handdator

Visa fullständig version : Samma fråga som alla andra - Vad ska jag köpa?


Vikbofoto
2009-08-07, 09:54
Tjena.

Helt ny på detta forum och tänkte höra med "proffsen" om det är vettigt att köpa någon form av tillskott.

Jag tränar 3 ggr i veckan på gym, med förhoppning om att inrikta mig på styrkelyft. Har tränat till och från sedan 2005 med upphåll våren/sommaren som varit. Men nu är det dags igen.
Tänkte köra hårt för att få igång kroppen utan några tillskott i en månad eller så för att sedan kanske hjälpa till lite extra med någon form av vettigt tillskott.

Målet är att bli stor och stark. (no shit?) Har satt som datum att den 6/4-10 ska jag ta 100kg bänk. Kanske är för högt men vad vet jag.

Vad är vettigast att köpa? Jag äter bra i övrigt, alltid ordentlig frukost, mycket kött, kyckling, potatis, pasta och ris.

Har inga drömmar att ställa upp i någon skönhets-/bodybuildingtävling. Vill helt enkelt öka massan och få större yta att sätta tatueringarna på. :D


Tacksam för svar

Tommy

Alfred Nobel
2009-08-07, 10:05
Rama in din träning med snabbt protein: EAA eller Vassleprotein, före och efter.

EAA = Essentiella aminosyror
Vassleprotein (whey 80/100) = Mjölkprotein

Sen räcker det med att du äter ordentliga måltider. Mycket mat efter träning!

Lycka till!

Vikbofoto
2009-08-07, 10:10
Just det, jag är laktosintolerant... om det spelar in på vad jag ska köpa.

Alfred Nobel
2009-08-07, 10:12
Just det, jag är laktosintolerant... om det spelar in på vad jag ska köpa.

Då hade jag köpt EAA (essentiella aminosyror) och tagit på fastande mage direkt innan träning och ihop med lite kolhydrater (maltodextrin) efteråt.

Vikbofoto
2009-08-07, 10:17
På fastande mage... jag tränar runt 7 de dagar jag tränar ska jag strunta i att äta någonting innan och bara ta EAA och maltodextrin för att sedan äta frukost efter passet?

Turbo Rico
2009-08-07, 10:32
På fastande mage... jag tränar runt 7 de dagar jag tränar ska jag strunta i att äta någonting innan och bara ta EAA och maltodextrin för att sedan äta frukost efter passet?


Finns dom säger att dom klarar det, jag hade ätit en frukost som tom Johnny Wahlqvist hade tyckt varit mycket. Mat är bättre än tillskott, speciellt frukost. Satsa på kreatin och nån Redbull eller nåt annat som piggar upp om du ska träna på morgonen.
Kreatinet hade jag börjat ta då jag gjort 100 kg i bänk för att sen kunna öka ännu mer.

villblibiff
2009-08-08, 08:33
Rage på morgonen borde väl få igång dig om du har problem med o tagga till på morgonen. Provat det?

vicarious
2009-08-09, 11:44
Rama in din träning med snabbt protein: EAA eller Vassleprotein, före och efter.

EAA = Essentiella aminosyror
Vassleprotein (whey 80/100) = Mjölkprotein

Sen räcker det med att du äter ordentliga måltider. Mycket mat efter träning!

Lycka till!

What he said!

Sniggel
2009-08-09, 11:50
På fastande mage... jag tränar runt 7 de dagar jag tränar ska jag strunta i att äta någonting innan och bara ta EAA och maltodextrin för att sedan äta frukost efter passet?

Om du kan prestera med enbart EAA så är det en god idé. EAA har nämligen sin bästa effekt om man är tom i magen. Dock om du märker att prestationen försämras av det så spelar det ingen roll hur bra EAA är, isåfall är det bättre med frukost. Tänk dock på att ändrade kostvanor är något man kan behöva vänja sig vid och det kanske inte går bra i början, men hur bra som helst efter 1 vecka eller 2.