handdator

Visa fullständig version : FingerStyrka Uppdrag, klarar du?


Supermicke
2009-08-08, 12:55
Hej alla! :naughty:

Ditt uppdrag är att göra en chin i en dörr med fingrarna ovanpå listen, tummen får inte användas till någonting. Alltså ska man hänga i fingertopparna på en dörrlist och göra en chin. Det kan vara olika bredd på vissa dörrlister men ungefär 2-3cm tycker jag det ska vara.

Anledningen är att jag själv vill klara men för mig är det typ omöjligt så därför tänkte jag se om det är någon annan som är kapabel att klara det, vore intressant och se om det är möjligt :)

Kör hårt lycka till! Svara gärna här hur det går sen :thumbup:

ceejay
2009-08-08, 12:58
Du menar alltså endast den sista biten av fingret, där nageln sitter?

kjell33
2009-08-08, 13:01
Jag har själv gjort en pull-up i yttersta fingerleden i en greppbräda avsedd för klättringsträning så det är nog inte omöjligt. Då vägde jag bara lite över 60kg förresten. Stor skaderisk med sådan träning så ta det försiktigt.

hugok
2009-08-08, 13:02
Jag tror ärligt talat att min dörr inte skulle må så jättebra om jag provade hemma, men jag har kört på trappor något liknande.

Morty
2009-08-08, 13:17
Har sett en polare göra 3-4 chins sådär. Han liksom vek över fingrarna, så att trycket kom "framifrån".

Sannolikt inte bra för lederna men det imponerade på mig!

LadyG
2009-08-08, 13:18
Supermicke, menar du som killen i videon:

OpdbzMxgMcw

jocke12
2009-08-08, 13:20
Har sett en polare göra 3-4 chins sådär. Han liksom vek över fingrarna, så att trycket kom "framifrån".

Sannolikt inte bra för lederna men det imponerade på mig!

Om han viker över fingrarna runt något är det ju ingen prestation alls, eller fattar jag fel? Menade du att han satte fingrarnas spets mot karmen?

spange
2009-08-08, 13:24
klarade just 1,5 st. 2cm dörrlist. handflatorna från kroppen. omvänt grepp var lättare.

Morty
2009-08-08, 13:30
Om han viker över fingrarna runt något är det ju ingen prestation alls, eller fattar jag fel? Menade du att han satte fingrarnas spets mot karmen?

Fingrarna "står" mot kanten. Pröva och se om det är "ingen prestation".

spange
2009-08-08, 13:32
ett tips: talk på fingrarna skulle nog vara bra. jag fick lov att se till att fingertopparna var rena och snustorra, minsta svett så var det låångt ifrån att det skulle gå.

jocke12
2009-08-08, 13:39
Fingrarna "står" mot kanten. Pröva och se om det är "ingen prestation".

Haha wow. Ska du vara tillrättavisande för att sedan övergå till dryg får du nog börja med att förklara som folk.

Jag förstår nu vad du menar och DET är en prestation. Såsom det verkade i din första post hade han något som skulle likna en stång (fast hängandes i fingrarna då) och då är det en prestation om man är boskap, men inte annars.

nyman87
2009-08-08, 13:56
Jag fixade det. Listens tjocklek var 2,5cm och min vikt är runt 100kg.

sKedbladh
2009-08-08, 14:06
säger bara: Plastlist:smash:

Morty
2009-08-08, 14:41
Haha wow. Ska du vara tillrättavisande för att sedan övergå till dryg får du nog börja med att förklara som folk.

Jag förstår nu vad du menar och DET är en prestation. Såsom det verkade i din första post hade han något som skulle likna en stång (fast hängandes i fingrarna då) och då är det en prestation om man är boskap, men inte annars.

Jag förklarade så gott jag kunde ;(

Zetor99
2009-08-08, 14:49
Mina dörrlister är 10 mm tjocka och halvdant ditslagna med lite småspik, inte för att det vore särskilt sannolikt att jag klarade det med en lämplig list heller, men som det är nu vore det urbota dumt att ens försöka. :(

BobaFett
2009-08-08, 14:49
Jag har gjort liknande lite överallt på jobbet (jobbar på ett kraftvärmeverk) men min dörr skulle nog gå sönder så jag tänker inte prova. :smash:

Supermicke
2009-08-08, 19:01
jag är grymt imponerad och avundsjuka på ni som klarar det :) har ni något bra tips på hur man ska träna? pinch block lr vad det heter?