handdator

Visa fullständig version : Borlängegalning den yngre mot...fler guld!


Sidor : [1] 2

Thunmarker
2009-08-05, 21:45
Josefine Thunmarker är namnet men går även under fler benämningar. Började gymma av en slump 2007 med några grabbar i min klass, provade samma övningar som dem. För att göra en lång historia lite kortare kan vi säga att, de tyckte ja va stark tjatade på att ja skulle prova OL och SL. Ett halvår senare gjorde ja mitt första OL pass sen var ja fast.

OL blev sedan endast bänk, 9 månader efter mitt första pass tog jag ett guld i ungdomsklassen på Bänk SM i Nässjö. Året efter blev det ytterliggare ett guld i juniorklassen på Bänk SM i Borlänge.

Kämpade som ett as och blev uttagen till Junior VM i Bänk 2009, åkte dit o plockade hem ett guld o nytt pb 112,5kg med mersmak.

Här är vi nu, satsar på Bänk SM detta år.. Målet är 120kg om allt går som ja vill... Enjoy! :Virro


Bänk m. tröja 112,5kg
Bänk utan tröja 90kg
Böj 70kg (jag jobbar på den biten)
Mark 110kg (den med)

(Finns lite drömmar om att göra en satsning i SL med, men behövs mycket jobb innan det blir på riktigt)

kjell33
2009-08-05, 21:47
För de som inte vet kanske du kan tala om vilken viktklass du går i?

sweetkarolina
2009-08-05, 21:49
Jossan är för tjock för 75an... :D

Perfa med journal, så kan jag skälla ut dig när du latar dig för mycket ;)

KRILLE!
2009-08-05, 21:50
Fan va fint, välkommen!

kjell33
2009-08-05, 21:50
Ojojoj! Kommer att bli livat den tjugonde verkar det!

sweetkarolina
2009-08-05, 21:51
Ojojoj! Kommer att bli livat den tjugonde verkar det!

Du anar inte...

Thunmarker
2009-08-05, 22:03
Det där med viktklass är en världslig sak.. Men nånstans mellan 65 o 70 brukar ja väll hålla mig. SM gulden ä i 67an o VM guldet i 75an =)

Morsan som att du brukar ha så dålig koll på mig annars då?! ;) Hihi

Thanks mannen! Kom ihåg va ja sagt som vm nu ;)

Ett tips är att investera i öronproppar och hörselkåpor till den tjugonde.. o be om lugnande före.. samt boka ett besök hos psykolog efter..

LadyInsane
2009-08-05, 22:22
Fan vad kul att du också ska härja här! Var kul när man träffade dig på JSM, du va ju en trevlig liten tös! :D

Thunmarker
2009-08-05, 22:25
Fan vad kul att du också ska härja här! Var kul när man träffade dig på JSM, du va ju en trevlig liten tös! :D

Eller hur! Kommer ju bli tvärkaos ;) Desamma bruden alltid kul o träffa folk som ä som en själv *screwy* =)

Deceiver85
2009-08-05, 22:31
Den här journalen ska vi hålla koll på, och se hur du tränar och se ifall LadyInsane kan få något tips eller två i bänken ;)

sweetkarolina
2009-08-05, 22:34
Eller hur! Kommer ju bli tvärkaos ;) Desamma bruden alltid kul o träffa folk som ä som en själv *screwy* =)

Finns det såna?!?!?! Oo, herrejisses!!! :D

LadyInsane
2009-08-05, 22:37
Eller hur! Kommer ju bli tvärkaos ;) Desamma bruden alltid kul o träffa folk som ä som en själv *screwy* =)

Hahaha, vadå, lika utflippade?? :D

Thunmarker
2009-08-05, 22:43
Den här journalen ska vi hålla koll på, och se hur du tränar och se ifall LadyInsane kan få något tips eller två i bänken ;)

Dä tycker ja absolut, haha det kommer ho garanterat få.. om hon hittar dem bland allt svammel ;)

Finns det såna?!?!?! Oo, herrejisses!!! :D

Vi är få men nog fan finns vi!

Hahaha, vadå, lika utflippade?? :D

Valfri tolkning på den :D

EkarN
2009-08-05, 22:56
Alltid lika kul med en ny journal:)

Luttis
2009-08-06, 07:34
Kul att du fixat journal! Denna kommer definitivt följas!

Thunmarker
2009-08-06, 09:13
Alltid lika kul med en ny journal:)

Härligt o höra =)

Kul att du fixat journal! Denna kommer definitivt följas!

Va go du ä :)

Thunmarker
2009-08-07, 16:20
2009-08-07

Kom igång tränandet fortsätter, likaså de låga vikterna. Men är nog lika bra det för jävlar vilken träningsvärk jag har! I måndags vare benen som fick sitt, i onsdags tuttarna o lit armar. Idag vare ryggen o biccor+ mage. Skratta inte åt vikterna!

Mark 6*6 @50kg Försök te att hitta någe sorts stil.. vette fan om ja lyckades
Stångrodd 6*6 @40kg Lättsomenplätt!
Smala latsdrag 4*8-10 Ingen aning om vikt
Lite biceps
Lite mage

Övertygad om att ja kommer få träningsvärk av det här med...Men träningsviljan är då på topp iallefall o det måste ju ses som positivt. Har tänkt köra två komigång veckor för att inte drapå mig någe nytt sjukdomsskit. Sen blire fullt ös som gäller!

Luttis
2009-08-07, 21:34
Har du tänkt köra serie 3 i SL eller när kommer nästa tävling vara??

emmzan
2009-08-08, 21:23
En till SL-tjej-journal (förlåt Bänk-tjej-journal) att följa! Välkommen hit! :thumbup:

Thunmarker
2009-08-09, 08:18
Har du tänkt köra serie 3 i SL eller när kommer nästa tävling vara??

Som det ser ut nu så hoppar jag nog serie 3 helt, både BP o SL, men det kan ju hinna ändras ;) Vet inte riktigt när nästa tävling blir för min del. Antingen BP/SL DM senare i höst eller Bänk SM. Tänker vänta o se hur kroppen svarar på träningen innan ja bestämmer mig =)

En till SL-tjej-journal (förlåt Bänk-tjej-journal) att följa! Välkommen hit! :thumbup:

Hehe blir nog en blandningen skä du se*flex* Tacktack!

cam
2009-08-09, 09:23
Var ju tvungen att kika in här eftersom jag själv bor i Borlänge :D

Grym du är :hbang:

sweetkarolina
2009-08-09, 12:17
Som det ser ut nu så hoppar jag nog serie 3 helt, både BP o SL, men det kan ju hinna ändras ;) Vet inte riktigt när nästa tävling blir för min del. Antingen BP/SL DM senare i höst eller Bänk SM. Tänker vänta o se hur kroppen svarar på träningen innan ja bestämmer mig =)


Låter som en bra plan! Men ja hoppas du får inspiration till BP-DM, då lär du behövas i laget! SL-DM, va sägs om en RAW-tävling? You änd me babe?? :naughty:


11 dagar kvar!! :Virro

Thunmarker
2009-08-09, 12:35
Var ju tvungen att kika in här eftersom jag själv bor i Borlänge

Grym du är :hbang:

Tack du =) Jaså på vilket gym bor du på då?

Låter som en bra plan! Men ja hoppas du får inspiration till BP-DM, då lär du behövas i laget! SL-DM, va sägs om en RAW-tävling? You änd me babe?? :naughty:


11 dagar kvar!! :Virro

Ä ja hel så kan dä ju tänkas att ja blir mä på BP-DM trots att du flytt landet då!*grr27*

Absolut morsan! Trots att det enda ja kommer spö dig i ä kroppsvikten *kissass*

I know!!!! =)

sweetkarolina
2009-08-09, 12:46
Absolut morsan! Trots att det enda ja kommer spö dig i ä kroppsvikten *kissass*


Nåväl, ja kanske ger dig en match i det med ;) *drool* *popcorn* :laugh:

Thunmarker
2009-08-09, 16:16
Nåväl, ja kanske ger dig en match i det med ;) *drool* *popcorn* :laugh:

Haha bring it on :cool:

cam
2009-08-09, 16:20
Tack du =) Jaså på vilket gym bor du på då?




Tillbringar fritiden på Atlantum :D
Maserhallen för dig eller?

Thunmarker
2009-08-09, 16:22
Tillbringar fritiden på Atlantum :D
Maserhallen för dig eller?

Okej, ajjemän stämmer bra dä =)

LadyInsane
2009-08-10, 08:32
Låter som en bra plan! Men ja hoppas du får inspiration till BP-DM, då lär du behövas i laget! SL-DM, va sägs om en RAW-tävling? You änd me babe?? :naughty:


Akta, då kanske vi går om er i serien...:devil::D

sweetkarolina
2009-08-10, 19:23
Akta, då kanske vi går om er i serien...:devil::D

Mmm, men det är lag-SM som räknas ;)

Thunmarker
2009-08-15, 20:01
Akta, då kanske vi går om er i serien...:devil::D

Pfft dream on! :cool:

Thunmarker
2009-08-15, 20:10
Då har en te vecka av komigång tränande tagit slut, skönt! Hatar sån här slöträning där man bara slöar runt o inte gör någe vettigt. Har tillomed provat lite ryck o stöt för första gången sen hmm hösten 07. Blev helt paff när ja insåg att tekniken va bättre nu än då, hu fan kommer det sig? Kanske skulle göra en satsning där med?

Hursom ingen ide att skriva vikter fö de har ja inte en aning om va ja kört på i veckan. Dock kan ja meddela att ja skä va mä på serie 3..ändå..klart man ställer upp för laget :)

Nästa vecka drar det seriösa tränandet igång igen, kickstartar med en Trip te Norrland mä morsan!

Fan va ja längtar!!! :hbang:

Thunmarker
2009-08-15, 20:14
Same shit, different name? ;)

http://josefinethunmarker.blogg.se/images/2009/dsc00063_49293654.jpg

sweetkarolina
2009-08-15, 20:16
Nästa vecka smäller det ;)


fy fan va snygga vi är!!! :D:D

kjell33
2009-08-15, 20:27
Ser fram mot damernas besök!:thumbup:

LadyInsane
2009-08-15, 23:37
Oj oj vilka hetingar!

Ser framemot awsome träningspass från norrland! yeah!

sweetkarolina
2009-08-16, 17:57
Ser fram mot damernas besök!:thumbup:

Yeah! Vi kan knappt vänta!!! :D

Tror vi siktar på att vara uppe i 17-tiden ungefär! Hinner du få ut mattan tills dess?

Thunmarker
2009-08-18, 17:53
2009-08-18

Blev ett axelpass idag, med lite biceps;

Råpress m. stång 5x5 @25kg
Hantelpressar stående 3x5 @10kg
Hantelflyes baks. axlar 3x8 @5kg
Hantelflyes utsida axlar 3x8 @5kg
Rotator 3x8 @3kg
Hantelcurl 3x8-10 @7,5kg

Ömmade lite i axlarna så antar att jag får hålla den här lugna farten när det gäller dem, har ingen lust att dra på mig en massa axel o armbågs ont igen! Har även konstaterat att biceps måste vara världens tråkigaste muskel att träna!

Nu längtar jag till norrland!

kjell33
2009-08-20, 21:19
Bild från idag

LadyInsane
2009-08-21, 08:24
Grrrr... het jävel! :naughty:

Nitrometan
2009-08-21, 09:15
Same shit, different name? ;)

Same, same, but different.

:thumbup:

Thunmarker
2009-08-23, 18:24
Grrrr... het jävel! :naughty:

DU är!

Jahapp hemma från norrland igen, haft det grymt roligt med massor med skratt o diverse sjukheter. Tack för all pepp o tröjdrag o allt annat!

Torsdag; bänk i sundsvall. Blev lite blandat med 5:or 3:or på vikter mellan 60-70kg.

På med tröja, Katana stl 36 A/S för första gången. HAh! Trodde ja skulle smälla av men efter lite trixande så lyckades ja böja armarna lite iaf. Vikt på stången ungefär 100- 105. Kommer ta lång tid att få ordning på den kan ja lova tur man är envis! Fick med mig massor med tips av erfaret folk så nu blire te o nöta utav bara f*n.

Fortsatte uppåt te umeå efter tacobuffe med roligt folk :)

Fredag; mark o rygg i umeå. 6x6 60kg! Teknik vart försvann min markteknik?! Tur att karro o maria höll ögonen på mig så det inte blev helt fel iaf. Får nog bli en tur te örebro snart så LI får lära mig marka! Hursom körde lite lats o lite chins o lite biceps med. Sedan hem te maria o käka god middag!

Känns som att det här var det perfekta sättet att komma igång på riktigt med träningen igen efter uppehållet, är verkligen astaggad! Ville inte alls åka hem igår, trivdes för bra hos maria :cool:

Thanks karro för en sjukt rolig resa!:smash: Undrar vart vi styr kosan nästa gång?

sweetkarolina
2009-08-23, 18:31
Thanks karro för en sjukt rolig resa!:smash: Undrar vart vi styr kosan nästa gång?

Thanks babe för sällskapet!
Det verkar som att Örebro redan har bokat oss *popcorn*


Kommer bli roligt att köra in den där tröjan... :laugh:

Luttis
2009-08-23, 19:33
Thanks babe för sällskapet!
Det verkar som att Örebro redan har bokat oss *popcorn*


Kommer bli roligt att köra in den där tröjan... :laugh:

ATT vi har, så det är bara till att komma!!

Thunmarker
2009-08-24, 09:29
Thanks babe för sällskapet!
Det verkar som att Örebro redan har bokat oss *popcorn*


Kommer bli roligt att köra in den där tröjan... :laugh:

Underbart! Pain is pleasure :naughty:

ATT vi har, så det är bara till att komma!!

Då va dä avgjort då :D

Thunmarker
2009-08-24, 19:24
2009-08-24

Ben idag.. gick la som dä gick =)

Böj: 6x6 @45kg
Raka mark: 6x6 @40kg
Baks.lårcurl 5x8 @5kg per ben

Blev lite rotator med
4x10 @3kg per sida

Skulle någon vänlig själ kunna komma o lära mig böja? Någon snälla?!!:cryout:

sweetkarolina
2009-08-24, 19:54
Du är ju bra på att böja!

Thunmarker
2009-08-25, 09:35
Du är ju bra på att böja!

Dä vette fan asså, känns som att man ser ut som hejkomohjälpmig ja *cry*

Men ja kör på som vi prata om igår så får vi la se, så får du ta en översyn av tekniken sen när vi ses next time *kissass*

LadyInsane
2009-08-25, 15:05
Får nog bli en tur te örebro snart så LI får lära mig marka! Hursom körde lite lats o lite chins o lite biceps med. Sedan hem te maria o käka god middag!


OMG, det vore en ära!! :D

Bra böjar också! Fortsätt slita så lär det gå framåt!! :)

sweetkarolina
2009-08-25, 15:30
Tycker faktiskt du har en fin stil i böjen, av det jag såg i Gävle för hundra år sen, men det kanske inte är så konstigt om det känns ovant att komma igång igen nu.

Det blir säkert skitbra!!!

Thunmarker
2009-08-25, 19:52
OMG, det vore en ära!! :D

Bra böjar också! Fortsätt slita så lär det gå framåt!! :)

Will do! Hihi ja det bör ju göra det, annars gör ja ju någe fel :smash:

Tycker faktiskt du har en fin stil i böjen, av det jag såg i Gävle för hundra år sen, men det kanske inte är så konstigt om det känns ovant att komma igång igen nu.

Det blir säkert skitbra!!!

Mm kom på det ja o till slut att det kan ju ha någe med dä o göra. Haha klart det blir har ju dig som coach!

2009-08-25

Bänk o bröst o lite mage idag! Känns skönt att vara igång igen :)

Bänk: 6x6 @60kg
Hantelpress: 4x8 @12,5kg
Hantelflyes: 3x10 @5kg
Magövning: 3xmax @ingenaning..

:D

Thunmarker
2009-08-27, 20:14
2009-08-27

Veckans andra böjpass! Ingår i min nya (dumma?) ide att köra två böjpass i veckan för att se om det funkar bättre eller nått. Tror ja börjar bli sjuk för tyckte faktiskt att det var lite roligt att böja idag...*screwy* Blev lite dips också, känns skönt att komm igång med dem igen. Slutade med baksida axlar *flex* ;)

Böj
2x5 @30kg
1x5 @40kg
5x3 @50kg

Dips
1x2 @kv
1x3 @kv
1x4 @kv

Axlar, hantelflyes baksida
4x8 @5kg

Baksida axlar i cc
1x12 @10kg
1x7 @12,5kg
1x5 @12,5kg

:)

Thunmarker
2009-09-06, 12:47
Typ grymt dålig på det här med att faktiskt skriva att ja tränar, men tränar det gör jag! Igår var det serie 3, planen var att göra ett lyft för att få poäng te laget. Det bidde tre lyft o nytt PB. Kanske borde prova att vara i dålig form oftare...:smash:

Vägde in på 68,75.

1: 100kg 2-1 godkännt. Var fan tungt o bökigt!
2: 105kg 3-0 godkännt tror jag (karro rätta mig om ja har fel) Känndes bättre men var tungt på armarna.
3: 115kg 3-0 godkännt. Tungt som fan på armarna!!! Men upp kom det o godkännt blev det, nytt PB med 2,5kg.

Fattade inte riktigt vad som hände där, efter vm så blev det ett träningsuppehåll på två månader. Följt av komigångträning o sedan påbörjad uppbyggnad. Så att få upp 115 var mycket oväntat eftersom jag i det stora hela känner mig ganska otränad.

Bänk SM blir sjukt spännande iår!:D

Många asgrymma prestationer igår från borlänge folket. Inofficiellt världsrekord av Sandra lönn! Comeback av lotta larsson med grymt resultat, likaså av marcus grahn! Grymt bra jobb av domarna med karro i spetsen, att ni orkar är en jävligt bra fråga.

På torsdag blir det sundsvall! :hbang:

DarcyGrahn
2009-09-06, 13:22
Du gjorde en bra grymt bra tävling!! Ska bli kul att se vad du gör på SM ;)

Luttis
2009-09-06, 13:32
Grattis till grymma resultat!!! *flex*

LadyInsane
2009-09-06, 17:17
Du e ju helt stört bra i bänk! :hbang:

Thunmarker
2009-09-08, 09:00
Du gjorde en bra grymt bra tävling!! Ska bli kul att se vad du gör på SM ;)

Hihi tycker ja med. Kan jusom bli lite spännande..

Grattis till grymma resultat!!! *flex*

Thanks =) Blev riktigt överraskad av mig själver!

Du e ju helt stört bra i bänk! :hbang:

:em: Säger ju dä tänk om du o ja fick lägga ihop våra resultat, ja bänkar o du gör resten ;)

kjell33
2009-09-10, 21:50
Grattis tjejen till nytt svenskt rekord 118kg!!:hbang:

LadyInsane
2009-09-10, 22:11
what what what!! Fan vad bra!

kjell33
2009-09-10, 22:24
118@75 enbart bänk damjuniorklassen

LadyInsane
2009-09-10, 22:25
118@75 enbart bänk damjuniorklassen

Helt stört grymt! Finns det film? :)

kjell33
2009-09-10, 22:33
Ngn bör ha filmat men jag hade tyvärr fullt upp.

DarcyGrahn
2009-09-11, 07:09
Grattis !!!:D

sweetkarolina
2009-09-11, 09:56
Helt stört grymt! Finns det film? :)

Jossan har film på sin mobbe. Kan bli intressant att se om den lyckas hitta ut därifrån... :D

Kalle_planka
2009-09-11, 10:40
Åh man gratulerar!

Minsann inte fy skam att stänka dit 118 kg när din form är såååå bedrövlig och katastrofal *screwy*

Kör hårt nu så syns vi väl framåt DM, förhoppningsvis i bättre form då! :thumbup:

sorken

Thunmarker
2009-09-11, 22:49
Blev ju som bekant en tur te sundsvall igår med målet att försöka ta det svenska rekordet i enbart bänk, damjunior -75kg.

Vägde in på 68,7

Gick på rekordet redan i första 118kg, bommade.
Samma vikt i andra godkännt 3-0, nytt sv rekord!
I tredje gick ja på 120, o skiten var nästan uppe men nära skjuter ingen hare som man säger så det får bli en annan gång!

Var grymt kul att tävla i sundsvall skall sägas. Stort stort stort tack te kjell o krister för hjälp med tröjan! Tack för all pepp o allt sånt! Ni är grymma :hbang:
Riktigt roligt o träffa en massa nytt trevligt folk =)

Tack för alla grattis. LI som karro säger det finns film men ja det kan nog dröja innan den finner sin väg till en dator nära dig... KARRO du ska vara snäll mot mig! Bara för att du gått matte/data o ä skillad på sånt ;)

Sorken; Okej jag erkänner den kanske inte är så bedrövlig som jag vill få det att låta men utan tröja så är den faktiskt katastrofal! Ska det bli någe mer vikt så är det den formen som lä upp några snäpp, kan nog bli riktigt kul
då :devil: Ses på Bänk DM!!

Thunmarker
2009-09-19, 15:00
Dä här va man ju typ dålig på men träna är ja desto bättre på..om ja får säga det själv iaf ;) Hursom ingen ide o rada upp diverse pass som varit. Kan dock delge lite om dagens bänkpass..

Värmde lite blandat utan tröja, sen på med Katanan. Och se på fan det börja gå framåt med den, sakta men säkert.

100kg, körde mot hög kloss. Massor med reps, hade grymt dålig kontroll på var ja var o så. Vikten däremot är det inga problem med så det är ju positivt.

100kg igen, mot ca 7-9cm kloss (osäker där) Känndes bättre, kan bero på att jag fick lite längre väg att pressa så hade mer att känna efter på...

Sen vet ja inte så nog om ja körde ett set till på 100kanske..:confused:

110kg, ca 9cm kloss typ. Fan va bra det gick!! Lätt så inåthelvete, bra träff på klossen, bra fart o totalkontroll! :naughty: Reps vette tusan hur många det blev 5kanske..


Så även om tröjan är lite av det trängre slaget så känns det jättebra att det går framåt hela tiden.. Har någon liten förhoppning om att kanske kunna ha den på sm i november men det får vi se då.

Om nån vecka är det dags att gå på hirvisprogrammet också, som kommer sträcka sig till SM. Längtar som tusan, har lite svårt för den här lite mer okontrollerade träningen samtidigt som ja inser att den kanske fyller någon funktion den med.

Tänk så mycke text för att säga att det gick bra att träna idag..:D

kjell33
2009-09-19, 15:07
Bra jobbat! Mer vikt och lägre kloss!;)

Thunmarker
2009-09-19, 15:41
Det är planen dä :D öka lite vikt varje vecka, minska lite kloss.

sweetkarolina
2009-09-26, 01:58
For LI!


qgTnTePYM7E

LadyInsane
2009-09-26, 09:44
:em:


Awsome pass igår!! Du kan bli en grym sl:are med så snygg stil o båda böj och mark!:hbang:

mystic[-_-]
2009-09-26, 10:24
Så det tränades också? Se vad man missar när man kommer sent till gymmet :Virro

Thunmarker
2009-09-27, 23:15
Awsome pass igår!! Du kan bli en grym sl:are med så snygg stil o båda böj och mark!:hbang:

*cupid* Tack va söt du ä! Va riktigt kul att ni pressa upp mig på lite vikter i böjen, behövdes för att inse att ja kanske inte är så kass som ja intalat mig.
Blir te att kämpa som ett as nu för att bygga upp nån sorts grund, så kommer nog te Örebro o våldgästar inom en månad igen om ja får :em:

;3894615']Så det tränades också? Se vad man missar när man kommer sent till gymmet

Klart det tränades, träna först snacka sen ;)


Juhupp så var man hemma i borlänge igen efter en grymt rolig träningstrip! I örebro blev det böj, karro o LI trissa upp mig på vikter. Så blev typ några treor o en femma på 70 vilket är pers! Är nog inte så klen som jag intalat mig själv, så TACK brudar för att ni är så övertygande!

Körde också lite markteknik med tips från coach LI, många lovord från fröken blev nästan generad! Lite bänk blev det också, avslutade med käk på thairesturang med några av de coolaste brudarna som finns! :hbang:

På lördag blev det mark i E-tuna. Också teknik o massor med tips, så är astaggad nu för att få ordning på tekniken. Karro ja lovar att nöta på med den där knasövningen när du är borta!

LadyInsane
2009-09-27, 23:21
Du har massa potential i både böj och mark. När jag blir senior får jag akta mig så du inte tar alla mina rekord! :D

Kom jättegärna hit igen så ska du få låna både dräkt och lindor till böjen. :) Hoppas på lite hjälp med den förbannade tröjan i gengäld. :D

Thunmarker
2009-09-27, 23:28
Låter klockers :) Hihi mm vänta du bara ;)

Självklart! Börja med att va snäll mot tröjan, brukar hjälpa att prata lite med den o så ;P Eller hota med att du ska sy en markdräkt av den kanske...

stevebc
2009-09-27, 23:42
Grattis till rekordet Europamästaren (ah jag var där) *flex*

emmzan
2009-09-28, 17:10
Tackar för hjälpen i helgen :) Funderar på hamburgaren! Erkännas bör att jag har träningsvärk i bakdelen idag :D:D

Thunmarker
2009-09-29, 22:35
Grattis till rekordet Europamästaren (ah jag var där)

Tackar! Men är faktiskt världmästarn :em: hihi
Tackar för hjälpen i helgen :) Funderar på hamburgaren! Erkännas bör att jag har träningsvärk i bakdelen idag

Så lite så, satt väll mest o höll låda ja :D Jag ser fram emot att få se ett exemplar av den! Haha min har precis gått över men tog sin lilla tid ;)


Bänk idag då, men eftersom ja va tidig ner på gymmet så blev det lite böj före.

Böj
5*5 @ 50kg

Bänk
Modifierad start på hirivsprogrammet idag, istället för att börja med 8*8 så valde ja att börja med 8*1. Var tänkt att ja skulle köra på 80kg men var segt så ansåg att istället för att sega som en idiot så sänkte ja vikten te 77,5 vilket var lätt, så fick träna på min explosivitet!

80kg, 1
77,5kg : 1,1,1,1,1,1

Tröja, Katana stl 36
Mot kloss

90kg 12cm *4
100kg 12cm *6
110kg 9cm *3
120kg 9cm *2
125kg 7cm *1
130kg 7cm *1

Sista två seten var bäst, troligtvis på grund av att jag får pressa längre. På de höga klossarna är det för ont om utrymme för att pressa, är vad jag tror iaf. Någon som har nån annan rimlig förklaring?

Hursom var det ett grymt roligt pass, går framåt hela tiden med tröjan. Ska bli riktigt kul att se hur den ter sig om nån månad efter lite mer inkörning! :D

LadyInsane
2009-09-29, 22:37
Galet pass!! Bra bänkat med tröjan, bra mesat i böjen! ;):D

Thunmarker
2009-09-29, 22:43
Hihi var ju bara tidsfördriv ju ;) På torsdag då blire liiite tyngre i böjen.. kanske slår till o kör en trea på 60 :naughty:

kjell33
2009-09-29, 22:44
Bra jobbat tjejen. Ju lägre kloss desto mer hjälp av tröjan! Fiffigt va!;)

Thunmarker
2009-09-29, 22:54
Smart :D Fast är bra mycket bökigare att komma ner, komiskt med tanke på att 130kg ändå är 130kg liksom!

sweetkarolina
2009-09-30, 10:45
Hihi var ju bara tidsfördriv ju ;) På torsdag då blire liiite tyngre i böjen.. kanske slår till o kör en trea på 60 :naughty:

Uppvärmning för bänken ju!

Bra jobbat tjejen. Ju lägre kloss desto mer hjälp av tröjan! Fiffigt va!;)

Precis!

Att klossa till 9 cm kan inte va mycket mer än en utlåsning och då har du inte mycket hjälp av tröjan.

Bra bänkat!

Nitrometan
2009-09-30, 11:44
Bra jobbat tjejen. Ju lägre kloss desto mer hjälp av tröjan! Fiffigt va!;)

Då borde hon göra 160 utan kloss då?

Utan kloss -> ännu längre rörelse -> ännu mer hjälp av tröjan -> ännu fler kilon *flex*

kjell33
2009-09-30, 11:57
135-40 borde inte vara ngn omöjlighet hela vägen när tröjan väl töjt sig lite och du lärt dig hantera ännu tyngre vikter till kloss.

Nitrometan
2009-09-30, 12:49
Bra jobbat tjejen. Ju lägre kloss desto mer hjälp av tröjan! Fiffigt va!;)
Men varför klossar folk då mer än de bänkar?

kjell33
2009-09-30, 13:35
Jag skiljer ju på att klossbänka respektive att bryta in en ny tröja vilket det är frågan om i det här fallet.

stevebc
2009-10-01, 21:14
Haha sorry ;) Världsmästare också!

Thunmarker
2009-10-06, 21:36
Va upp te Umeå o hälsade på maria med flera, riktigt trevligt. Blev några gympass också:

Fredag 2/10

Bänk

60kg 8*8

Lite bröst och triceps.

Lördag 3/10

Marklyft:
Glömt vilka vikter, blev mycket teknik nötande nu när det fanns folk som kunde hjälpa. Provade även att stå sumo, satan vilken dålig balans jag har! Stel är jag med, kanske dags att göra någe åt det?

Chins: kv 6,4,4,3

Måndag 5/10

Böj:
Tekniknötande här med, resluterade i sjuhelvets massa böjande o en idag satans brutal träningsvärk! Slutade passet som lite lätt besviken på mig själv, jag vill ha bra teknik nu på en gång med detsamma!!!!!! *gah!*
Stort tack te alla som försökte hjälpa, lovar att nästa gång ja kommer upp så skä ja inte hata böj lika mycket ;)
Hacklift kördes också.

Tisdag 6/10 Tillbaka i Borlänge..

Bänk idag, enligt hirvisprg. Skulle det vara 8*1or men eftersom jag vil få ordning på tröjan prioriterade jag det idag.

1*1 77.5kg

Tröja Katana stl 36

100kg Kloss 9cm 1*3
110kg Kloss 9cm 1*3
120kg Kloss 6cm 1*1
130kg Kloss 6cm 1*1

jebu
2009-10-06, 21:41
Trevligt att ha haft dig på besök. Du får gärna hata böjen bara du tränar dem och fortsätter öka :D

Jag tycker du har bra vinklar i böjen och en god grundteknik, det är nu bara att nöta in så det bli konsekvent.

/Den dumma killen ;)

Thunmarker
2009-10-06, 22:14
Trevligt att ha haft dig på besök. Du får gärna hata böjen bara du tränar dem och fortsätter öka :D

Jag tycker du har bra vinklar i böjen och en god grundteknik, det är nu bara att nöta in så det bli konsekvent.

/Den dumma killen ;)


Du har blivit uppgraderad till snälling! :D Ja lovar att träna den där töntövningen varje vecka, skä ju bli stark ja *flex*

Var grymt kul o hälsa på, längtar tills ja flyttar upp. Då får ni dras med mig varje dag :Virro hihi

jebu
2009-10-06, 22:27
Du har blivit uppgraderad till snälling! :D Ja lovar att träna den där töntövningen varje vecka, skä ju bli stark ja *flex*

Var grymt kul o hälsa på, längtar tills ja flyttar upp. Då får ni dras med mig varje dag :Virro hihi

Herregud! det blir intressant :D

/Snällingen

tano
2009-10-07, 08:50
Tycker också det såg helt okej ut i böjen! Du låter hård mot dig själv...

Finns såklart alltid saker att jobba på. Om det nu är så att du gjort teknikändring och inte känner att du kan trycka på riktigt så kommer det med tiden. Tog själv 1-2 månader innan jag kände att jag började få kraft från låren när jag gjorde en ändring i sommras. Har inte heller riktigt fått in tekniken ännu men bättre har det blivit.

Du är välkommen! :)

Lamb_Of_God
2009-10-07, 08:57
Ja lovar att träna den där töntövningen 2 ggr / vecka, skä ju bli stark ja *flex*

Nu vill jag höra sen att du hållt vad du lova :D

Thunmarker
2009-10-10, 22:22
Herregud! det blir intressant

/Snällingen

Hihi du anar inte..:smash: Tänk va roligt vi kommer ha allesammans.. skä bara ta en språkkurs så ja förstår vad ni säger..

Tycker också det såg helt okej ut i böjen! Du låter hård mot dig själv...

Finns såklart alltid saker att jobba på. Om det nu är så att du gjort teknikändring och inte känner att du kan trycka på riktigt så kommer det med tiden. Tog själv 1-2 månader innan jag kände att jag började få kraft från låren när jag gjorde en ändring i sommras. Har inte heller riktigt fått in tekniken ännu men bättre har det blivit.

Du är välkommen! :)

Med andra ord finns det hopp för mig :) Tackar snäll du är.

Nu vill jag höra sen att du hållt vad du lova :D

Hahaha självklart håller ja vad ja lovar.. Böj minst en gång per vecka :D

Thunmarker
2009-10-10, 22:30
2009-10-08

Lätta böj, fokus på teknik

30kg 5,5,5
40kg 5,5,5,5,5

Fan görsvårt att böja när man ha träningsvärk så man knappt kan gå *cry*

Axlar
Stående hantelpress
7.5kg 1*12
10kg 3*8

Flyes baksida
8kg 3*8

Rotator 3set

2009-10-09

Bänk

65kg 7*7

Dips mot bänk 3*10
+ 10kg 10, 8, 7

Enarmsdrag i cc 3set

2009-10-10

Endast teknik idag, sumomark. Säger bara en sak...*gah!* Men skam den som ger sig, jag ska lära mig så är det bara!

LadyInsane
2009-10-10, 22:31
Har inte du också tävlat idag? :(

Edit: Du får komma hit snart så ska jag tvinga på 25:or på stången när du böjer! :hbang:

Thunmarker
2009-10-10, 22:36
Tävlar nästa helg ja :)

Hihi säg som det är, du saknar mig! Det där med 25:or på stången ä bara en ursäkt för att ja skä komma te ÖKK så vi kan käka på max o snacka skit :naughty:

LadyInsane
2009-10-10, 22:37
Ja:em:

Thunmarker
2009-10-10, 22:46
Skä försöka ta mig söderut snart, loooovar :)

Thunmarker
2009-10-17, 19:08
Ja men jaha, tränat har ja gjort det märktes på resultaten idag :D Trots att ja inte varit lika duktig på att bokföra min träning...

Bänk DM i Bollnäs, grymt snyggt arrangemang av BSK o LSK!

Hursom ja va lite tjock idag, vägde in på hela 71,14 *gah!*

Planen var att endast ta detta som träning o köra lätta lyft, det gjorde jag. Men på bra mycket högre vikter än ja trodde det skulle bli.

1: 107,5 Godkänt 3-0
2: 120 Godkänt 3-0 PB!
3: 125 Godkänt 3-0 PB!

Roligt att det sista lyftet också var det som var lättast! Tråkigt dock att vi inte hade förbundare där så ja får inte räkna det som nytt sv-rekord :( Menmen man kan inte få allt jämt.

DarcyGrahn
2009-10-17, 19:13
Oj helvete vad stark du är !!! Grattis till en grymt bra tävling :) Hur gick det för dom andra i borlänge?

kjell33
2009-10-17, 19:13
Damen går från klarhet till klarhet!
Jättegrattis än en gång!
Vad hade du för tröja?

jebu
2009-10-17, 19:18
Ja men jaha, tränat har ja gjort det märktes på resultaten idag :D Trots att ja inte varit lika duktig på att bokföra min träning....

Hoppas att det varit böj också i denna påstådda träning.


Roligt att det sista lyftet också var det som var lättast! Tråkigt dock att vi inte hade förbundare där så ja får inte räkna det som nytt sv-rekord :( Menmen man kan inte få allt jämt.

Det löser sig då du blivit Umebo, vi har som policy i NNSDF att Förbundsdomare alltid skall finnas vid DM tävlingarna.

Grattis till ett gott resultat!

Luttis
2009-10-17, 19:24
Men allvarligt! 125 jäkla kilon!!

:eek:*drool*:kickass::bow::hbang:

Lamb_Of_God
2009-10-17, 19:24
Grattis till ett mycket bra resultat å Perssss! :thumbup:
Trist att du inte fick räkna me ditt rekord men då får du ta och sätta de på bänk-SM istället, nu har du ju iaf skrämt dina konkurrenter ordentligt ;)

stevebc
2009-10-17, 19:56
Jäklar, fan vad bra!

sweetkarolina
2009-10-18, 01:12
Haha, du är ju sjuk gumman !!!! :D

LadyInsane
2009-10-18, 09:37
DU E GRYM!! *cupid*

LindaS
2009-10-18, 16:13
Hursom ja va lite tjock idag, vägde in på hela 71,14 *gah!*

Planen var att endast ta detta som träning o köra lätta lyft, det gjorde jag. Men på bra mycket högre vikter än ja trodde det skulle bli.

1: 107,5 Godkänt 3-0
2: 120 Godkänt 3-0 PB!
3: 125 Godkänt 3-0 PB!

"Lite tjock" passar visst ganska bra. ;)
Otroligt bra lyft.

princesss
2009-10-19, 20:39
:hbang: Grattis! Du är ju helt grym ju! :Virro
Jag är mäkta imponerad av dig! :bow:*yourock*

Nitrometan
2009-10-19, 20:41
Daym! *flex*

Fan vad bra! :bow:

Thunmarker
2009-10-20, 21:30
Kjell; Körde i min kära fina lilla(!) F6a

Tack allesammans blir ju alldeles rörd *cupid*

LadyInsane
2009-10-20, 21:32
Vafan 125kg i en F6a?? :bow:

Min F6a tycker inte riktigt lika mycket om mig...*gah!*


Du vet att jag räknar med att du sopa rent i vår viktklass på sm va ;) :hbang:

kjell33
2009-10-20, 21:32
Ok bara nyfiken på hur det går med superkatanan.

Thunmarker
2009-10-20, 21:44
Böj
(värmning)
20kg 10,10,10
30kg 8,8
40kg 5
50kg 5
------
60kg 5,5
55kg 5
50kg 5

Pausböj till box
(värmning o höjdställning av box)
20kg 8,5
30kg 5
-----
40kg 5,5

Bencurl 8,8,8

Mage, sida 4 set
Tung mage 4set



Första gången någonsin ja körde böj te box, va ju lite spännande. Blev helt slut av detta, kommer säkerligen vilja skjuta någon imånbitti! Men vikterna kändes bra o relativt lätta, vilket är skönt då det enligt order från coachen ska fokuseras på teknik :D Tar emot att erkänna men ja tyckte det va lite kul att köra böj nu när ja har ett schema att följa o saker att fokusera på :em:

Thunmarker
2009-10-20, 21:51
Vafan 125kg i en F6a?? :bow:

Min F6a tycker inte riktigt lika mycket om mig...*gah!*


Du vet att jag räknar med att du sopa rent i vår viktklass på sm va ;)

Ajjemän, o än är inte toppen nådd *drool* Kan säga att min inte gillade mig i början heller, men vi har växt ihop nu efter typ två år eller nått sånt. Haha ingen press på mig, nej inge press alls.. ;P

Ok bara nyfiken på hur det går med superkatanan.

Ä en vanlig katana :) Men det går ganska bra, eller ja framåt iaf. Försöker köra med den varje vecka, men känns osäkert om ja kan ha den på SM dock verkar det ju finnas en del kvar i gammel tröjan så det är skönt. Kanske kan ha katanan på serie 1 om det vill sig.

kjell33
2009-10-20, 21:56
Vafan 125kg i en F6a?? :bow:

Min F6a tycker inte riktigt lika mycket om mig...*gah!*


Du vet att jag räknar med att du sopa rent i vår viktklass på sm va ;) :hbang:

Finns faktiskt en och annan som lyfter riktigt, riktigt bra i gamla F6......jossan är en av dem, en annan vår vän 345,5. F6 ska vara ganska, men inte för tight.

Thunmarker
2009-10-20, 22:14
Finns faktiskt en och annan som lyfter riktigt, riktigt bra i gamla F6......jossan är en av dem, en annan vår vän 345,5. F6 ska vara ganska, men inte för tight.

Lite komiskt igentligen att både ja o Mr stark lyfter bra i den.. med tanke på att vi inte är lika nånstans var ja kan komma på iallefall.. Eller kan du hitta nån likhet kjell?

Menar ja har ju korta armar o ännu kortare lyftväg.. det kan ja inte påstå att han har..

Hihi min F6 ä snortajt *drool*

princesss
2009-10-21, 16:28
Jag har oxå en F6- det är den tröja som fungerar allra bäst för mig! *flex*

Katanan är alldeles för konstig, försöker och försöker men ger upp.. kanske när jag lyfter lite tyngre vikter så kommer den kanske att funka. *rolleyes*

Så kör med din F6:a du det verkar ju fungera alldeles utmärkt! Vilken storlek har du?
:smash:

SweLabs
2009-10-21, 17:16
Bra bänkat och grattis till pers :thumbup:

Thunmarker
2009-10-21, 18:10
Jag har oxå en F6- det är den tröja som fungerar allra bäst för mig!

Katanan är alldeles för konstig, försöker och försöker men ger upp.. kanske när jag lyfter lite tyngre vikter så kommer den kanske att funka. *rolleyes*

Så kör med din F6:a du det verkar ju fungera alldeles utmärkt! Vilken storlek har du?


Hihi mm för du lyfter ju så lätta vikter nu liksom *screwy*

Katanan är den tröjan ja tränar i, men har märkt att jag är väldigt känslig för hur den sitter. Minsta lilla fel åt nått håll o det går jävligt mycket sämre än det bör. Dock är målet att få den att funka...nångång kanske *rolleyes* För när den sitter som den ska är den ganska bekväm att bänka i ändå tycker jag. Dock har ja än inte provat gå hela vägen med den, utan bara te kloss.

Ja, F6an är faktiskt helt underbar att lyfta i, är en storlek 34 jag har :D

Bra bänkat och grattis till pers

Tackar! Grattis själv te pers :D

Anett_LS
2009-10-22, 16:12
Du är grym, grattis till pers *flex*

Thunmarker
2009-10-22, 21:52
Du är grym, grattis till pers *flex*

Tack söta du :)

Thunmarker
2009-10-22, 22:03
Böj
(värmning)
20kg 10,8,5
30kg 5,5
40kg 5,5
---------
50kg 3,3,3,3

Bänk enl Hirvisprg.
75kg 5,5,5,5,5

Sumomark, teknik
(värmning)
40kg 5,5
50kg 5,5,3
---------
60kg 3,3,3,3


Helt okej pass bortsett från sumomarken på slutet. Böjen kändes riktigt bra, som om ja faktiskt hade koll på vad ja gjorde. Vilket var skönt då ja annars fått fokusera så mycket på att göra rätt så resten blivit lidande, nu kunde ja tänka lite på explosivitet också :)

Bänken gick som den skulle, inga konstigheter där.

Sedan den där förbannade marken! Är för stel så får inte till starten som jag vill *gah!* Dock var det bättre nu än sist så det går åt rätt håll..var typ tredje passet någonsin ja körde sumo också, sorgligt nog verkar det som att man inte kan allt på en gång *grr27* Men ja ger mig inte förens jag kan det! Jag ska lära mig!

emmzan
2009-10-23, 15:55
Om du lär mig att bli tokstark i bänken så kan jag hmmmmm försöka fixa den där hamburgaren :D

sweetkarolina
2009-10-23, 20:25
Sedan den där förbannade marken! Är för stel så får inte till starten som jag vill *gah!*

Har du inte lärt dig, stelhet är styrka!
När du knappt kommer ner till stången så är det så skönt att resa sig så allt följer med :D


Såg att ditt rekord är inlagt men i fel kategori... Mejla o påpeka?

Gah, vill ta två veckors semester o åka hem till Dalarna nu... :smash:

Thunmarker
2009-10-24, 18:22
Haha nää har int lärt mig dä ;P

Thunmarker
2009-10-24, 18:23
Om du lär mig att bli tokstark i bänken så kan jag hmmmmm försöka fixa den där hamburgaren :D

Låter som en jävligt lockande deal faktiskt :thumbup:

Thunmarker
2009-10-24, 18:31
Dagens pass :)

Smala mark, fokus teknik
(värmning)
40kg 10,10
50kg 8,8
60kg 5,5
--------
70kg 5,5,5

Chins
kv. 3,3,3

Sittande rodd 8,8,8

Latsdrag bakom nacke 8,8,8

Tung mage, 4 set

Lätt o smidigt pass, inga större problem någonstans :D Chinsen va lite sega men skyller det på att ja blivit tjocker :em: Tur ja inte har som ambition att tävla i AF...

Thunmarker
2009-10-26, 21:19
Bänk
(värmning)
40kg 10
50kg 10
60kg 5
65kg 5
70kg 5
------
enl hirvisprg. (fast bara 2 ettor eftersom ja körde tröja efter)
77,5kg 1,1

Tröja, Katana
100kg @12cm kloss , 3
vände direkt te 9cm kloss, 3
120kg @9cm kloss, 3 (kom ej ner bra här)
@6cm kloss, 1 (kom ej ner bra här heller)
130kg @6cm kloss, 1
140kg @9cm kloss, 1
130kg @5cm kloss, 1,1

Blev ett riktigt bra pass. Börjar närma mig bröstet nu, baaaara 5 cm kvar *drool*

emmzan
2009-10-27, 12:39
Bänk
(värmning)
40kg 10
50kg 10
60kg 5
65kg 5
70kg 5
------
enl hirvisprg. (fast bara 2 ettor eftersom ja körde tröja efter)
77,5kg 1,1

Tröja, Katana
100kg @12cm kloss , 3
vände direkt te 9cm kloss, 3
120kg @9cm kloss, 3 (kom ej ner bra här)
@6cm kloss, 1 (kom ej ner bra här heller)
130kg @6cm kloss, 1
140kg @9cm kloss, 1
130kg @5cm kloss, 1,1

Blev ett riktigt bra pass. Börjar närma mig bröstet nu, baaaara 5 cm kvar *drool*

Men alltså.. om DU har 5cm kvar... så borde det innebära att du sänker vikten typ hur långt? 0.5cm? *emmzan sur över sina långa armar*
:D:D

Thunmarker
2009-10-27, 22:08
Men alltså.. om DU har 5cm kvar... så borde det innebära att du sänker vikten typ hur långt? 0.5cm? *emmzan sur över sina långa armar*
:D:D


Haha, nja i katanan får ja inte till lika bra brygga än så är lite längre lyftväg än min vanliga.. men snart är den lika kort o fin :D

Men dina armar ä ju bra i mark.. det är inte mina kan ja lova :smash:

Thunmarker
2009-10-27, 22:31
Böj
(värmning)
20kg 10,10,10
30kg 8,8
40kg 5,5
50kg 5
60kg 5
-------
65kg 5,5
60kg 5
55kg 5

Pausböj till box
(värmning)
20kg 10,8
30kg 5
40kg 5
-------
45kg 5,5

Bencurl 8,8,8

Sidan mage 4set
Mage, tung 4 set


Detta böjpass kändes inte lika bra som föregående. Håller fortfarande på o mixar med hur ja ska ställa fötterna. Då ja står bra är vikten grymt lätt, när ja står sämre är det tyngre. Vad har ja lärt mig av detta? Stå rätt hela tiden för fasiken! *grr27*

Annars så har ja blivit riktigt bra polers med pausböjen te box. Den ä ju riktigt kul ju :D

Grym träningsvärk väntas tills imorgon och dagen efter det.

LadyInsane
2009-10-27, 23:06
Bra kört Jossan!! Du e grym!

sweetkarolina
2009-10-28, 09:59
Men stå rätt då!!! :D

Nitrometan
2009-10-28, 10:45
Men stå rätt då!!! :D
Ja. Stå rätt! *grr27*



Du vet ju själv vad skillnaden blir. :D

Thunmarker
2009-10-29, 11:36
Bra kört Jossan!! Du e grym!

Du mä *kissass* Måste ju erkännas att böj är ändå lite kul..men ba lite

Men stå rätt då!!! :D

Jobbar på det :D

Ja. Stå rätt!



Du vet ju själv vad skillnaden blir.

I know! *cry*

LadyInsane
2009-10-29, 13:21
Ja!! Du har erkänt! Mohaha!

Thunmarker
2009-10-29, 22:27
Ja!! Du har erkänt! Mohaha!

Hihi :D Mm böj ä nästan lika kul som bänk...mark ä dock fortfarande en töntig övning... ;P

Dagens pass då...

Böj, fokus teknik
(värmning)
20kg 8,8
30kg 5,5
40kg 5,5
--------
50kg 3,3,3,3

Bänk enl hirvisprg.
(värmning)
40kg 10
50kg 5,5
60kg 5
70kg 5
--------
77,5kg 4,4,4,4

Sumomark fokus teknik
(värmning)
40kg 5,5
50kg 5,3
60kg 3
--------
65kg 3,3,3,3


Böjen kändes kanonbra idag, bra teknik försökte tänka på att hålla upp ryggen eftersom ja haft en tendens te att fälla lite.

Bänken finns det inte så mycket att säga om, börjar få ta i lite vilket känns aningen ovant men det är väll nån tanke med det också. Skönt att slippa göra fler än 5 reps iallefall :D

Sen vare den där sumomarken då, asså det känns bättre än förra veckan men det känns inte bra. Vikten är inga problem den följer med bra är dock min teknik som är bristfällig, troligtvis på grund av att ja ä stel som en frysbox *cry* Fast rom byggdes inte på en dag så antar att det är för mycket begärt att ja skä lära mig dra sumo på en gång..*grr27*

Thunmarker
2009-10-31, 14:45
Lördag 31/10..

Smala mark
(värmning)
40kg 10,10
50kg 8,8
60kg 5,5
--------
77,5kg 5,5,5

Chins kv, 4,2

Sittande rodd 8,8,8
Latsdrag 8,8,8

Tung mage 4 set.



Skönt pass, inga större svårigheter i marken. Känns som att ja har kontroll på stilen o vikterna följer med bra. Behöver inte ta i som en galning för att få upp dem, men det kommer väll om några veckor antar ja :Virro

Thunmarker
2009-11-02, 22:33
Måndag 2/11

Bänk enl hirvisprg
(värmning)
40kg 10,10
50kg 10,8
60kg 5,5
70kg 1
---------
77,5kg 1,1,1,1,1,1,1,1

Då ja inte hade någon som kunde dra tröjan idag fick det bli hirvisprg fullt ut med alla åtta ettorna. Inga problem någonstans. Var dock inte ett så speciellt humörhöjande pass, men jag gjorde det jag skulle, lätt dessutom. Så det får ses som positivt. :)

kjell33
2009-11-02, 22:35
Kom hit på torsdag vetja!;)

sweetkarolina
2009-11-03, 09:34
Ooh, insåg precis att vi kör Hirvisprogrammet på samma belastning, kul kul :D
Trist med tröjdragarmissen bara.. =(

Kjell: Du får inte lura bort henne när ja kommer hem!

Thunmarker
2009-11-03, 21:09
Haha insåg du inte dä förens nu? :P Mm men va kanske lika bra, låta kroppen vila lite extra så satsar ja på o göra ett kanonbra tröjpass nästa vecka :)

Hehe sorry kjell du hörde morsan ;)

Thunmarker
2009-11-03, 21:18
Tisdag 3/11

Böj
(värmning)
20kg 6,6,6
30kg 5,5
40kg 5,5
50kg 5
(Bälte på) 60kg 5
------------
70kg 5,5
65kg 5
60kg 5

Pausböj till box
(värmning)
20kg 5
30kg 5
40kg 5
-----------
50kg 5,5

Sidan mage, 4set
Mage 3set

Juhupp första passet någonsin med bälte i böjen, vilken upplevelse. Lite osäker på vart ja vill ha det för att det ska fungera bäst, tips mottages tacksamt!

Hursom fick jobba lite på 70 på sista repsen, inte så ja tvärdog men fick ta i iallefall. Kan tänka mig att det tar några pass att lära mig använda o utnyttja bältet utan att det känns skumt..

Pausböjen ä fortfarande min favoritövning på dessa pass...vet inte varför men tycker den ä lite kul o förbannat dryg. Vilket kanske är meningen :Virro

Fick kämpa på bra idag, skönt pass helt slut nu..träningsvärk imorgon annars blir ja nog lite besviken ;)

sweetkarolina
2009-11-03, 21:32
Nåja, ja är lite trög det vet du.. Något säger mig att du har det lite lättare med dina vikter iaf :D

Är svårt det där med bälte (som allt annat i den här sporten,) men dra inte åt det för hårt utan ha de lite slappt o tryck ut fläsket mot det. Jag har exprimenterat nu ett tag o ha det högt upp fram och långt ner bak, så magen tittar ut under.

Hoppas du har observerat den nya dresscoden till Lag-SM http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136988&page=11

Thunmarker
2009-11-05, 22:18
Hihi man kan ju hoppas på dä iaf ;)

Okej får prova mig fram med andra ord, hae det ganska högt upp i tisdags men ska prova nästa vecka att ha det lite längre ner bak.

Den är observerad :D

Thunmarker
2009-11-05, 22:28
Torsdag 5/11

Böj, fokus teknik
(värmning)
20kg 8,8,8
30kg 5,5
40kg 5,5
----------
52,5kg 3,3,3

Bänk enl hirvisprg.
(värmning)
40kg 7,6
50kg 5
60kg 5
70kg 4
----------
82,5kg 3,3,3

Sumomark
(värmning)
40kg 10,5
50kg 5,5
60kg 3
----------
70kg 3,3,3,3,3


Jaha dä va dagens pass det. Försökte tänka på att hålla ryggen rakare än ja brukar i böjen, vette fan om ja lyckades speciellt bra. Några reps kändes kanon, antar att det va på dem ja lyckades bättre. Har fortfarande sjukt svårt att spänna bålen, vet liksom inte riktigt hur ja skä göra. Lyckas ja så brukar det va på första repset o sen glömmer ja bort dä *grr27* Känns ju bra iaf att vikten är lätt...

Bänken då, inga konstigheter där. Det flyter på som det ska, trodde på förhand att jag skulle börja få problem med att klara alla lyft idag. Men icke, fina o bra bänkar blev det. Helt enligt boken!

Sen sumomarken då, provade idag att stå lite smalare än jag gjort föregående veckor. Tror det fungerade eftersom ja tycker själv ja kom i bättre startläge. Dock drar röven före fortfarande så måste jobba bort det på någe vis, tips mottages tacksamt!:D Men nu undrar ja hur smalt man kan stå och fortfarande klassa det som effektiv sumomark? :em:

Thunmarker
2009-11-08, 16:07
Söndag 8/11

Smala mark
(värmning)
40kg 8,8
50kg 6,6
60kg 5,5
70kg 5
---------
85kg 5,5,5 Bälte

Sittande rodd 8,8,8
Latsdrag 8,8,8
Mage 4set



Första gången med bälte idag i marken... En helt ny värld som öppnade sig ju. Knepigt o komma fram till vart ja skä ha bältet men efter lite tips från karro så kändes det inte alltför obekvämt :)

Hursom vikten va relativt lätt måste ja nog påstå, fick ta i men inte så dä var nära fail någon gång..Dä går framåt..

Tänker inte säga att mark är roligt än, men idag kändes det bra åtminstone :D

Imorgon blire katana!!!!!!!!!!!!!!! :hbang:

emmzan
2009-11-08, 22:02
Du kör ungefär tre triljarder set mer än mig bara i uppvärmningen *flex*
Hur skjutton orkar du?

kjell33
2009-11-08, 22:05
Ser med intresse fram mot katanarapport i morgon!

Thunmarker
2009-11-09, 21:30
Du kör ungefär tre triljarder set mer än mig bara i uppvärmningen
Hur skjutton orkar du?

Haha måste ju bli varm ju :D

Ser med intresse fram mot katanarapport i morgon!


Va roligt att höra :) Hoppas läsningen är till belåtenhet..

Måndag 9/11

Bänk
(värmning)
40kg 10
50kg 8
60kg 5
70kg 3
----------
77,5kg 1

Tröja på katana stl. 36 A/S

100kg @12cm kloss 1, vände kloss
@9cm kloss 2
115kg @9cm 3
120kg @6cm 2
125kg @4cm 2
145kg @9cm 3

Hade sedan tänkt ner gå ner på 130 o prova på 3cm kloss. Men när ja lyfte av kände ja av lite i axeln som jag haft problem med förrut så valde att ge fan i det idag.

Är grymt nöjd att det kändes så bra på 125 mot 4cm kloss, har inte kommit ner så långt på de vikterna förrut så det var positivt. Fina lätta pressar dessutom och kunde även få till något som liknade en brygga :D

Sedan är ja lite stolt över trean på 145 faktiskt, kändes lite småbökigt att lyfta av men sen så gick dä hur bra som helst *flex*

Böj imån..:naughty:

kjell33
2009-11-09, 21:32
Ojojoj! Får jobba för att hålla undan ser jag!

Thunmarker
2009-11-09, 21:34
Ojojoj! Får jobba för att hålla undan ser jag!

Hihi ajjemän :D

sweetkarolina
2009-11-09, 21:49
Du kör ungefär tre triljarder set mer än mig bara i uppvärmningen *flex*
Hur skjutton orkar du?

Ja lovar att hon värmer mer än hon skriver å... Vi i borlänge tycker om att prata :D

Luttis
2009-11-10, 03:26
Ja jäklar vilka bänkar!!!
Kommer bli så sjukt kul att se dig tävla på SM!

Thunmarker
2009-11-10, 21:29
Ja lovar att hon värmer mer än hon skriver å... Vi i borlänge tycker om att prata :D

Haha nä faktiskt inte, men erkänn ja har börjat minska ner på värmandet liiite iaf ;)

Ja jäklar vilka bänkar!!!
Kommer bli så sjukt kul att se dig tävla på SM!

:D Nu blev ja ju lite nervös när du säger så..

Tisdag 10/11

Böj
(värmning)
20kg 6,6,6
30kg 6,6
40kg 5
50kg 5
60kg 4
---------
Bälte på..
75kg 5,5
70kg 5
65kg 5

Pausböj till box
(värmning)
20kg 5
40kg 4
--------
55kg 5,5

Sidan mage, 4 set
Mage 3set


Mhmm jaha, bläääääpass! Tungt o bökigt o dålig stil o bläääää. Fast från den positiva sidan så orkade ja alla reps även fast ja fick ta i en hel del, men kändes bra mycke tyngre än ja vill att det ska va! Pausböjen va passets stora glädje, lika kul som förra veckan om än tyngre.. fast är väll så i den här branschen antar ja :D

sweetkarolina
2009-11-10, 21:39
Mitt pass idag...
Knäböj:
Värmning
20 * 3
50 * 3
70 * 3
Träning
75 * 6, 6, 6, 6, 6, 6

Dvs 9 reps uppvärmning o 36 reps träning.

Du körde 44 reps uppvärmning o 20 reps träning... :D


Varför i hela fridens namn ska du ha bälte förresten?

MrMac
2009-11-10, 21:49
Varför i hela fridens namn ska du ha bälte förresten?

hon kanske blir lite som Sak-Kalle i framtiden han har bältet på sig dygnet runt :D

Eller så kanske det ser häftigare ut??? Snyggare?

sweetkarolina
2009-11-10, 22:06
hon kanske blir lite som Sak-Kalle i framtiden han har bältet på sig dygnet runt :D

Eller så kanske det ser häftigare ut??? Snyggare?

Hmm, jag brukar iofs vila armarna på bältet mellan seten. Det är ganska skönt. Jag har tunga armar...

Thunmarker
2009-11-10, 22:21
Karro> Ja tycker om att värma helt enkelt :D

Bältet har ja för att lära mig använda det..vilket inte går så bra ... Bältet leder med ett-noll..

MrMac> Haha det ser inte snyggare ut...snarare tvärtom.. Å risken att ja skulle ha bälte på mig dygnet runt är obefintlig, tycker inte om det alls :(

jebu
2009-11-10, 22:45
Det ser riktigt bra ut med knäböjande :thumbup:

Hur går det med bostadssökandet?

Bostadens områden
Berghem, ålidhem, ålidhöjd, tunnelbacken, nydalahöjd, mariehem, tomtebo och carlshem är ordningen på områden du skall kika efter. Berghem ligger precis mellan sporthallen och universitetet så det är guldstället no1.
Ålidhem så kan man passa sig lite för Fysikgränd då det brukar vara väldigt mycket fester där. (iof många som ser det som en fördel också :D)

sweetkarolina
2009-11-10, 22:58
Karro> Ja tycker om att värma helt enkelt :D

Bältet har ja för att lära mig använda det..vilket inte går så bra ... Bältet leder med ett-noll..

MrMac> Haha det ser inte snyggare ut...snarare tvärtom.. Å risken att ja skulle ha bälte på mig dygnet runt är obefintlig, tycker inte om det alls :(

Jo, en annan skulle aldrig orka värma så länge.

Om du använder bältet på vikter som du inte behöver bälte kommer du rimligtvis inte att få ut nåt av det. Nu har jag inte sett dig böja på ett tag, men jag tror inte att du behöver bälte på 75 kg. :Virro

Nåväl, det tog mej åratal att lära mig bältet. :)

Thunmarker
2009-11-13, 00:18
Det ser riktigt bra ut med knäböjande :thumbup:

Hur går det med bostadssökandet?

Bostadens områden
Berghem, ålidhem, ålidhöjd, tunnelbacken, nydalahöjd, mariehem, tomtebo och carlshem är ordningen på områden du skall kika efter. Berghem ligger precis mellan sporthallen och universitetet så det är guldstället no1.
Ålidhem så kan man passa sig lite för Fysikgränd då det brukar vara väldigt mycket fester där. (iof många som ser det som en fördel också :D)

Det går mindre bra.. letar o letar men inte fått någe napp än :(


Torsdag 12/11

Blev ett lite modifierat pass idag..bänken kör jag imorgon..

Böj
(värmning)
20kg 5,5,5
30kg 4
40kg 3
----------
52,5kg 3,3,3

Sumomark
(värmning)
50kg 5,3
60kg 3
70kg 3
----------
75kg 3,3
80kg 3,3


Inga problem någonstans, tillomed marken kändes lite bra...Dock mycket kvar att jobba med fortfarande, men hitentills så var det här det bästa sumopasset jag gjort :)

Thunmarker
2009-11-13, 23:04
Fredag 13/11

Bänk enl. hirvisprg
(värmning)
40kg 10
50kg 6
60kg 5
70kg 4
80kg 2
---------
87,5kg 2,2

Passade på o köra lite mer när fö o se lite bara..

92,5kg 1
95kg första fail, sedan en dock med litet rumplyft

Nytt PB iaf, både 2orna på 87,5 samt de övriga :D

SweLabs
2009-11-13, 23:11
Grymt bra bänkat i dag. Fin teknik och stark som få :hbang:

Thunmarker
2009-11-15, 01:25
Grymt bra bänkat i dag. Fin teknik och stark som få :hbang:


Tack du *cupid*

Lördag 14/11

Smala mark
(värmning)
40kg 7,7
50kg 5
60kg 5
70kg 3
---------
90kg 5,5,5 Bälte på dessa.

Latsdrag 8,8,8
Stående rodd 8,8,8
Mage 3set


Marken flöt på bra, var lite gnällig som vanligt o tyckte det kändes tungt men enligt de som kollade så såg det hyffsat lätt ut. Stilen börjar sitta mer o mer vilket känns skönt, sammanfattningsvis kan ja nog säga att det här har varit en bra markvecka, både sumo o smal ha fungerat klockers :D

Thunmarker
2009-11-16, 23:02
Måndag 16/11

Bänk enl. Hirvisprg.
(värmning)
30kg 10
40kg 8
50kg 6
60kg 5
70kg 2
---------
77,5kg 1,1,1


Tröja, Katana stl 36 A/S

100kg*3 @11cm kloss
120kg*2 @9cm kloss
140kg*0 @9cm kloss


Kändes bra i axlarna utan tröja, första set med tröja också 120 kändes halvbra. Lyfte av 140 började gå ner, gör så jävla ont så ja kan inte pressa, bara small i båda axlarna. Ont så inåthelvete, ba te o ta av tröjan. Hoppas att det bara rör sig om en överansträngning å inte att det är nått annat skit som kommit tillbaka. Just nu känner ja inget i axlarna vilket är positivt, dock är jag svullen ovanför höger nyckelben och gör ont därifrån och upp mot höger öra. Samt att det gör ont i skallen. *cry*

Ska bli intressant/skrämmande o se hur det känns imån....

Lind79
2009-11-16, 23:05
Måndag 16/11

Bänk enl. Hirvisprg.
(värmning)
30kg 10
40kg 8
50kg 6
60kg 5
70kg 2
---------
77,5kg 1,1,1


Tröja, Katana stl 36 A/S

100kg*3 @11cm kloss
120kg*2 @9cm kloss
140kg*0 @9cm kloss


Kändes bra i axlarna utan tröja, första set med tröja också 120 kändes halvbra. Lyfte av 140 började gå ner, gör så jävla ont så ja kan inte pressa, bara small i båda axlarna. Ont så inåthelvete, ba te o ta av tröjan. Hoppas att det bara rör sig om en överansträngning å inte att det är nått annat skit som kommit tillbaka. Just nu känner ja inget i axlarna vilket är positivt, dock är jag svullen ovanför höger nyckelben och gör ont därifrån och upp mot höger öra. Samt att det gör ont i skallen. *cry*

Ska bli intressant/skrämmande o se hur det känns imån....

Låter ju inte bra detta inte. Kör inge mer tungt i tröja innan SM nu. Du är ju god för tunga vikter ändå!

MrMac
2009-11-16, 23:34
Måndag 16/11

Bänk enl. Hirvisprg.
(värmning)
30kg 10
40kg 8
50kg 6
60kg 5
70kg 2
---------
77,5kg 1,1,1


Tröja, Katana stl 36 A/S

100kg*3 @11cm kloss
120kg*2 @9cm kloss
140kg*0 @9cm kloss


Kändes bra i axlarna utan tröja, första set med tröja också 120 kändes halvbra. Lyfte av 140 började gå ner, gör så jävla ont så ja kan inte pressa, bara small i båda axlarna. Ont så inåthelvete, ba te o ta av tröjan. Hoppas att det bara rör sig om en överansträngning å inte att det är nått annat skit som kommit tillbaka. Just nu känner ja inget i axlarna vilket är positivt, dock är jag svullen ovanför höger nyckelben och gör ont därifrån och upp mot höger öra. Samt att det gör ont i skallen. *cry*

Ska bli intressant/skrämmande o se hur det känns imån....

Ingen rolig läsning detta inte... *gah!*
Bara att hålla en av mina feta tummar för att detta passerar och försvinner...

Thunmarker
2009-11-17, 21:49
Lind79--> Nä blir inge mer tröja inför SM nu, ska försöka låta axlarna vila så mycket det går. Vi får hoppas på det iaf :)

Mrmac-->Nää inge roligt alls var det.. Snällt att du håller en tumme :)

Dagens pass då...

Tisdag 17/11

Böj
(värmning)
20kg 8,8
40kg 5
60kg 3 (bälte)
-------------Bälte på nedanstående
80kg 5 PB
75kg 5
70kg 5,5

Pausböj till box
(värmning)
20kg 2
40kg 3
------------- Löst lindade lindor samt bälte på nedanstående
60kg 4,4,4,4

Sidan mage 4set
Mage tungt 3set

Kan väll börja med dagens status på ondheten.. Axlarna gör inte ont, dock är det fortfarande svullet runtikring höger nyckelben samt att det ömmar ganska duktigt. Smärtan går inte upp ända mot örat längre o skallen bankar inte. Alltså är idag en bättre dag än igår, hoppas det fortsätter så.

Nog med tråkigheter, dagens pass då.. Känns lite kul när man sätter nya PB i böjen typ varje vecka :D Lika bra att njuta så länge det varar.. 80kändes tungt, men var inte omöjligt dock tappar ja stilen lite. Resten av böjandet kändes helt okej.

Sedan var det första gången med lindor idag, börjar med dem i boxböjen för att vänja mig. Vilken upplevelse :) Kan ju bli intressant det där, gick klockrent att böja med dem kanske inte så konstigt med tanke på hur löst de satt, men fick ändå tänka till, va lite kul faktiskt :D

Bäst av allt var att ja inte kände av nyckelbenet någe i böjen när ja väl hade blitt varm

emmzan
2009-11-17, 21:57
Kul med pers!

LadyInsane
2009-11-17, 22:12
Fan vad bra böjt stumpan!!! :hbang:

Är du hemma nu? Hade du trevligt däruppe? :)

Thunmarker
2009-11-17, 22:23
Kul med pers!

:D

Fan vad bra böjt stumpan!!! :hbang:

Är du hemma nu? Hade du trevligt däruppe?

Thanks babe *cupid*

Jäpp kom hem i söndags kväll, ajjemän var kanon gjorde ju 95 i bänken *flex*

Blev lite ledsen över att ja missa ditt borlänge besök *cry*

LadyInsane
2009-11-18, 13:03
Blev lite ledsen över att ja missa ditt borlänge besök *cry*

Ja det var lite hemskt att du inte va där *gah!*

Men jag hade superskoj med Karro och om hon tyckte att det var kul att ha mig där så lär det ju hända igen! :)

Thunmarker
2009-11-19, 20:32
Torsdag 19/11

Böj
(värmning)
20kg 5,5
40kg 5
---------
55kg 3,3,3

Bänk
(värmning)
20kg 10,10
40kg 8
50kg 4


Sumomark
(värmning)
40kg 5
60kg 5,5
---------
85kg 3,3,3



Typ inge svullet runt nyckelbenet idag, trodde det skulle gå bra att bänka... Jomentjena *cry*

Böjen gick bra, filade på tekniken vilket jag skall göra på detta pass. Kände att jag tog ett steg i rätt riktning.

Bänken tänker jag inte ens kommentera..

Sumomarken kändes hyffsad, provade att göra lite små ändringar i startläget vilket kändes bra. Dock känns det att ja börjar få jobba lite mer för att få loss vikterna från golvet, men när ja kommer ihåg att spänna magen så gåre lättare :)

emmzan
2009-11-19, 21:48
Det där med att spänna magen brukar vara det magiska ja :D.D
Trist med bänken!

LadyInsane
2009-11-19, 23:37
Bra pass! Du börjar ju komma upp på fina vikter i mark! Lite mer bålträning så ska du se att vikterna hoppas upp från golvet!:)

Kör du några komplement?

sweetkarolina
2009-11-20, 07:21
Kör du några komplement?

Räknas 3 timmar tedrickning hemma hos min far?

Thunmarker
2009-11-21, 18:03
Lördag 21/11

Smala mark
(värmning)
50kg 8,6
70kg 5,4
----------
95kg 5,5,5 bälte

Stående Goodmornings
30kg 8,8,8

Latsdrag 10,10,10
Sittande rodd 10,10,10
Mage 3set

Marken kändes bra. Första gången ja körde GM idag, spännande :D Kändes lite skumt i början men sen så.

Körde lätt i latsdrag o rodd för att skona lederna lite.

LindaS
2009-11-21, 18:11
Det tar sig. :)

Thunmarker
2009-11-23, 21:29
Det tar sig. :)

Ajjemän :D


Måndag 23/11

Böj
(värmning)
20kg 8,8
40kg 5,4
65kg 3 bälte på denna och alla nedanstående
-------------
85kg 5 PB
75kg 5,5

Pausböj till box
(värmning)
20kg 3
40kg 2
-------------
Löst lindade lindor samt bälte
65kg 4,4,4,4

Sidan mage, 3set
Mage 4set


Nytt PB i böjen igen :) Tungt som satan men ja gjorde den femma ja skulle så det lär ju ses som bra åtminstone.

Lindor känns fortfarande lite skumt men ändå spännande på någe vis. Vi drog åt dem lite mer nu jämfört med förra veckan, så fick tänka till lite när ja skulle ner mot boxen. Kommer nog ta en stund innan man vänjer sig vid lindorna, däröfr känns det bra att smygstarta med dem redan nu :)

kjell33
2009-11-24, 20:38
Alltid kul med borlängebesök!

Luttis
2009-11-24, 20:57
Yeah, bra böjt!
5x85 är ju grymt!! :hbang:

LadyInsane
2009-11-24, 22:18
Jäklar vad glade ni borlänge-bruttor är!! *cupid*

sweetkarolina
2009-11-24, 23:16
Jäklar vad glade ni borlänge-bruttor är!! *cupid*

Alltid ett smil framme när man får träna! (O när man har en kaffekopp i handen)

Thunmarker
2009-11-25, 22:02
Yeah, bra böjt!
5x85 är ju grymt!! :hbang:

Tackar :) det går framåt

Jäklar vad glade ni borlänge-bruttor är!! *cupid*

Ajjemän, bäst att du sparat några kramar åt mig till helgen!

emmzan
2009-11-25, 22:03
Yeah, bra böjt!
5x85 är ju grymt!! :hbang:

Kan bara hålla med :hbang:

Thunmarker
2009-11-25, 22:11
Onsdag 25/11

Böj
(värmning)
20kg 6,6
40kg 5
---------
55kg 3,3,3

Bänk, stång 10,10,10

Smalmark
(värmning)
40kg 8,4
60kg 5,3
80kg 2
----------Bälte på nedanstående
100kg 5,5,5

Sumomark
(värmning)
60kg 3,3
--------Bälte på nedanstående
90kg 3,3,3


Böjen gick bra, ganska seg i benen sen måndagspasset.

Bänken, tänkte bara känna lite lätt så stången fick duga. Bestämde mig för att lita på min kropp inför helgens tävlingar så därav det superlätta bänkandet.

Smalmark, PB här. Tungt vare, segt vare, inte speciellt vackert heller men ja gjorde mina tre femmor, första gången jag kännt spysmak i käften när jag tränat.

Sumomark, PB här med. Satan vad jobbigt det var! Efter första set var jag redo att lägga ner o krypa hem. Efter lite sms-gnällande skärpte jag till mig och drog de sista två setten också.

Tvärslut!

Thunmarker
2009-11-25, 22:19
Kan bara hålla med :hbang:


:em:

Thunmarker
2009-11-30, 14:15
Bänk SM 2009

Lördag

Vägde in på 70,1.

Värmningen kändes hyffsat bra, de ömmande skadorna gick att ignorera och ja kände mig stark både med och utan tröja.

Ingång 110kg, bom. Kom inte ner riktigt, vilket resulterade i att resten av lyftet ba blev fel.

Gick på 115 i andra, Godkänt. Dock började axeln märkas av, försökte ignorera och ladda för nästa.

122,5. Bom, det small i axeln och var tack å godnatt vilket kändes synd för vikten i sig är inte tung.


Resulterade i ett silver i senior klassen. Inte nöjd någonstans, vet att jag har så sjukt mycke mer i kroppen o jävligt trist när skada ska sätta stopp. Valde att stå över junior tävlingen på söndag. Så här i efterhand hade det kanske varit smartare att stå över SM helt i år men det är alltid lätt att vara efterklok. Tog även beslut i helgen att det här var min sista tävling i år. Nu blir det till att träna på och köra rehab så jag får ordning på axlar med mera, och hoppas på ett skadefritt år nästa år.

Tack alla för pepp o matchning! Samt stort grattis alla till fina prestationer, ingen nämnd ingen glömd :)

SweLabs
2009-11-30, 15:16
Som sagt mycket synd att skadan satte stopp för dig. Tror det är smart att ta vila från tävlandet så att du får läka och blir bra.

KRILLE!
2009-11-30, 20:15
Synd på skadan, men starkt av dig att stå över på söndagen. Önskar jag hade varit så klok ett par gånger ;)

Du vet vad som gäller för 2010 :devil::hbang:

Thunmarker
2009-12-05, 13:32
Som sagt mycket synd att skadan satte stopp för dig. Tror det är smart att ta vila från tävlandet så att du får läka och blir bra.

Får hoppas på det :)

Synd på skadan, men starkt av dig att stå över på söndagen. Önskar jag hade varit så klok ett par gånger ;)

Du vet vad som gäller för 2010 :devil::hbang:

Hihi oooo jaaaa :naughty:

Thunmarker
2009-12-05, 13:38
Fredag 4/12

Mespass idag för att få igång kroppen lite, kände mig allmänt trött o seg o det gjorde ont.

Böj
(värmning)
20kg 6,6
40kg 4,4
----------
50kg 2,2,2

Smala mark
(värmning)
40kg 5,5
---------
60kg 2,2,2


Lätt rehab, typ prova på övning.

Som sagt ett riktigt slöpass, var dock kul att träna med umeborna igen. Längtar tills ja blir boende här uppe på heltid, satan va roligt vi ska ha :D

Kändes ändå bra att få lite mer tekniktips te böjen, samt inse att ja faktiskt kan dra smalmark utan att behöva tänka sådär supermycke som ja behövt göra förr.

Nästa vecka börjar ja träna på riktigt igen, roooooligt :devil:

Thunmarker
2009-12-07, 23:12
Måndag 7/12

Böj
(värmning)
20kg 7,7
40kg 5
60kg 3
70kg 1 (bälte)
--------------bälte på nedanstående
87,5kg 2 skulle varit en trea
87,5kg 3
87,5kg 3 (lindor)


Pausböj till box
(värmning)
20kg 2
40kg 2
-------------bälte på nedanstående + lindor
70kg 4,3,4,4


Sumomark
(värmning)
40kg 4,3
60kg 2,2
-------------Dräkt + bälte
70kg 1,1
80kg 1
92,5kg 1,1,1,1,1

Liggande bencurl 10,10,10



SKITPASS!!!!

Hann inte köra klar passet eftersom gymmet stängde, skulle kört mage också.

Tredje gången någonsin med lindor, första gången ja lindade själv..Dubbelblä! Fick dock in snitsen på att linda lagom te sista boxböjen, men då var ja så jävla slut i händerna att ja fan inte ens kunde hålla i stången riktigt.

Hela passet var segt o tungt o blääigt, lite får ja nog skylla mig själv då ja slarvat med maten sjukt mycke idag. Första två seten på 87,5 tänker ja inte ens kommentera ser ju ut som fan å hans moster. Blev lite bättre i sista när ja hade lindorna på.

Plågade mig verkligen igenom boxböjen, ville ba lägga mig ner o dö hela tiden.

Dagens positiva: SUMOMARK! Kändes bättre än någonsin de seten ja körde som värmning. Med dräkten gjorde det ont, kändes ovant, var bökigt att ta mig ner till stången men jävlar o satan va lätt det var upp :) Till o med så ja tänker våga påstå att det var lite kul faktiskt...

Nej som sagt ett riktigt skitpass, å hann inte ens köra klart :( Tills nästa pass ska jag se till att käka före!! Var som en zombie när ja satte mig i bilen, tur pappsen körde å inte jag...

MrMac
2009-12-07, 23:15
Måndag 7/12

Böj
(värmning)
20kg 7,7
40kg 5
60kg 3
70kg 1 (bälte)
--------------bälte på nedanstående
87,5kg 2 skulle varit en trea
87,5kg 3
87,5kg 3 (lindor)


Pausböj till box
(värmning)
20kg 2
40kg 2
-------------bälte på nedanstående + lindor
70kg 4,3,4,4


Sumomark
(värmning)
40kg 4,3
60kg 2,2
-------------Dräkt + bälte
70kg 1,1
80kg 1
92,5kg 1,1,1,1,1

Liggande bencurl 10,10,10



SKITPASS!!!!

Hann inte köra klar passet eftersom gymmet stängde, skulle kört mage också.

Tredje gången någonsin med lindor, första gången ja lindade själv..Dubbelblä! Fick dock in snitsen på att linda lagom te sista boxböjen, men då var ja så jävla slut i händerna att ja fan inte ens kunde hålla i stången riktigt.

Hela passet var segt o tungt o blääigt, lite får ja nog skylla mig själv då ja slarvat med maten sjukt mycke idag. Första två seten på 87,5 tänker ja inte ens kommentera ser ju ut som fan å hans moster. Blev lite bättre i sista när ja hade lindorna på.

Plågade mig verkligen igenom boxböjen, ville ba lägga mig ner o dö hela tiden.

Dagens positiva: SUMOMARK! Kändes bättre än någonsin de seten ja körde som värmning. Med dräkten gjorde det ont, kändes ovant, var bökigt att ta mig ner till stången men jävlar o satan va lätt det var upp :) Till o med så ja tänker våga påstå att det var lite kul faktiskt...

Nej som sagt ett riktigt skitpass, å hann inte ens köra klart :( Tills nästa pass ska jag se till att käka före!! Var som en zombie när ja satte mig i bilen, tur pappsen körde å inte jag...

Bara att skriva ner allt som INTE gick som du ville och tillämpa det under kommande träningar :D
Stå på mot bättre pass nu :hbang:

Thunmarker
2009-12-10, 21:38
Bara att skriva ner allt som INTE gick som du ville och tillämpa det under kommande träningar :D
Stå på mot bättre pass nu :hbang:

Kan ja lova att ja ska :)

Thunmarker
2009-12-10, 21:46
Torsdag 10/12

Böj
(värmning)
20kg 6,6,6
40kg 5,4
----------
57,5kg 3,3,3,3

Smala mark
(värmning)
40kg 8,5
60kg 5,3
----------
75kg 5,5,5,5,5

Kronlyft
60kg 5
90kg 5
100kg 5,5

Stående GM
20kg 6
----------
35kg 8,8,8

Rehab
Latsdrag 4set
Sittande rodd 4set

Mage 4set


Provade att stå lite olika brett i böjen idag, för att se om det kan ha blivit så att ja breddat för mycke fram emot slutet. Kändes bättre när jag flyttade ihop lite, så nu är det ba te o försöka komma ihåg hur jag ska stå. Vikten var lätt.

Smala marken kändes kanon, lätt som en plätt.

Kronlyft var en upplevelse, första gången jag provade det. Vette fan om jag gillar den speciellt, visste liksom inte vad jag skulle ta i med när.

GM är också en sån där konstig övning. Tar nog ett tag innan ja fått in snitsen på´t.

kjell33
2009-12-10, 21:48
Tur att det finns bänk!;)

Thunmarker
2009-12-10, 22:02
Tur att det finns bänk!;)

Mm :( Ja saknar bänkandet....men har en känsla av att mina axlar inte saknar det speciellt *cry*

kjell33
2009-12-10, 22:06
God bättring i så fall.

Thunmarker
2009-12-14, 22:03
Måndag 14/12

Kom ner sent till gymmet pgav bilkrångel, vilket ledde till att ja inte hann köra klart hela passet :( Kankse var lika bra eftersom ja mådde skit på slutet men hade ändå velat försöka köra klart.

Böj
20kg 6,6
40kg 5
62,5kg 3
75kg 1 (bälte)
-------------- Bälte på alla nedanstående
92,5kg 2 (skulle varit en trea) PB
92,5kg 3 (lindor)
92,5kg 3 (lindor)

Frontböj
20kg 8
30kg 6
-----------
40kg 5,5,5

Sumomark
40kg 6,6
60kg 3
---------Dräkt, bälte
70kg 1,1
80kg 1
100kg 1,1


Gjorde typ allt tvärtom idag mot förra veckans skitpass, såg till att ladda med mycke käk så energin var på topp. Vilket gjorde susen tror jag. Blev en tvåa på 92,5kg failade på sista repset. Dock kändes den lättare än förra veckans försök på 87,5. Med lindorna gick det hur bra som hellst. Inga problem där. Mer än att det gör lite ont att ha lindade knän...

Frontböjarna gick utan problem.

Sumon utan dräkt kändes precis lika bra som sist. Riktigt kul att det börjar lossna lite. Med dräkten blev det explosiva lyft enligt plan. Första ettan på 100 var helt klart det bästa lyftet, tror dräkten åkt upp lite för mycke till det andra då det inte kändes lika bra där. Men behöver iaf inte ta i speciellt mycke mer än för att ta mig ner till stången... :D

----

Nog för att ja avskyr julen men i julklapp önskar jag mig:

ett gym med bättre öppettider!
en bil som inte jävlas med mig!


Just ja...så blir det ju snart när ja flyttar norröver :D

kjell33
2009-12-14, 22:07
Och janne lundbergs lindningar!:D

Bra jobbat för övrigt!:thumbup:

Thunmarker
2009-12-14, 22:16
Och janne lundbergs lindningar! :D

Bra jobbat för övrigt!:thumbup:

Hehe dom lindningarna ser jag fram emot.... JÄTTE mycke *rolleyes*

Tackar :) Går framåt sakta men säkert tror jag. Snart ska jag börja bänka igen *cupid*

Lamb_Of_God
2009-12-14, 22:19
Bra pass! :thumbup:

När kommer du till umeå nästa gång?
Marine hälsar att klubbtävlingen är nu på söndag. :)

Thunmarker
2009-12-14, 22:31
Bra pass! :thumbup:

När kommer du till umeå nästa gång?
Marine hälsar att klubbtävlingen är nu på söndag. :)

Tack :)

Tror ja kommer upp på torsdag, men har inte bestämt mig helt än. Skulle behöva massage av janne, sen vill ja ju träffa er allihopa. Så lutar iaf åt att ja kommer upp men bestämmer mig imån skulle ja tro :D

Lamb_Of_God
2009-12-14, 22:42
Tack :)

Tror ja kommer upp på torsdag, men har inte bestämt mig helt än. Skulle behöva massage av janne, sen vill ja ju träffa er allihopa. Så lutar iaf åt att ja kommer upp men bestämmer mig imån skulle ja tro :D

Okidoki, sounds great! :) Om du kommer upp visst stannar du då t.o.m. söndag så du kan titta på våran lilla klubbtävling i nakenlyftning? :D
Inte bokstavligt hehe

Thunmarker
2009-12-14, 22:53
Okidoki, sounds great! :) Om du kommer upp visst stannar du då t.o.m. söndag så du kan titta på våran lilla klubbtävling i nakenlyftning? :D
Inte bokstavligt hehe

Självklart gör jag dä :D Lä ju se om det finns nå starkingar i klubben ;)

Marine
2009-12-17, 12:11
Jajjemän! Jag ska träna på fredag :) bara mesträna, men jag kommer va där :D

Hur kallt har ni det där nere? Här är det -17,6 hi hi. Så ta med varma kläder när du åker upp :Virro

Thunmarker
2009-12-18, 22:58
Fredag 18/12

Böj TEKNIKfokus
(värmning)
20kg 6,6
40kg 4,4
----------
57,5kg 3,3,3

Smala mark
(värmning)
40kg 6,6
60kg 5
80kg 1 (bälte)
-------------
90kg 5,5,5,5,5 (bälte)

Rehab sittande rodd 4set
Rehab latsdrag 3set

BÄNK!!!!
Stången 15,15,15

Mage 3set

Seg som en sengångare, mådde som ett as i slutet strök därför några övningar, vilket jag inte är glad över. Måste lära mig att äta bättre o mer regelbundet så jag slipper de där energidipparna så ja bara vill lägga mig ner och dö. Alla buggar skall bort!

Nåväl, böjen kändes lätt. Blir lika förvånad varje gång ja inser att det går lätt. Marken kändes också lätt trots bristen på energi. Provade flytta ner bältet lite på sista settet, åskadaren sa att det blev bättre fart i starten. Hursom det kändes bra.

Rehaben funkade finfint, inga krångligheter. Sen det bästa av allt, BÄNKPRESS! Kändes ovant, kom ner snett men tror det kommer kunna åtgärdas med massage. Gjorde inge ont att bänka iallefall och det lär ju ses som positivt!


Note to coachen: Nästa pass skall jag ta mig igenom allt som står! Jag lovar!!!!

Thunmarker
2009-12-21, 23:18
Måndag 21/12

Böj
20kg 6,6
40kg 5
65kg 3
75kg 3 (bälte)

M. Lindor+bälte
95kg 2
100kg 2

Med full utrustning till bänk
105kg 3
110kg 3
115kg 3

Frontböj
20kg 8
30kg 6
-------
45kg 5,5,5

Sumo
50kg 3,3

Sumo m. dräkt
80kg 1
95kg 1
110kg 1,1
120kg 1,1

Liggande bencurl 10,10,10

Sidan mage, 4set per sida

Mage 3set


Första gången någonsin med dräkt i böjen, dock endast till bänk men ändå. Böjen med bara lindor var sådär, skulle varit treor men blev bara tvåor. Fäler fram ryggen på tok för mycket. Med dräkt kändes det bra mycket bättre, och såg även bättre ut. Frontböj ingen kommentar, kändes bara segt men gick bra. Sumon med dräkt kändes bättre än förr, kan nog ha att göra med att jag för första gången hade folk som kunde påpeka vad jag gjorde fel. Har enorma svårigheter med att komma i rätt startposition.

Sjukt kul att ha folk att träna med under hela passet *cupid* Kan jag nog tänka mig att vänja mig vid...

Lamb_Of_God
2009-12-21, 23:33
Har enorma svårigheter med att komma i rätt startposition.

Då är vi två!

Bra pass idag :thumbup:

Tänkte också bara säga god jul och gott nytt år på dig så ses vi januari. :)

LadyInsane
2009-12-22, 00:20
Bra pass Jossan!! Härligt att du tränar på ordentligt!!

har du testat smalmarksdräkten ännu? ;)

SweLabs
2009-12-22, 11:00
Mustigt pass. Nu är det bara att köra på *flex*

Thunmarker
2009-12-23, 17:37
Då är vi två!

Bra pass idag

Tänkte också bara säga god jul och gott nytt år på dig så ses vi januari.


Skönt att det inte bara är jag :).

God Jul och allt det där, ajjemän det gör vi :D

Bra pass Jossan!! Härligt att du tränar på ordentligt!!

har du testat smalmarksdräkten ännu?

Hehe som att jag har någe val liksom ;) Hehe nää det kommer nog nästa vecka skulle jag tippa på.

Mustigt pass. Nu är det bara att köra på *flex*

Ajjemän, var tack o godnatt efteråt kan jag ju lova. Jäpp ba te å bita ihop o kötta vidare :hbang:

Thunmarker
2009-12-23, 17:45
Onsdag 23/12

Sittande hantelpress 5kg
10,10,10

Rotatorcuff
10,10,10

BÄNKPress
20kg 8
30kg 10,10,10,10

Liggande hantelpress 5kg
10,10,10

Bröst i CC
15,15
15,15
15,15

Triceps m. rep
10,10,10,10


Lugnt pass med fokus på rehab. Känns konstigt att bänka, tror rädslan för att det ska smälla i axlarna igen är större än jag anat. Annars så kändes det hur bra som helst. Det drar lite men så fort jag blivit varm är det inga problem. Men det blir till att köra flugvikter i dessa övningar ett tag till, och öka dem sakta.

Thunmarker
2009-12-26, 15:48
Fredag 25/12

Böj fokus teknik
20kg 6,6
40kg 4,3
---------
57,5kg 3,3,3

Smala mark
40kg 6
60kg 4,4
90kg 2 (bälte)
------------
105kg 5,5,4,4,2 (Bälte) PB

Stående GM
20kg 5
30kg 3
-------
40kg 8,8,8

Bänk, stången
15,15,15

Latsdrag rehab, 4set
Sittande rodd rehab, 3set

Mage 3set


Böjen kändes bra. Fokuserade på att arbeta bort alla småbuggar. Nu gäller det bara att hålla dem borta också. Lite missnöjd med marken hade gärna velat satt mina 5x5. GM's gjorde inte lika ont i axlarna idag så det var positivt.

TRÄNINGSVÄRK!!

Thunmarker
2009-12-30, 19:10
Onsdag 30/12

Rehabpass

Sittande hantelpress 10,10,10

Rotatorcuff 10,10,10

Bänk
20kg 10, 8
40kg 10,10,10,10

Smalbänk, stången 6,6,6

Liggande hantelpress 10,10,10

Bröst i cc 8set

Triceps pushdown 10,10,10,10

Varit sjuk sen i fredagskväll typ :( Kände mig seg o matt idag med, men tänkte att ja går ner o provar köra rehabpasset. Återstår att se hur jag mår imorgon, känns som att antingen är det sämre eller bättre...

Bänken kändes helt okej, skulle kört fem set men valde att sluta efter 4 då axlarna började kännas för trötta för att kunna hålla en bra teknik. Resten av passet flöt på i seghetens tecken.

Thunmarker
2010-01-03, 19:50
Sammanfattning.....

Serie 1 Bänk
Vikt 66.99kg
1:a 90kg
2:a 100kg
3:e 107,5kg

Första två godkända, fick upp tredje lyftet men det var ej godkänt.

JSM styrkelyft
Vikt 67.49kg
Böj: 50kg
Bänk: 100kg i 3:e lyft
Mark: 55kg

Var endast med på denna tävlingen för att göra något sorts kval till jvm i bänk. Därav de lätta vikterna i böj och mark. Dock höll detta på att bli en katastrofal tävling. Satte 100 hur lätt som helst på värmningen sen brakade helvetet lös. Bomma första, som följa av dåligt utlyft. Andra lyftet fokuserade jag mycket på att kunna parera ett eventuellt dåligt utlyft, blev bara skit. Till sista lyftet var jag duktigt förbannad på mig själv, tårarna sprutade. Gick in o smällde upp 100 precis så lätt som det är. Lärde mig mycket av denna tävlingen, men ack så jobbigt det var.

Serie 2 SL
Vikt 67.83kg
Böj: 70kg
Bänk: 110kg
Mark: 110kg

Hade några dagar före den här tävlingen fått reda på att jag var uttagen till jvm i bänk. Valde att köra SL för lagets skull, ingen utrustning i böj o mark, böjen var ganska lätt marken jävligt tung. I bänk blev det PB med 10kg.

JVM i Bänk
Vikt: 69.5kg
1:a 97,5kg
2:a 102,5kg
3:e 112,5kg

Veckorna före vm blev inte de bästa tänkbara, mycket problem med axlarna satte stopp för i stort sett alla tröjpassen. Visste att styrkan utan tröja fanns där trots smärtan, men det satte sig mycket i skallen att inte kunna känna sig säker med tröjan. Som tur var hade jag karro med mig hela vägen som stöttade o peppade och ja tävlingen gick väll hyffsat.

Serie 3
Vikt: 68.75kg
3:e 115kg

Var endast tänkt som en plojtävling för att fixa poäng till laget, främst pågrund av at jag var sjuk efter vm och i ca 2 månader från och till. Alla lyft gick lätt, o blev ett PB trots bristen på träning.Veckan efter for ja till sundsvall för att försöka på sv-rekordet i 75an.
Vikt: 68.70kg
Bommade 118 i första, fick det i andra. Chansade på 120 i sista men det var för tungt.

Serie 4 Bänk DM
Vikt 71.15kg
3:e 125kg
Tre godkända lyft, alla jättelätta och 125 i sista.

Bänk SM
Vikt: 70.1kg
1:a 110kg
2:a 115kg
3:e 122,5kg

Ja vad säger man, det blir inte som man tänkt sig. Skadade axlarna några veckor före sm, värre än någonsin. Valde ändå att försöka, kände mig trots allt stark i kroppen. Bommade första, kom inte ner ordentligt. Fick mitt andra lyft men började kännas i axlarna. Gick för guld i sista, började lätta från bröstet sen small det i axlarna igen och blev skit. Så här i efterhand kan jag ärligt säga att det bästa hade varit att stå över SM helt men det är alltid lätt att vara efterklok...
------------------------------------------------------------------------
Det var mitt tävlingsår det, axlarna börjar må lite bättre och jag längtar verkligen tills jag får börja köra med tröjan igen. Finns många planer och förhoppningar inför detta året som kommer. Är massor som kommer hända, främst nu att jag börjar plugga igen och därför flyttar en liten bit. Vilket betyder nya träningspolare o nytt gym. Under 2010 kommer ja även fortsätta försöka bli en riktig styrkelyftare, med både böj o mark.

Återstår att se hur jag lyckas :D

LindaS
2010-01-03, 20:00
Klart du kommer att lyckas! :)

Du kommer att ha nytta av böj- och markstyrka även i bänken så räkna med fler ädla medaljer i år.

Lamb_Of_God
2010-01-05, 11:59
Sammanfattning.....

Tävlingar

Det var mitt tävlingsår det, axlarna börjar må lite bättre och jag längtar verkligen tills jag får börja köra med tröjan igen. Finns många planer och förhoppningar inför detta året som kommer. Är massor som kommer hända, främst nu att jag börjar plugga igen och därför flyttar en liten bit. Vilket betyder nya träningspolare o nytt gym. Under 2010 kommer ja även fortsätta försöka bli en riktig styrkelyftare, med både böj o mark.

Återstår att se hur jag lyckas :D

Händelserikt och starkt år! :)
2010 verkar bli ett brunt år och de är bra du börjar köra SL på allvar. Du vet ju hur man brukar säga... Bänken är vilopausen mellan böjen och marken! :D

Thunmarker
2010-01-06, 16:49
Klart du kommer att lyckas! :)

Du kommer att ha nytta av böj- och markstyrka även i bänken så räkna med fler ädla medaljer i år.

Litar på dig :)

Händelserikt och starkt år! :)
2010 verkar bli ett brunt år och de är bra du börjar köra SL på allvar. Du vet ju hur man brukar säga... Bänken är vilopausen mellan böjen och marken! :D

Haha tack du, men är det inte så att det är böjen som är uppvärmning te bänken? :D

Thunmarker
2010-01-06, 17:02
Onsdag 6/1

Böj
20kg 8, 6
40kg 5
60kg 3
70kg 3
77,5kg 3 (bälte)

M. Lindor+bälte
90kg 1
90kg 1
90kg 1

Frontböj
20kg 8
30kg 6
40kg 5
50kg 4,3

Smalmark
50kg 4,3
70kg 3

Smalmark m. dräkt
80kg 1
90kg 1
100kg 1
115kg 1,1,1,1

Sittande lårcurl
10,10,10

Sidan mage 3set

Mage 3set

Inte mycket som blev som det skulle detta pass. Böjen utan lindor kändes helt okej, inga större problem där. Med lindorna blev det bara skit. Skulle ha kört 90kg*3 95kg*3 102,5kg*3. Lindade själv, och hade oturen idag att vara på ett gym utan upplindare vilket ställer till det ännu mer för mig då jag har hemskt dåligt grepp. Hursom första försöket på 90kg, känner redan på första att lindningen blev för lös, lyckas kämpa upp försökte göra en till gick ej, spände up mig igen för att göra ett till försök och blev ba skit. Tekniken åt helvete. Bestämde då att istället för att öka vikten så stannade jag kvar på 90, andra set första böjen kändes helt okej, sen blev det samma visa igen på nr 2o3. Sista set också på 90, lyckades dra åt lindorna lite mer så blev nästan en tvåa, men nära skjuter ingen hare..är sjukt besviken på mig själv men jag försökte iaf med de dåliga förutsättningarna som var.

Stoooort tack till lillebror som följde med o träna. Kanske inte det mest optimala att passa för första gången i sitt liv när syster kör med lindor. Men nu kan han då garanterat passa iaf ;)

Frontböjen var tung, skulle ha varit två femmor på 50kg. Men föll fram för mycket och orkade inte jobba upp de sista.

Smalmarken kändes helt okej under värmningen, lätta vikter. Med dräkten kändes det hopplöst, helt enkelt hopplöst. Lyckades göra det jag skulle men inte fan var det vackert. Ett helvete att komma i vettig startposition, sen jag som alltid brukar ha det lättast sista biten fastna på slutet *gah!* lyckades dra ut dem men det var fan på håret.

Om en stund är det dax för pass nummer 2....REHAB!!!

LadyInsane
2010-01-06, 17:38
Vad tråkigt att det inte gick bra med dräkten :(

Thunmarker
2010-01-06, 18:42
Vad tråkigt att det inte gick bra med dräkten :(

Mm :( jättetrist

------------------

REHABPASS FLYTTAT TILL IMORGON! Bilfan verkar anse att det är för kallt o vill inte samarbeta med mig *cry* Längtar tills denna vecka är över...

Thunmarker
2010-01-07, 21:19
Torsdag 7/1

Sittande hantelpress 5kg
10,10,10

Rotatorcuff, lätta
3set

Bänk
20kg 8,10
30kg 10
45kg 10,10,10,10,10

Smalbänk
20kg 8,8,8

Liggande hantelpress
5kg 5
8kg 10,10,10

Cableövningar enl. naprapat
11set

Triceps
10,10,10,10

Sådär ja, det var rehab passet det. Det känns bättre och bättre i axlarna, men fortsätter med mina yttepytteökningar för att säkerställa att det fortsätter gå åt rätt håll. Enda som var drygt idag var att det är sjukt jobbigt att göra tior i bänken! Men det känns ändå som ett problem jag kan leva med :D

Enda som är lite trist är att jag tänkte köra hantel bakom nacken för triceps men det kändes lite oroväckande i axlarna så jag la ner den idén tillsvidare. Får hålla mig till diverse pushdown istället.

Bara 4 dagar kvar nu....:D

Thunmarker
2010-01-09, 16:53
Lördag 9/1

Böj
20kg 6,6
40kg 5,5
50kg 2
--------Bälte på nedanstående
60kg 3,3,3,3,3

Smala mark explosiva
50kg 5,4
--------Bälte på nedanstående
70kg 3,3,3,3

Sumomark explosiva
40kg 4
60kg 3,3,3,3 Bälte på två sista setten

Stående GM
20kg 10
30kg 10,10,10

Rotatorcuff
10,10,10

Bänk explosiva
20kg 10
30kg 5,5,5,5,5

Latsdrag, rehab 3set

Sittande rodd, rehab 3set

Mage 3set


Lätt teknikpass med fullt fokus på explosiva lätta fina lyft. I böjen exprimenterade jag med bältet, har känt på slutet att jag inte fått det att hjälpa någe. Så idag blev det till att prova ha det högt o lågt osv. Tror jag lyckades hitta något som kändes hyffsat bra iaf. Stilen kändes bra lyckades gå ut bra och ställa mig lika brett alla setten så det börjar arta sig :D

I marken fipplade jag också mycket med bältet och fokuserade på explosiva lyft. Kändes mycket bra, hittade hur jag vill ha bältet också så det var lyckat. Detta gällde både sumo och smal.

Bänken, explosiva lyft. Kändes helt okej, la även upp mig mer tävlingsinriktat med lite brygga tillochmed. Oerhört skönt att det går framåt och att jag kan träna utan att det ska göra ont. Kommer knappt ihåg senast jag bänkade utan att det gjorde ont. Skönt!!

Inte långt kvar nu!!!!!!!!!:hbang:

Thunmarker
2010-01-13, 01:31
Tisdag 12/1

Böj
20kg 6
40kg 5,5
60kg 3
75kg 2

Full utrustning
95kg 3
105kg 2
110kg 2
117,5kg 1

Full utrustning mot bänk
125kg 4

Sumo
60kg 6,4

Utrustning
75kg 3
90kg 3
105kg 2
112,5kg 2,2

Omvänd hacklift
8,8,8

Sittande GM
20kg 6,6,6

Mage 4 set.



Efter alldeles för få timmar sömn, en ensam bilfärd på 8h, första gången någonsin med släpvagn.. sedan en del timmars springande i trappor med prylar av alla dess slag, så måste jag nog säga att det blev ett riktigt bra pass. Är helt slut nu kan jag lova. Men nu är jag på plats i min nya stad, umeå. Kan ju bli intressant det här :D

Hela passet gick efter plan bortsett från sittande GM där jag skulle kört på tyngre vikt men kroppen ville inte så fick bli en mjukstart. Men i övrigt flöt det på bra.

Böjen kändes bra, fast skumt ändå kanske inte så konstigt med tanke på att det är typ andra passet med dräkt. Marken kändes också bra, kommer bli helt jävla grymt det där när det är dags ;)

Nu ska jag soooooova!

Lamb_Of_God
2010-01-13, 10:00
Träning

Efter alldeles för få timmar sömn, en ensam bilfärd på 8h, första gången någonsin med släpvagn.. sedan en del timmars springande i trappor med prylar av alla dess slag, så måste jag nog säga att det blev ett riktigt bra pass. Är helt slut nu kan jag lova. Men nu är jag på plats i min nya stad, umeå. Kan ju bli intressant det här :D

Hela passet gick efter plan bortsett från sittande GM där jag skulle kört på tyngre vikt men kroppen ville inte så fick bli en mjukstart. Men i övrigt flöt det på bra.

Böjen kändes bra, fast skumt ändå kanske inte så konstigt med tanke på att det är typ andra passet med dräkt. Marken kändes också bra, kommer bli helt jävla grymt det där när det är dags ;)

Nu ska jag soooooova!

Riktigt bra pass, synd jag inte kunde vara där och kika men ikväll så ska de tränas. :) Hoppas du kommer trivas i "storstan" ;)

SweLabs
2010-01-13, 10:29
Mycket bra kämpat.

Thunmarker
2010-01-13, 23:36
Hihi kommer nog trivas hur bra som helst :) Fast storstad vette fan asså...

Tackar :D

Onsdag 13/1

Sittande hantelpress 7,5kg
10,10,10

Rotatorcuff
2set

Bänk
20kg 15,8
35kg 8
50kg 10,10,10,10,10

Smalbänk
20kg 6
25kg 8,8,8

Liggande hantelpress 10kg, rehab
10,10,10

Cableövningar, rehab
8set

Triceps
5set

Latsdrag, rehab
3set

Drygt att göra tior i bänken!!!! Men annars flöt det på bra, inga större konstigheter någonstans. Enda som var, va att det skulle varit 4 tior i triceps men blev 5set med lite olika reps då jag provade lite nya övningar. Som faktiskt hör o häpna inte resulterade i axelont. Skönt att ha lite mer att variera med till nästkommande veckor. Annars så finns det väll inte så mycke mer att tillägga mer än att jag har träningsvärk!

buktryck
2010-01-15, 13:51
Hihi kommer nog trivas hur bra som helst :) Fast storstad vette fan asså...

Tackar :D

Onsdag 13/1

Sittande hantelpress 7,5kg
10,10,10

Rotatorcuff
2set

Bänk
20kg 15,8
35kg 8
50kg 10,10,10,10,10

Smalbänk
20kg 6
25kg 8,8,8

Liggande hantelpress 10kg, rehab
10,10,10

Cableövningar, rehab
8set

Triceps
5set

Latsdrag, rehab
3set

Drygt att göra tior i bänken!!!! Men annars flöt det på bra, inga större konstigheter någonstans. Enda som var, va att det skulle varit 4 tior i triceps men blev 5set med lite olika reps då jag provade lite nya övningar. Som faktiskt hör o häpna inte resulterade i axelont. Skönt att ha lite mer att variera med till nästkommande veckor. Annars så finns det väll inte så mycke mer att tillägga mer än att jag har träningsvärk!

bra vikt i bänken, låter som du kommer kunna börja köra riktigt snart! kul :)

345.5 i bänk
2010-01-15, 14:00
Tisdag 12/1

Böj
20kg 6
40kg 5,5
60kg 3
75kg 2

Full utrustning
95kg 3
105kg 2
110kg 2
117,5kg 1

Full utrustning mot bänk
125kg 4

Sumo
60kg 6,4

Utrustning
75kg 3
90kg 3
105kg 2
112,5kg 2,2

Omvänd hacklift
8,8,8

Sittande GM
20kg 6,6,6

Mage 4 set.



Efter alldeles för få timmar sömn, en ensam bilfärd på 8h, första gången någonsin med släpvagn.. sedan en del timmars springande i trappor med prylar av alla dess slag, så måste jag nog säga att det blev ett riktigt bra pass. Är helt slut nu kan jag lova. Men nu är jag på plats i min nya stad, umeå. Kan ju bli intressant det här :D

Hela passet gick efter plan bortsett från sittande GM där jag skulle kört på tyngre vikt men kroppen ville inte så fick bli en mjukstart. Men i övrigt flöt det på bra.

Böjen kändes bra, fast skumt ändå kanske inte så konstigt med tanke på att det är typ andra passet med dräkt. Marken kändes också bra, kommer bli helt jävla grymt det där när det är dags ;)

Nu ska jag soooooova!

Ska det bli styrkelyft:hbang: bättre än att bara bänka:D

Mack10
2010-01-15, 14:07
Har inte följt denna journal, bara läste igenom den lite nyss, det enda ja inte fattar e hur du kan ta såpass mycket i bänk o sedan inte speciellt mycket i varken mark eller böj, satsar du endast på bänkpress eller ?

LindaS
2010-01-15, 14:11
Har inte följt denna journal, bara läste igenom den lite nyss, det enda ja inte fattar e hur du kan ta såpass mycket i bänk o sedan inte speciellt mycket i varken mark eller böj, satsar du endast på bänkpress eller ?Kan inte låta bli att svara här.

Den här tjejen tog Guld på Junior-VM i Bänkpress förra året. Då låg prioriteringen helt klar på bänk, men jag tror att målsättningarna har utökats till att även gälla Styrkelyft detta året.

sweetkarolina
2010-01-15, 14:17
Kan inte låta bli att svara här.

Den här tjejen tog Guld på Junior-VM i Bänkpress förra året. Då låg prioriteringen helt klar på bänk, men jag tror att målsättningarna har utökats till att även gälla Styrkelyft detta året.

Hehe, då var vi två.

Jossan började med böj o mark för ungefär ett år sen, men fram till bänk-VM låg ändå prio på bänken som Linda säger. Först under hösten har SL-satsningen kommit igång ordentligt och det med mycket bra resultat!


Grymma böjar gumman och kul att se att bänken flyter på bra! Snart är du ju uppe på respektabla vikter igen :D
Hoppas allt känns bra där uppe i norr också ;)

Mack10
2010-01-15, 14:19
Ahja då är jag med, lästa bara igenom statsen, ingen text, men somsagt nu är jag med !!!

Luttis
2010-01-15, 15:44
Enda som var, va att det skulle varit 4 tior i triceps men blev 5set med lite olika reps då jag provade lite nya övningar. Som faktiskt hör o häpna inte resulterade i axelont.

:hbang::hbang: Härligt!!!

Kul att det verkar gå så bra med både böjandet och markandet. :thumbup:

Thunmarker
2010-01-15, 22:33
bra vikt i bänken, låter som du kommer kunna börja köra riktigt snart! kul

Bra vettefan men det går framåt =) Ajjemän längtar som satan!

Ska det bli styrkelyft bättre än att bara bänka

Ajjemän, haha nja det vette fan om ja håller med. Men har varit skönt att kunna fokusera på böj o mark nu när ja inte kunnat bänka iaf.

Har inte följt denna journal, bara läste igenom den lite nyss, det enda ja inte fattar e hur du kan ta såpass mycket i bänk o sedan inte speciellt mycket i varken mark eller böj, satsar du endast på bänkpress eller ?

Kunde inte ha svarat bättre än Linda o Karro, fokus har legat på bänk men iochmed skador medmera samt lite nya målsättningar så har det nu blivit styrkelyft av det hela.

Kan inte låta bli att svara här

Den här tjejen tog Guld på Junior-VM i Bänkpress förra året. Då låg prioriteringen helt klar på bänk, men jag tror att målsättningarna har utökats till att även gälla Styrkelyft detta året.

Du tror helt rätt :D

Hehe, då var vi två.

Jossan började med böj o mark för ungefär ett år sen, men fram till bänk-VM låg ändå prio på bänken som Linda säger. Först under hösten har SL-satsningen kommit igång ordentligt och det med mycket bra resultat!


Grymma böjar gumman och kul att se att bänken flyter på bra! Snart är du ju uppe på respektabla vikter igen :D
Hoppas allt känns bra där uppe i norr också ;)

Hihi ajjemän snart så :D Jodå just nu känns det ensamt som satan men det går nog över, får ju träna imån igen så.

Härligt!!!

Kul att det verkar gå så bra med både böjandet och markandet.

Thanks bruden :)

Thunmarker
2010-01-15, 22:41
Fredag 15/1

Böj, lätt fokus teknik och explosivitet
20kg 5,5
40kg 5
----------
55kg 5,5,5

Sumo, lätt teknikträning maxbrett
50kg 4,3,3
----------
60kg 2,3,3 (halkade på första när jag nästan var uppe på tredje reps)

Smala kronlyft
50kg 4
80kg 4
------Bälte
102,5kg 5,5

Raka mark
50kg 6,6,6

Sidan mage 3set

Mage 4set

------------------------
Igår var jag iväg på massage o tillfixning av rygg, axlar o fan å hans moster. Kännt mig som ett enda stort blåmärke idag. Böjen kändes helt underbar, äntligen lyckades ja få till bra fart i det hela och lyckades även hålla upp ryggen, underbara övning!

Sedan te dagens minus, maxbred sumomark måste ha sträckt te mig i ljumsken eller nått för gjorde ont som fan därför det blev många set på 50kg ba fö att försöka få ordning påt. Kändes skumt som fan o gjorde ont precis hela tiden, äckelövning!

Smalakronlyft kändes kanon, inga problems där. Raka mark likaså.

Provade att köra fetknoppens magövning men det gjorde ont i axlarna så den spar vi några veckor till, men fick iaf till magträningen ändå. Men börjar bli trött på de få övningar jag kan köra som skonar axlarna. Vill ha mer att variera med men känns som att det inte är någon ide att chansa?

Thunmarker
2010-01-16, 19:01
Lördag 16/1

Sidolyft hantlar
2kg 15,15
3kg 10

Rotatorcuff m. hantel 1kg
10,10,10

Bänk, explosivt
20kg 10,10
40kg 3,3,3,3,3

Facepulls 10kg
20,20,20

Lätt pass idag, enda som var va att det skulle varit tre åttor i sidolyften. Råkade ba läsa halva texten o missa att det skulle varit åttor som sagt, men kändes då bra i axlarna iaf och det är huvudsaken. Bänken kändes hur bra som hellst, jobbigt ba att göra explosivt....är ja smäller upp vikten så följer liksom brygga allt med, men då vet man iaf att det är explosivt när kroppen lämnar bänken :D

Thunmarker
2010-01-19, 17:16
Måndag 18/1

Böj
20kg 6
40kg 5
60kg 4
70kg 3 (bälte)
80kg 1 (bälte)

Full utrustning
100kg 3
110kg 3
120kg 2
125kg 1

Full utrustning till bänk
125kg 4

Sumo med dräkt
80kg 2
100kg 2,2
115kg 2
125kg 1

Omvänd hacklift (35kg)
8,8,8

Sittande GM
20kg 5
30kg 6,6,6

Mage 4set

Var tvärslut efter passet men fan va bra det gick, eller ja kanske inte jättebra men gäller att se det positiva, jag klarade allt utan problem :)

Hursom, böjen utan utrustning var nog den lättaste någonsin.. galet när tillomed 80 känns lätt. Provade en lite mindre dräkt idag, fick en chock på första att det faktiskt bromsade lite på vägen ner. Provade även ett par andra lindor, som var fan så mycke skönare att böja i än mina egna. Blir garanterat ett byte där.

Har lite problem med utgångar när det blir lite tyngre, så jobbade mycket med det flyttade även om bältet lite och ja tror ja kom någonstans till slut iaf. Vikterna var ändå lätt upp, bästa var tvåan på 120 för då släppte jag på mer än ja brukar.

I sumon var det också mycket teknik, och även där kändes det som att jag tog ett stort steg framåt teknikmässigt. Å tänka sig det blev lättare :D

Resten av passet flöt på enligt planerna...

Bänktröja imorgon!!!!!!!!!!!! LÄNGTAR!!!!!! :D

LadyInsane
2010-01-19, 18:12
Fan vad du kör på bra med utrustningen!! Really najs! :hbang:

Thunmarker
2010-01-20, 23:23
Fan vad du kör på bra med utrustningen!! Really najs! :hbang:

Thanks!

Onsdag 20/1


Sittande hantelpress 7,5kg
3*10

Rotatorcuff 1kg hantel
2*10

Bänk
20kg 10,10
40kg 5
55kg 8,8,8

TRÖJA!!!!!! Katana
9,5cm kloss. 80kg 5
9,5cm kloss. 90kg 5
9,5cm kloss. 100kg 3,3,3

Smalbänk
20kg 8
27,5kg 8,8,8

Liggande hantelpress
5kg 10
12,5kg 10,10,10

Cableövningar, rehab
7set

Triceps pushdown smalt
10,10,10,10

Latsdrag, rehab
3set


Första tröjpasset sedan jag kommer fan inte ihåg när. Var nervöst att dra på sig tröjan som jag hade när ja gjorde illa mig. Men det gick helt enligt plan, ser redan fram emot nästa vecka :D Dock kändes det lite vingligt men det är ju int så konstigt kanske.

Ömmade lite i ena axeln efter passet men nu känns det okej så troligtvis är det bara någon sorts träningsvärk eller dylikt. Hoppas det iaf. Vore inte så konstigt om det var så med tanke på hur det varit.

Lamb_Of_God
2010-01-21, 10:21
He gick ju för lätt, som jag sa på gymmet så får du säg åt herrn att skruva upp vikterna lite hihi :)

Nämen skämt å sido.. Ett grymt första pass med tröjan helt enkelt!

Thunmarker
2010-01-23, 00:04
He gick ju för lätt, som jag sa på gymmet så får du säg åt herrn att skruva upp vikterna lite hihi :)

Nämen skämt å sido.. Ett grymt första pass med tröjan helt enkelt!

Hehe inte ha för bråttom nu :) Men snart så ;)


Fredag 22/1

Böj
20kg 6,6,
40kg 6,5
55kg 6,6,6

Sumo Maxbredd
40kg 3,3,2
67,5kg 3,3,3

Dräkt
67,5kg 1

Sumokron med dräkt
80kg 3
100kg 3
120kg 3
130kg 3
140kg 3

Raka mark
40kg 6,6,6

Blev inte riktigt som det var tänkt idag, böjen kändes seg därav de många värmningslyften. Maxbreda sumo är blää, försökte få det att funka men det går vi lägga på framtiden, någongång så.

Sumokron gick bra men var lite svårt att tajma med benen, klarade det jag skulle.

Thunmarker
2010-01-23, 20:10
Lördag 23/1

Sidolyft hantlar
3kg 8
5kg 8,8,8

Rotator
1kg 10,10

Bänk
20kg 10,10
30kg 8
45kg 3,3,3,3,3

Facepulls 15kg
20,20,20

Sidan mage m. hantel 15kg
8,8,8,8

Mage, plankan
1min, 1min, 1min


Lätt o fint pass inga konstigheter någonstans.

Thunmarker
2010-01-26, 15:59
Måndag 25/1

Böj
20kg 8
40kg 5
60kg 4
72,5kg 3 bälte
80kg 2 bälte

Utrustning
105kg 3
117,5kg 3
125kg 2
132,5kg 1
135kg 1

Sumo med dräkt
80kg 2
105kg 2
120kg 1
132,5kg 1

Omvänd hacklift +40kg
8,8,8

Sittande GM
20kg 6
40kg 6,6,6

jebu
2010-01-26, 16:38
Ser ut att ha varit ett riktigt roligt och uppiggande pass!