handdator

Visa fullständig version : Klinefelter syndrome


HMPFZ
2009-08-07, 13:45
Hejsan, kan det vara så att jag har Klinefelter syndrome, jag har deffat mycket länge men får ALDRIG bort fettet på höfterna, det går verkligen inte.. Vad kan vara felet?

Loke
2009-08-07, 14:00
Tja... Har du nån helkroppsbild att lägga upp så vi kan se hur det ser ut?

Kromosomfel känns ju lite långsökt...

Larsson
2009-08-07, 14:04
Tja... Har du nån helkroppsbild att lägga upp så vi kan se hur det ser ut?

Kromosomfel känns ju lite långsökt...

Var min tanke också. Ett fel med kromosomerna borde ju uppvisa flera symptom än att man ev. är bred över höfterna.

Men om trådskaparen är orolig ska han naturligtvis uppsöka sjukvården och be att bli undersökt, på ett forum får du ingen riktig diagnos.

mattilainen
2009-08-07, 14:15
"deffat mycket länge" hur mycket har du deffat, vilken vikt ligger du på nu? Går du ner stadigt? fettet vid höften blir du kanske av med sist. Tror du får definiera deffat mycket länge och skriva lite mer. Kan inte hjälpa annars och jag tror mer på att det finns en bättre förklaring än att du har någon sjukdom..

Joakim pettersen
2009-08-07, 14:25
man kan ju deffa i 3 månader och gå ned 1kg, vilket blir 4kg på ett år om min mattelärare lärde mig rätt. Med andra ord bör du nog skriva lite mer utförligt om din deff, hur mycket du gått ned, visa bilder, skriva lite vad du äter o.s.v. Det skulle nog underlätta för de som är kunniga nog att hjälpa dig!:thumbup:

C.E.J.
2009-08-07, 14:30
A karyotype is used to confirm the diagnosis. In this procedure, a small blood sample is drawn. White blood cells are then separated from the sample, mixed with tissue culture medium, incubated, and checked for chromosomal abnormalities, such as an extra X chromosome. (wikipedia)

Så, skulle du kunna lägga upp lite av ditt blod så vi kan testa om du har det?