under skidsemester. Får som en kittlande känsla i låren och ett jävla sug efter benspark.