handdator

Visa fullständig version : Jungle Warfare nu dopingklassat


Snoozer
2009-08-06, 12:58
"Fick info från Garle på dopinglabbet om att de fällt en idrottare för att ha använt JW. Den metaboliseras på samma sätt som metyltestosteron vilket betyder att JW kommer att klassas som en anabol steroid och går då in under Dopningslagen"

Informationen kommer från en snubbe på Gymvaru***** , pulicerades på ett annat tärningsforum Idag.

Produkten är nu borttagen från denna tillskotthemsida, vilket betyder att den möjligtvis kommer sluta säljas?
Värt att tänka på ni som nu använder denna produkt.

BobaFett
2009-08-06, 13:20
"Fick info från Garle på dopinglabbet om att de fällt en idrottare för att ha använt JW. Den metaboliseras på samma sätt som metyltestosteron vilket betyder att JW kommer att klassas som en anabol steroid och går då in under Dopningslagen"

Informationen kommer från en snubbe på Gymvaru***** , pulicerades på ett annat tärningsforum Idag.

Produkten är nu borttagen från denna tillskotthemsida, vilket betyder att den möjligtvis kommer sluta säljas?
Värt att tänka på ni som nu använder denna produkt.

Attans! Att man inte lagrade upp några förpackningar :D

cocacola
2009-08-06, 15:36
vilken tur att man har kvar en hel låda av gamla jw !!!! :hbang:

C.E.J.
2009-08-06, 17:36
lol 90-talister g0t pwnd

frambogir
2009-08-06, 17:45
Se där ja! Det var ju inte ens värt pengarna så det är lika bra att det dopingklassas!

-Englund
2009-08-06, 18:18
lol 90-talister g0t pwnd

+1

BobaFett
2009-08-06, 19:43
men seriöst, var det inte redan dopingklassat innan? Eller är det olagligt nu?

Vad är kriterierna för att nåt ska förbjudas? Farliga bieffekter? Funkar "för bra" eller?

doni
2009-08-06, 20:39
lol 90-talister g0t pwnd

Hur menar du? Kör alla förutom 90-talister på tyngre grejer?

Jan
2009-08-06, 20:40
Attans! Att man inte lagrade upp några förpackningar :D

Du verkar inte bry dig om att det är dopingklassat, så varför inte bara köra "riktiga" steroider?

Sniggel
2009-08-06, 21:04
Didn´t see that one coming *rolleyes*

sKedbladh
2009-08-06, 22:40
Tycker det hela med JW har varit väldigt luddigt.
Har sedan urminnes tider pågått diskussioner om hurvida det är ett lagligt tillskott och om man åker fast i dopingkontroller om man brukar det eller ej.

Men nu är det iaf officiellt:smash:

Timme
2009-08-06, 23:34
men era nötter! Det har varit dopingklassat helatiden! Henrik på eiselt har också varit tydlig med det.

Hur kan ni inte själva kolla upp vad det är ni stoppar i er?

sKedbladh: Dopingklassat och olagligt är inte samma sak och ända sedan JW togs in i sverige så har det varit officiellt att det är dopingklassat. Det står klart och tydligt på sidan "Bör inte användas av tävlande"

Hur svårt kan det vara att förstå?

Timme
2009-08-06, 23:37
Du verkar inte bry dig om att det är dopingklassat, så varför inte bara köra "riktiga" steroider?

aas = Olagligt och dopingklassat

JW = lagligt och dopingklassat

as simple as that.

jocke12
2009-08-06, 23:44
men era nötter! Det har varit dopingklassat helatiden! Henrik på eiselt har också varit tydlig med det.

Hur kan ni inte själva kolla upp vad det är ni stoppar i er?

sKedbladh: Dopingklassat och olagligt är inte samma sak och ända sedan JW togs in i sverige så har det varit officiellt att det är dopingklassat. Det står klart och tydligt på sidan "Bör inte användas av tävlande"

Hur svårt kan det vara att förstå?

Tjena Nöten. Vem säger sig ha stoppat i sig något den inte visste något om?

internethjälten
2009-08-07, 04:30
ända sedan JW togs in i sverige så har det varit officiellt att det är dopingklassat. Det står klart och tydligt på sidan "Bör inte användas av tävlande"

Exakt, men många lever nog i en falsk trygghet att säljs det i lilla söta
rosa bomulls-sverige så är det ofarligt. Bara ute i stora vida världen som
det finns farliga saker :D

Det roliga med just detta är att det sitter säkert ett antal tusen kids som
tänker "oj, innebär detta att jag kurat nu då *confused*" eller liknande :laugh:

Lajne
2009-08-07, 09:14
men era nötter! Det har varit dopingklassat helatiden! Henrik på eiselt har också varit tydlig med det.

Hur kan ni inte själva kolla upp vad det är ni stoppar i er?

sKedbladh: Dopingklassat och olagligt är inte samma sak och ända sedan JW togs in i sverige så har det varit officiellt att det är dopingklassat. Det står klart och tydligt på sidan "Bör inte användas av tävlande"

Hur svårt kan det vara att förstå?
Antingen är det jag, eller så är det du som har problem med läsförståelsen, då den första posten, som citerar ägaren till en viss internetbutik som säljer kosttillskott, påstår att JW kommer klassas som en anabol steroid och gå in under dopinglagen. I sådana fall kommer de förvirrade tonåringarna internethjälten nämnde faktiskt att ha kurat och jw kommer faktiskt att vara olagligt.

BobaFett
2009-08-07, 09:48
Du verkar inte bry dig om att det är dopingklassat, så varför inte bara köra "riktiga" steroider?

Ehm, och du antar direkt att jag är seriös :smash:

sKedbladh
2009-08-07, 10:52
men era nötter! Det har varit dopingklassat helatiden! Henrik på eiselt har också varit tydlig med det.

Hur kan ni inte själva kolla upp vad det är ni stoppar i er?

sKedbladh: Dopingklassat och olagligt är inte samma sak och ända sedan JW togs in i sverige så har det varit officiellt att det är dopingklassat. Det står klart och tydligt på sidan "Bör inte användas av tävlande"

Hur svårt kan det vara att förstå?



Det är väl det här jag menar:
Du säger si. Någon annan säger så.
Har aldrig varit speciellt intresserad utav produkten så jag har inte gjort någon särskild research på det heller.
Förövrigt så mumsar jag inte JW heller.

Timme
2009-08-07, 22:49
Antingen är det jag, eller så är det du som har problem med läsförståelsen, då den första posten, som citerar ägaren till en viss internetbutik som säljer kosttillskott, påstår att JW kommer klassas som en anabol steroid och gå in under dopinglagen. I sådana fall kommer de förvirrade tonåringarna internethjälten nämnde faktiskt att ha kurat och jw kommer faktiskt att vara olagligt.

aj då. Du har faktiskt rätt. Jag blev lite väl upphetsad och frustrerad. Jag ber om ursäkt för mitt utfall.

AmericanDragon
2009-08-08, 13:50
Men, om det nu är dopingklassat, vad händer då om ni säljer det, Henrik?
Och vad händer med dom som köper det? Borde det inte vara lika illa som att då åka dit för handling vilken AAS som helst?

EiseltUK
2009-08-08, 15:05
Men, om det nu är dopingklassat, vad händer då om ni säljer det, Henrik?
Och vad händer med dom som köper det? Borde det inte vara lika illa som att då åka dit för handling vilken AAS som helst?

Vi säljer inte JW längre.

Om den går in under dopningslagen - vilket enligt Garle är säkert - så blir den jämnställd med anabola steroider i laglig mening.

schabo-labo
2009-08-09, 10:17
Säljs fortfarande på MM------s.

internethjälten
2009-08-09, 10:54
Säljs fortfarande på MM------s.

Säljs på 5 ganska stora webshoppar, ja om man räkar in EVO-stack som också innehåller JW då.

Black Star Abyss
2009-08-09, 11:25
"Fick info från Garle på dopinglabbet om att de fällt en idrottare för att ha använt JW. Den metaboliseras på samma sätt som metyltestosteron vilket betyder att JW kommer att klassas som en anabol steroid och går då in under Dopningslagen"

Informationen kommer från en snubbe på Gymvaru***** , pulicerades på ett annat tärningsforum Idag.

Produkten är nu borttagen från denna tillskotthemsida, vilket betyder att den möjligtvis kommer sluta säljas?
Värt att tänka på ni som nu använder denna produkt.

Vad innebär detta? Är JW skadligt för kroppen eller? Tänkte om det ska klassas som AAS.

KaptenKnäsvag
2009-08-09, 12:23
Vad innebär detta? Är JW skadligt för kroppen eller? Tänkte om det ska klassas som AAS.

Det innebär väl att JW har kemiska komponenter vars effekter kan liknas vid AAS, men vars struktur inte är tillräckligt lik AAS för att vara narkotikaklassat eller "automatiskt" dopingklassat.

Har jag fel?

fenyletylamin
2009-08-09, 13:12
Det innebär väl att JW har kemiska komponenter vars effekter kan liknas vid AAS, men vars struktur inte är tillräckligt lik AAS för att vara narkotikaklassat eller "automatiskt" dopingklassat.

Har jag fel?

du har fel

AmericanDragon
2009-08-09, 17:08
Men kan någon förklara vad som skulle KUNNA hända om man beställde en burk idag?

Degpekka
2009-08-09, 17:30
Men kan någon förklara vad som skulle KUNNA hända om man beställde en burk idag?

Troligtvis ingenting, precis som för majoriteten som beställer steroider online. Tyvärr. :)

Snoozer
2009-08-09, 17:31
Men kan någon förklara vad som skulle KUNNA hända om man beställde en burk idag?

Det händer inte så jättemycket, det är inte olagligt att köpa produkten än. Dock så vill företagen bli av med produkten så snart som möjligt för att det annars kan se konstigt ut om dom säljer produkter som är dopingklassade.

Sedan så kan det ju ge utslag på dopingkontroller om man nu använder produkten.
Angående biverkningar så är där ju många som använder/användt produkten, så det får du ta med dom isåfall. Vad jag läst mig till så har folk inte kännt av något i form av biverkningar.

Anton Fräs
2009-08-10, 07:00
Jag är ju inte direkt förvånad över denna nyhet..

Sebbe_H
2009-08-10, 21:54
Men kan någon förklara vad som skulle KUNNA hända om man beställde en burk idag?

Dopingklassat är inte lika med olagligt. Så köp på om du tycker att det är väl investerade hundralappar.

EiseltUK
2009-08-11, 21:25
Det innebär väl att JW har kemiska komponenter vars effekter kan liknas vid AAS, men vars struktur inte är tillräckligt lik AAS för att vara narkotikaklassat eller "automatiskt" dopingklassat.

Har jag fel?

Strukturen är definitivt lik en AAS men den är mer, för att citera Patrick Arnold, som ett designer pro-hormon även om det är en relativt mild effekt jämfört med vissa andra steroider.

Sverker
2009-08-12, 06:12
Strukturen är definitivt lik en AAS men den är mer, för att citera Patrick Arnold, som ett designer pro-hormon även om det är en relativt mild effekt jämfört med vissa andra steroider.


Låter som ett fiasko ifall designen ändå ger upphov till metaboliter som är dopningsklassade.

SizeOn
2010-03-11, 12:56
Saxat från ********.


Jungle Warefare finns nu till försäljning!

VI har ett lager av Jungle Warefare som vi avaktat att sälja i väntan på vår utredning av produkten.
Vi släpper nu detta parti av Jungle Warefare.

Är Jungle Warefare olaglig i Sverige = NEj det är den inte!

Innehåller Jungle Warefare prohormoner eller steroider = Nej det gör den inte!

Vi har testat Jungle Warefare och den är helt fri ifrån Steroider och prohormoner eller andra eventuella olagliga ingredienser som är listade enligt dagens testmetoder.

auermaa
2010-03-11, 13:08
Saxat från ********.


Jungle Warefare finns nu till försäljning!

VI har ett lager av Jungle Warefare som vi avaktat att sälja i väntan på vår utredning av produkten.
Vi släpper nu detta parti av Jungle Warefare.

Är Jungle Warefare olaglig i Sverige = NEj det är den inte!

Innehåller Jungle Warefare prohormoner eller steroider = Nej det gör den inte!

Vi har testat Jungle Warefare och den är helt fri ifrån Steroider och prohormoner eller andra eventuella olagliga ingredienser som är listade enligt dagens testmetoder.

Fin bump där. F ö finns det 2st olika Jungle Warfare.

Monsterbiceps
2010-03-11, 13:45
Verkar ha passat på att höja priset nu när det bara sälj på ett ställe också.

Ungrim
2010-03-11, 13:48
Klart de höjer pristet för att tjäna lite extra nu när de är ensam om produkten och rykterna om den "Coola" produkten sprids bland alla små pojkar,

Synd att de inte vaskar sitt lager och slutar sälja det istället.

Huskvarna
2010-03-11, 18:17
Hej!

Kan man räkna med ökad styrka i exemplevis bänkpress när man intar Jungle Warfare?

MVH
Jörgen
Huskvarna

Dreas
2010-03-11, 18:46
Hej!

Kan man räkna med ökad styrka i exemplevis bänkpress när man intar Jungle Warfare?

MVH
Jörgen
HuskvarnaDu kan räkna med att öka i bänkpress ifall du tränar tungt och äter och sover mycket. Slösa inte pengar på JW är mitt råd.

Huskvarna
2010-03-12, 15:34
Hej!

Jag har införskaffat 2 burkar med Jungle Warfare idag för att testa produkten
om det ger någon styrkeökning och då främst i bänkpress.


MVH
Jörgen
Huskvarna

carl0
2010-03-12, 19:13
Hej!

Jag har införskaffat 2 burkar med Jungle Warfare idag för att testa produkten
om det ger någon styrkeökning och då främst i bänkpress.


MVH
Jörgen
Huskvarna



Ok jörgen :) återkom gärna med resultat och ge lite utvärderingar, alltid kul att höra.

Huskvarna
2010-03-12, 19:26
Hej!

Innehållet ska räcka för 2 månader.
Jag återkommer med betygsättning av detta kosttillskott.

MVH
Jörgen
Huskvarna

fenyletylamin
2010-03-14, 06:54
Hej!

Innehållet ska räcka för 2 månader.
Jag återkommer med betygsättning av detta kosttillskott.

MVH
Jörgen
Huskvarna
Är du ens medveten om att detta slutade tillverkas förra året och att det enda som finns kvar idag är rest partier.
Sen finns det redan ganska mycket att hitta om jw.

Huskvarna
2010-03-15, 18:58
Hej!

Jag har använt jungle warfare i 4 dagar och märkt av ökad styrka i bänkpress.
Det blev personbästa i bänken idag på jobbet.
Då blir man glad!

MVH
Jörgen
Huskvarna

Kauppi
2010-03-15, 19:26
Slöseri säger jag bara..



träna tungt - ät - sov = :thumbup:

Dreas
2010-03-15, 21:27
Hej!

Jag har använt jungle warfare i 4 dagar och märkt av ökad styrka i bänkpress.
Det blev personbästa i bänken idag på jobbet.
Då blir man glad!

MVH
Jörgen
HuskvarnaPlaceboeffekten, grattis.

Eller så ser du det såhär, din träning suger och JW gör hela jobbet för dig? Det sista känns inte så rimligt ;)

Fordon
2010-03-15, 23:34
Placeboeffekten, grattis.

Eller så ser du det såhär, din träning suger och JW gör hela jobbet för dig? Det sista känns inte så rimligt ;)

Det är väl inte så orimligt att han får till ett nytt PB i en övning när man kan få PB i en övning utan kosttillskott alls *rolleyes*

Modux
2010-03-15, 23:35
Hej!

Jag har använt jungle warfare i 4 dagar och märkt av ökad styrka i bänkpress.
Det blev personbästa i bänken idag på jobbet.
Då blir man glad!

MVH
Jörgen
Huskvarna

Grattis bra jobbat:thumbup:

Dreas
2010-03-15, 23:47
Det är väl inte så orimligt att han får till ett nytt PB i en övning när man kan få PB i en övning utan kosttillskott alls *rolleyes*Exakt :)

Gorilla
2010-03-16, 19:21
Hej!

Jag har använt jungle warfare i 4 dagar och märkt av ökad styrka i bänkpress.
Det blev personbästa i bänken idag på jobbet.
Då blir man glad!

MVH
Jörgen
Huskvarna
Du verkar ha mer att lära dig om träning och kost än de flesta har kvar att lära sig om att åka till Mars. För de som inte förstår vad jag menar finns ett citat i min sign som exempel.

Ta två steg tillbaka. Läs och lär. Granska det du har läst och gör något vettigt.

Huskvarna
2010-03-16, 19:37
Hej!

Dumma påstående från vissa klarar man sej utan.

MVH
Jörgen

Dreas
2010-03-16, 19:45
Hej!

Dumma påstående från vissa klarar man sej utan.

MVH
JörgenVore det då inte bäst att du slutade posta? Ta till dig det folk skriver istället. Verkar som om det kan bespara dig några slantar i framtiden.

Modux
2010-03-17, 22:24
Hej!

Dumma påstående från vissa klarar man sej utan.

MVH
Jörgen

märkt någon skillnad ?
mvh*rolleyes*

CRZ
2010-03-27, 08:09
Har hört det från många håll att "JW ska beställas, det är ju dopingklassat nu men säljs ändå, då måste det f-n funka".

Håller med majoriteten av folket i tråden. Ät, sov & träna rätt istället.

Kwon
2011-01-18, 14:35
Attans, skulle ha beställt lite innan detta.