handdator

Visa fullständig version : Tips på lunch efter styrketräning


Bendermannen
2009-08-05, 12:41
Hejsan!

Jag brukar i vanliga fall köra mina pass med styrketräning på lunchen och brukar efter dessa trycka i mej en banan, tre morötter och två rågbrödsmackor med ost och skinka. Börjar tröttna lite på denna kombination och är ute efte lite variation.

Tyvärr är det svårt att komma på något som funkar eftersom det måste vara något jag har med mej till jobbet och som jag kan trycka i mej vid min arbetsplats efter jag kommer tillbaka från träningen. Så därför tänkte jag höra om det var någon här som hade fina förslag på annat man kan käka efter man tränat. :)

PS. Vad tror ni om balansen på det jag normalt sett äter i samband med träningen? Jag har funderat lite på att komplettera med Whey-80 innan passet för extra protein. DS.

eskiil
2009-08-05, 13:09
Tyvärr är det svårt att komma på något som funkar eftersom det måste vara något jag har med mej till jobbet och som jag kan trycka i mej vid min arbetsplats efter jag kommer tillbaka från träningen..

Har ni en mikro vid eran arbetsplats?

TehSaxo
2009-08-05, 13:14
Keso med bär i en plastburk (förvaras i en kyl) :)
+ ev. en protein shake om du vill/det behövs :P

Bendermannen
2009-08-05, 13:23
Har ni en mikro vid eran arbetsplats?

jadå! men som sagt, ska helst vara något enkelt som jag äter medan jag jobbar.

Bendermannen
2009-08-05, 13:23
Keso med bär i en plastburk (förvaras i en kyl) :)
+ ev. en protein shake om du vill/det behövs :P

Låter inte så dumt. :)

Turbo Rico
2009-08-05, 13:35
Vad jobbar du med? Vad har du förmöjligheter till att fixa till nåt på jobbet? Själv kör jag ner mjölk, havre, proteinulver och proviva, ibland nån frukt, i en mixer och en kopp grönt te till mellanmål. Tror jag täcker en del av mitt näringsbehov men notera att det är ett mellanmål, ingen lunch, då äter jag husmanskost (ofta fisk) med mycket grönsaker.

Bendermannen
2009-08-05, 13:53
Vad jobbar du med? Vad har du förmöjligheter till att fixa till nåt på jobbet? Själv kör jag ner mjölk, havre, proteinulver och proviva, ibland nån frukt, i en mixer och en kopp grönt te till mellanmål. Tror jag täcker en del av mitt näringsbehov men notera att det är ett mellanmål, ingen lunch, då äter jag husmanskost (ofta fisk) med mycket grönsaker.

Jag är programmerare, så något man kan äta medan man hänger framför bildskärmen utan att det irriterar medarbetare.

eskiil
2009-08-05, 14:18
Någon kvargblandning och lite nötter?

omnibus
2009-08-05, 14:29
Stek köttfärs och krydda efter tycke (tacokrydda är gott) blanda med pulvermos, enkelt smidigt och gott :)
Bara sleva i sig med en sked.

Turbo Rico
2009-08-05, 14:59
Jag är programmerare, så något man kan äta medan man hänger framför bildskärmen utan att det irriterar medarbetare.


Jag sitter i reception och springer ut till fikarummet och blandar ihop det där i min mixer, tar 3 minuter och sen dricker jag det rakt av, tar 30 sekunder. Sen ska jag siska, det tar ca 15 minuter....*rolleyes*
Det borde väl gå att fixa till? Min mixer är bland det bästa prylarna jag har efter mina gitarrer.

mikaelj
2009-08-05, 15:03
1 dl DoublePro choklad rörs ihop med
2 msk kakao och vispas ihop med
2 dl vatten/mjölk och rörs sedan ihop med
2 msk jordnötssmör med en blandning av
1 dl keso och
1 dl creme fraiche ovanpå.

50g protein, ~50g fett. Mättsamt och gott!

Bendermannen
2009-08-05, 15:25
Fina tips! Tack så mycket! Men hur är det med grönsakerna? Jag är tyvärr lite fast i tallriksmodellstänket och är rädd för att jag inte ska få nog fibrer och annat nyttigt om jag skippar det gröna :(. Vad är smidigt att ha med sig förutom morötter?

mikaelj
2009-08-05, 17:44
Äter du fler mål än på jobbet? I så fall funkar det med ett mål utan grönsaker. Tomatpuré är annars ett bättre alternativ än tomater, om du jagar antioxidanter. Går lätt att ha i mat du äter vid skrivbordet.

Turbo Rico
2009-08-05, 21:12
Fina tips! Tack så mycket! Men hur är det med grönsakerna? Jag är tyvärr lite fast i tallriksmodellstänket och är rädd för att jag inte ska få nog fibrer och annat nyttigt om jag skippar det gröna :(. Vad är smidigt att ha med sig förutom morötter?

Du dör inte av att hoppa grönsaker ett mål under dagen så länge ud äter grönt resten av tiden. Har inget vetenskapligt belägg för det jag skriver men jag tror det är fler som håller med. Dom (experterna) säger ett halvt kilo frukt och grönt om dagen men dom säger inte att man måste äta frukt och grönt varje gång, även om det så klart är att föredra.