handdator

Visa fullständig version : Påverka sin naturliga(?) svank


Ocker
2009-08-05, 17:55
Hej!

Bakgrund:
Jag har för ett par månader sedan bytt jobb. Nu jobbar jag som plockare på ett lager vilket innebär att jag lyfter och staplar kollin av olika vikter och former. Det sliter mycket på kroppen, ffa ryggen.
På fritiden styrketränar jag, kör en fyrsplit och brukar köra passet med rygg på fredagar för att sedan vila över helgen. Brukar köra hyperextensions och sittande rodd för ländryggen. Inte kört marklyft sen jag bytte jobb. (Jävla sleten i ryggen i början, ska få tummen ur) Min magträning brukar jag variera, (crunches, brutalbänk, dragonflags, hängande benlyft, plankan mm) men kör den i princip alltid tungt, dvs använder vikter och satsar på att hamna mellan 5 och 10 reps.
Jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att jag på senare tid svankar mer i avslappnat läge, vilket känns mediumbra.

Frågeställning:
Kan jag påverka hur stor min avslappnade svank är, antingen för att komma tillbaks till där jag (inbillar mig att jag ?) var tidigare eller för att bara bli rakare i ryggen och isf hur? Stretching? Träna rygg/mage mer/annorlunda?

mvh
Ocker

Ocker
2009-08-05, 18:37
Nu när jag tänker på det själv känns det rimligt att stretcha, även om muskler inte bli längre av stretching blir dom väl töjbarare (hur skulle annars diverse akrobater och andra cirkusvarelser kommit dit dom är) vilket borde påverka svanken. Alltså stretcha ryggen och benen men kanske ffa stussen?
Hur känner ni inför det?

Marcüs
2009-08-05, 19:01
Sök, det finns trådar om detta!

JohnRick
2009-08-05, 19:20
Se till att ha stark mage och baksida lår samt röv. Stretcha höftböjare. Eller allt som drar i bäckenet faktiskt.

Ocker
2009-08-05, 19:32
Ja, se där vad man kan hitta med en sökning.

Bl.a.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2831002&postcount=8

Nu ska jag gå och skämmas för att jag inte tänkte på att söka först. Tack och förlåt.