handdator

Visa fullständig version : Rage och vassle


Rusk
2009-08-06, 13:28
Hejsan, jag har nu deffat sedans den 29e maj och har gått från 83,8 till 73,2 och har kört helt utan några kosttillskott. Ligger runt 14-1700kcal om dagen och det kommer från endast proteinrik kost förutom 1 potatis och 1dl havregryn varje dag. Nu till saken, Jag har kört med ragex2 och whey-80 1dl om dagen i 2 dagar nu för att jag tappade orken totalt men den har återställts helt med rage känns det som, klarar av alla sets och reps samt att jag har ökat i vissa övningar. Så jag undrar om min viktnedgång kommer att förändras något nu när man har börjat med rage och är det okej att köra med 1dl vassle om dagen när man deffar? Jag vet att kreatin binder upp lite vätska men det är väll mest i musklerna? Sen så undrar jag om rage innehåller några kalorier? (dum fråga kanske):P Mvh Rusk

Frillan
2009-08-06, 14:11
Vad sägs om att lägga om kosten?

Rusk
2009-08-06, 14:27
vadå? Kyckling/lax/nötfärs/keso/kvarg och tonfisk/makrill. Varför ska jag lägga om det?

AmericanDragon
2009-08-06, 14:59
Rage näringsinnehåll per 100 g

Energi 90 Kcal
Protein 0g
Fett 10g
Kolhydrater 0g


Det är klart det är "okej" att inta vassle även om man deffar. Allt hänger på hur mycket i kaloriminus du ligger. Om du åstakommer det via massa vassle eller potatis, spelar mindre roll.

Om du vill ligga på samma underskott med vassle som du gör nu utan, så får du helt enkelt kompromissa genom att välja bort någonting annat istället, eller lägga till mer träning.

944RS
2009-08-07, 08:24
Nu vet man ju inget om vilka mängder du äter av allt det proteinrika men om du inte har några andra kolhydratkällor än potatisen och havregrynen så tror jag inte att vasslen behövs.

Kalorierna i en portion rage kommer inte försämra din viktnedgång nämnvärt om du kan träna hårdare/längre/bättre än utan.

Rusk
2009-08-07, 09:14
Jag köpte vassle för jag är så galet trött på kvarg/tonfisk efter träningen, går inte ner längre haha:P

Alfred Nobel
2009-08-07, 09:47
Jag köpte vassle för jag är så galet trött på kvarg/tonfisk efter träningen, går inte ner längre haha:P

Förmodligen ett billigare alternativ också om du köper budgetmärken.

944RS
2009-08-07, 13:20
Jag köpte vassle för jag är så galet trött på kvarg/tonfisk efter träningen, går inte ner längre haha:P

Ja lite variation brukar inte skada.

Antar att du har koll på andra alternativ som ägg, mjölk, ost och nötter...

Rusk
2009-08-07, 14:11
Ja lite variation brukar inte skada.

Antar att du har koll på andra alternativ som ägg, mjölk, ost och nötter...

Ägg har aldrig varit någon höjdare för mig, konsistensen får mig att må illa men jag trycker ner mig några då och då med tanke på hur nyttiga dom är. Sen så är nötter för kalori rikt imo:P

martikainen
2009-08-10, 11:51
Ägg har aldrig varit någon höjdare för mig, konsistensen får mig att må illa men jag trycker ner mig några då och då med tanke på hur nyttiga dom är. Sen så är nötter för kalori rikt imo:P

Testat olika former av ägg, omelett/äggröra, blir ju lite annan konsistens än att äta kokt/stek.