handdator

Visa fullständig version : Helkroppspass, hur ofta?


Zlimer
2009-08-06, 02:59
Jag vet att det finns tusentals trådar om hur ofta man ska träna muskler osv men jag undrar ändå om det går att få några resultat med ett helkroppspass i veckan? Med resultat menar jag lägga på lite muskler på en klen kropp, inte vinna mr olymipa!

Givetvis kommer jag träna väldigt hårt på passet och ta det mesta ur musklerna.

Men frågan är alltså: Kan ett helkroppspass i veckan räcka? Eller borde jag köra var 5:e dag eller ännu mer ofta? Någon här som fått reslutat av att köra ett helkropsspass i veckan?

sjolund
2009-08-06, 08:04
Det är stor skillnad att träna en dag i veckan än att inte träna alls, du kommer märka resultat.

JMRA
2009-08-06, 08:19
Mitt tips är att köra så ofta du bara vill och orkar.

Vill du börja med ett pass i veckan så gör det och känns det för lätt så kör oftare, känns det för tungt kör mer sällan. Du kommer förhoppningsvis känna rätt fort vad som passar för just dig :)

Columbia
2009-08-06, 09:57
Jag vet att det finns tusentals trådar om hur ofta man ska träna muskler osv men jag undrar ändå om det går att få några resultat med ett helkroppspass i veckan? Med resultat menar jag lägga på lite muskler på en klen kropp, inte vinna mr olymipa!

Givetvis kommer jag träna väldigt hårt på passet och ta det mesta ur musklerna.

Men frågan är alltså: Kan ett helkroppspass i veckan räcka? Eller borde jag köra var 5:e dag eller ännu mer ofta? Någon här som fått reslutat av att köra ett helkropsspass i veckan?


Tyckte jag läste om någon härinne som ställde sig på BB-scenen och han skulle tydligen ha kört ett helkroppspass i veckan under en längre tid. Men då krävs det bra gener, väl genomtänkt kost, och antagligen ett riktigt jävla monsterpass.

Jag tycker definitivt att du ska köra två pass i veckan. Variera upplägget och intensiteten mycket. Ena passet med dropset, superset, fail och det andra traditionellt, t ex.

Hejnomax
2009-08-06, 10:38
Det är dumt att gå ut för hårt, man orkar ju aldrig med mer än vad man vill. Åtminstone i längden :)

50cent
2009-08-06, 15:00
enligt mig så ska man inte planera med vilken frekvens man ska träna, gå istället till gymmet när du känner dig återhämtad och frisk, oavsett om det behövs 3dagar eller 10dagar vila

Scratch89
2009-08-06, 15:17
Jadå, men du får räkna med att vara på gymmet ett par timmar, och dessutom träna på ett sätt som överbelastar ordentligt. Det är nog lättare sagt än gjort, då principen gäller för alla muskler.

Sniggel
2009-08-06, 21:02
90-120 minuter går säkert att köra igenom kroppen ordentligt på.
Förmodligen bättre med 2 pass i veckan men 1g i veckan är såå mycket bättre än 0 :)