handdator

Visa fullständig version : Dosering av Kre-alkalyn


Duffman
2009-08-10, 01:44
Jag har köpt en burk med de vanliga kapslarna om 750mg. Rekommenderad dos är vad jag förstått 2-3 kapslar före träning. Men sånt kan ju variera.

Hur många om dagen tar ni? När tar ni dem och tycker ni att det funkar?

Degpekka
2009-08-10, 01:50
Lite bökigt med kapslar till kreatin när dem flesta sorter inte smakar något speciellt i vatten. Men jag hade en burk kre-alkalyn innan och då körde jag som det stog på burken 2-3 kapslar före träning, märkte dock ingen skillnad mot vanligt monohydrat.

billanpillan
2009-08-12, 11:47
Lite bökigt med kapslar till kreatin när dem flesta sorter inte smakar något speciellt i vatten. Men jag hade en burk kre-alkalyn innan och då körde jag som det stog på burken 2-3 kapslar före träning, märkte dock ingen skillnad mot vanligt monohydrat.

Men man går inte upp i vikt utav Kre- alkalyn eller?

KniveN
2009-08-12, 15:09
Men man går inte upp i vikt utav Kre- alkalyn eller?

Jo om du doserar som "vanligt" kreatin anledningen till att man inte märker av en viktökning med KA är att den är lägre doserad. Tar du lika lite monohydrat så går du inte heller upp i vikt.

billanpillan
2009-08-12, 17:55
Jo om du doserar som "vanligt" kreatin anledningen till att man inte märker av en viktökning med KA är att den är lägre doserad. Tar du lika lite monohydrat så går du inte heller upp i vikt.

KCG R2 är alltså då likadan som monohydrate? eller har den fler positiva saker?

Asdf
2009-08-12, 19:21
Jag har köpt en burk med de vanliga kapslarna om 750mg. Rekommenderad dos är vad jag förstått 2-3 kapslar före träning. Men sånt kan ju variera.

Hur många om dagen tar ni? När tar ni dem och tycker ni att det funkar?

750mg kapslar? Du borde ta 6-7kapslar varje dag om du ska nå runt 5g/dag

KniveN
2009-08-12, 21:17
KCG R2 är alltså då likadan som monohydrate? eller har den fler positiva saker?

Kreatinet ja, men den innehåller ju även andra ämnen.