handdator

Visa fullständig version : Mindre ben?


IDG
2009-08-05, 22:23
Tjena,

har ett litet problem. Jag har gått ner ungefär 11 kg och min överkropp är bra men problemet ligger i mina ben som inte alls matchar min överkropp. Jag har ganska mycket fett på dom som måste bort och det handlar inte om att jag har tränat dom för mycket och fått med för stora muskler. Frågan är, hur får man bort fett från ben? Pratade med en PT för ett tag sen och han gav mig tipset om att fortsätta köra benövningar men att jag ska sänka vikterna och köra väldigt många repetitioner. Är det ett bra sätt eller?

PiNG.
2009-08-05, 22:33
Du blir smalare på benen genom att gå ner ännu mer i vikt. Eller balansera uupp det genom att lägga på lite mer muskler på överkroppen :)

zydar
2009-08-05, 22:35
är genetiskt vart fettet samlas, så inget man kan göra.
Men vill du ha bort det, gå ner i vikt.

LindaS
2009-08-05, 22:38
Ja, det är ett bra sätt. Många repetetioner på lägre vikt är "slimmande" kan man säga. Inte säkert att det fungerar på dig dock, om det är enbart genetiskt som zydar påpekar.

major Pectoralis
2009-08-05, 22:41
Sjävklart hjälper även träning. Styrketräning (gärna i kombination med konditionsträning eller "idrottsträning") är ett utmärkt sätt att skaffa sig "tighta" ben. Jag har sett ganska få friidrottare eller motsvarande med celluiter (eller vad det heter) - de tränar dessutom styrketräning tungt och/eller explosivt.

pwnyou
2009-08-06, 16:35
Varför verkar det som att de flesta PT:s suger?

enzodiac
2009-08-06, 18:07
Ja, det är ett bra sätt. Många repetetioner på lägre vikt är "slimmande" kan man säga. Inte säkert att det fungerar på dig dock, om det är enbart genetiskt som zydar påpekar.

Var du ironisk ?

Vill du ha bort fettet så går ner i vikt. Vill du slösa tid på att inte få något resultat så kör fler repetitioner på lägre vikt.

LindaS
2009-08-06, 20:55
Var du ironisk ?

Vill du ha bort fettet så går ner i vikt. Vill du slösa tid på att inte få något resultat så kör fler repetitioner på lägre vikt.Nej, inte ett dugg.

Jag tror nämligen att TS har en illusion om att det är "en massa fett" kvar på benen eftersom hon(?) har fått en mindre överkropp. Det kan vara musklerna som är proportionerligt större på benen än på överkroppen och då har hennes(?) PT helt rätt. Det är ju bara PT:n som har sett dessa ben, ingen av oss.

enzodiac
2009-08-07, 08:40
Jag förstår hur du tänker men det gör inte den personliga tränarens råd mer rätt för det. Att träna många repetitioner på låg vikt gör nog varken till eller från.